Snack om Mass Effect-filmen

Ish
Medlem
Skrivet av Klfh:

Seth Green som Joker. Allt annat vore fullkomlig och total skandal.

Håller med till hundra procet! Det är ju han som gör rösten, och han skulle passa i karaktären anser jag.
Vem ska spela Shepard då? Och ska det vara en man eller en kvinna?
Min röst går till http://en.wikipedia.org/wiki/Jamie_Bamber (Lee i Battlestar Galactica)

edit/ För er som säger Bale. Visst han är en grym skådis, men jag skulle inte vilja se en "hollywoodstjärna" ta huvudrollen.. Typ Mark Whalberg i Max Payne mfl. Gillar spelat, gillar skådisen. Men han är liksom "för känd" för att göra det trovärdigt.. Tyckte där emot Timothy Olyphant gjorde ett bra jobb som Agent 47.. Men det kanske beror på att jag inte sett så mycket med honom. Han har ju gjort en del trots allt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag tycker antingen Christian Bale som är en av världens just nu bästa skådespelare:

Han och Mikael Persbrant är de två mest överspelande skådespelarna som inte ens låter som riktiga människor. Att du föreslår honom och över kallar honom den bästa får mig att tappa tron på människor som kollar på film, snart säger du väl att Michael Bay är världens bästa regissör också.


signatur

Xd

Medlem

Ska dit så lägger en rapport på min blogg, www.lyrael.se/blogg.

Medlem
Skrivet av frunk:

meeen.

femshep!

Inser att jag håller med, och efter matchen igår är svaret på vem självklart: USAs målvakt Hope Solo.

http://www.seashantyfilms.com/Pix1/WilmingtonBlog%20Photos/GK...
http://olympicgirls.net/sport-girls/hope-solo.jpg
http://cdn.bleacherreport.net/images_root/images/photos/001/2...

hårdare blick än satan. blev seriöst skräckinjagad varje gång hennes stoneface kom i bild!

Medlem

Snälla förstör inte spelets ryckte med en dålig film.... finns de ens någon bra film som har sitt ursprung från ett spel ?

Medlem

Varför inte Sam Worthington ?

Medlem
Skrivet av 6ybite:
Skrivet av Remus:

Jag tycker antingen Christian Bale som är en av världens just nu bästa skådespelare:

Han och Mikael Persbrant är de två mest överspelande skådespelarna som inte ens låter som riktiga människor. Att du föreslår honom och över kallar honom den bästa får mig att tappa tron på människor som kollar på film, snart säger du väl att Michael Bay är världens bästa regissör också.

Kom tillbaka när du sett:

The Mechanic
The Fighter
American Psycho
The Prestige
3:10 to Yuma
Batman Begins
The Dark Knight


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nathan Fillion.

Passar bra i alla roller!

Medlem

http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/Matthew-Fox-Comman... Shepard

Skaffar Seth Green mörk skäggstubb och slänger på en keps hade det fungerat hur bra som helst.

http://www.hugewallpaper.com/data/media/2065/Yvonne-Strahovsk... Miranda (duh)

Orkar inte lista upp alla karaktärer.

Medlem

Kanske vore bättre med en tv-serie, känns som spelet är för omfattande för att kunna sammanfattas i en spelfilm på bara 2 timmar. Filmer baserat på Böcker/Tv-spel brukar i regel suga och det lär detta göra med, dock har ME väldigt bra manus och story för att vara ett spel.

Medlem

Måste det vara en manlig skådis?

Skrivet av Remus:

Jag tycker antingen Christian Bale som är en av världens just nu bästa skådespelare

Christian Bale och "en av världens bästa skådespelare" i samma mening rimmar illa. Usch nej, bättre att ta en bra skådis som faktiskt kan det där med skådespel och rolltolkningar.

Medlem

Undrar vilket kön Shepard kommer att ha i filmen

Medlem

Jack Shepard aka Matthew Fox

Medlem

Orka en film som apar efter spelen. Kör på en filmatisering av First Contact War istället.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vi snackar väl röstskådespelare nu väl? Har hört de skulle göra en anime men ingen live-action film... eller?

Medlem

Jag hade väldigt gärna sett en Mass Effect film om de gav den rättvisa. Nu är det förvisso inte spel som dessa filmer baserats på, men Ironman, Spiderman och andra Marvel-filmer har varit förvånansvärt bra utförda den senaste tiden.

Lyckas de göra en såpass bra konvertering så är jag hypad till max. Vem som ska spela Shepard låter jag dock vara osagt, för jag hade sett en prequel eller annan form av film i Mass Effect universet som i bästa fall bara nämner honom.

Å andra sidan är ju ingens Shepard lik den andres, så den enda "officiella" Shepard är den modellen de anlitat. Men hur många använder den egentligen?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Arnold.

Haha ja ingen av hans filmer bli någonsin dåliga så ja Arnold
Kan inte komma på en enda film han vart med i som inte sålt bra. Han är grym!

Medlem

"Vilka skådespelare skulle du vilja se i rollerna som Shepard, Tali och de andra i besättningen?"

Många av röstskådisarna i Mass Effect är film/tv-skådespelare så jag tycker att det är mest logiskt att de bara ta de skådisarna och låter de göra samma roll igen men då framför kameran.

Medlem

Helt klart så ska det va Sam Worthington enligt mig, han spela avatar och han ser lite ut som Shepard, http://www.imdb.com/name/nm0941777/

Medlem

Matthew Fox som Shepard skulle passa riktigt bra, speciellt med tanke på karaktären han spelar i Lost (Har nu bara sätt första säsongen i och för sig).

Seth Green som Joker utan tvekan, finns det något bättre alternativ?

Martin Sheen som illusive man hade ju varit klockrent. Passar bra att han är lite äldre också med tanke på illusive mans historia, det ska vara någon som har varit med ett tag.

Utöver det har jag ingen direkt åsikt över vem som skulle passa bäst som vem. Jag hoppas att filmen blir riktigt bra och inte som vissa andra spel-till-film filmer. Det ska dock vara tre stycken utvecklare från BioWare som ska fungera som exekutiva producenter. Bla. Casey Hudson som är en utav huvud utvecklarna. Det bör inte kunna gå fel känns det som.

Medlem

Där rök väl chansen att få ett genomarbetat manus :/

Medlem

Female Shepard och det är Jennifer Hale som ska vara rollen


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Måste det vara en manlig skådis?

Skrivet av Remus:

Jag tycker antingen Christian Bale som är en av världens just nu bästa skådespelare

Christian Bale och "en av världens bästa skådespelare" i samma mening rimmar illa. Usch nej, bättre att ta en bra skådis som faktiskt kan det där med skådespel och rolltolkningar.

Christian Bale gjorde en jävligt bra roll i The Fighter tycker jag. Han är inte den bästa, men han är duktig.

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag inte alls att Shepard borde vara med i filmen, hur ger man liv i en karaktär som är själlös i spelen ? Tänk efter, Shepard är helt ointressant att lyssna på för en utomstående, det är bara den som spelar som "känner" shepard. Det är spelaren som väljer hur shepard ska bete sig. Alltså har han/hon inte bara olika utseenden, utan också olika personligheter.

Men, vi känner Hollywood. Shepard kommer vara med i filmen, sanna mina ord...

vill se Mordin Solus och Tali'Zorah, mina favoritkaraktärer.

Jag tycker att en prequel låter bäst, finns väldigt mycket backstory att använda sig av.

Inaktiv
Skrivet av Remus:
Skrivet av 6ybite:
Skrivet av Remus:

Jag tycker antingen Christian Bale som är en av världens just nu bästa skådespelare:

Han och Mikael Persbrant är de två mest överspelande skådespelarna som inte ens låter som riktiga människor. Att du föreslår honom och över kallar honom den bästa får mig att tappa tron på människor som kollar på film, snart säger du väl att Michael Bay är världens bästa regissör också.

Kom tillbaka när du sett:

The Mechanic
The Fighter
American Psycho
The Prestige
3:10 to Yuma
Batman Begins
The Dark Knight

Mio min Mio!


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Shepard ska spelas av Hugh Jackman.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av 6ybite:
Skrivet av Remus:

Jag tycker antingen Christian Bale som är en av världens just nu bästa skådespelare:

Han och Mikael Persbrant är de två mest överspelande skådespelarna som inte ens låter som riktiga människor. Att du föreslår honom och över kallar honom den bästa får mig att tappa tron på människor som kollar på film, snart säger du väl att Michael Bay är världens bästa regissör också.

Kom tillbaka när du sett:

The Mechanic
The Fighter
American Psycho
The Prestige
3:10 to Yuma
Batman Begins
The Dark Knight

Christian Bale är inte med i "The mechanic", ffs...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av OD_CoKe:

Han är förvisso endast modell, men Mark Vanderloo är ju läskigt lik Shepard alltså.

Inte han som stått för utseendet?

EDIT: Jo det är han som som står för utseendet, inte konstigt han är "läskigt lik"

Där ser man. Så mycket det finns som man inte vet


signatur

Roses are red, violets are blue, and undead are colorblind!

Medlem

Martin Sheen borde fan spela Illusive Man, tycker han har en sån grym röst som passar rollen i spelen så skulle vilja se honom på vita duken också!

Shepard lär väl förmodligen bli manlig och försöka efterlikna "standard" looken från spelen, så vet inte...Christian Bale? Eller FZ´s egna Calle ofc!

Mila Kunis som Ashley Williams, hon är lik henne både på rösten och utseendet!
Seth Green borde vara Joker, han skulle kunna se ganska lik Joker om han skaffar lite skäggväxt.


signatur

Game long and prosper

Avstängd

Shepard kan ju även vara en kvinna

Avstängd
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av Remus:
Skrivet av 6ybite:
Skrivet av Remus:

Jag tycker antingen Christian Bale som är en av världens just nu bästa skådespelare:

Han och Mikael Persbrant är de två mest överspelande skådespelarna som inte ens låter som riktiga människor. Att du föreslår honom och över kallar honom den bästa får mig att tappa tron på människor som kollar på film, snart säger du väl att Michael Bay är världens bästa regissör också.

Kom tillbaka när du sett:

The Mechanic
The Fighter
American Psycho
The Prestige
3:10 to Yuma
Batman Begins
The Dark Knight

Christian Bale är inte med i "The mechanic", ffs...

The Machinist heter filmen och inte the mechanic som PaLL3 nämde.
http://www.imdb.com/title/tt0361862/

123
Skriv svar