Medlem

Grobian har jag inte hört sen mellanstadiet. Hade nog kunnat vänta 20 år till...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelet släppt väl inte förrän nästa vecka eller har jag missat något? Måste vara nästa helg som ni menar eller=)?

Medlem

Förväntningarna ännu mer uppskruvade!

Remus, du vara bara tvungen att nämna det där din lilla... Vägra sätta allt inom spoilertag.

Medlem

Vilka alternativ finns det i co-op? System link, split screen online? Eller är det bara Split screen och Online som gäller?

Medlem

Aftonbladet gav spelet 2 utav 5, blir nog inget köp.

....

Medlem

Impressive. Måste inhandlas tror jag.

"Utan att aldrig bli plumpt"? Där blev det fel.

Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Aftonbladet gav spelet 2 utav 5, blir nog inget köp.

Hatar verkligen folk som inte kan ha ett eget omdöme utan går blint efter vad tidningar tycker, så du går verkligen på fullt allvar enbart efter vad andra tycker och har ingen tanke på att prova själv och se vad du tycker ?

Och du litar mer på en sunkig dagstidning än en spelsight ? Herregud jag minns att GT / Expressen gav nya Gran turismo en 2a i betyg, och tror du man lät bli att köpa eller testa spelet bara för vad dom sa ? lol.

....


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

bra review, men varför detta?
"Lite trist är det att kombinationen rullning-hagelbrakare fortfarande verkar vara ett vinnande koncept"

det är ju bland annat det som gör att gow`s multiplayer sticker ut,ta skydd,skjut, rulla,skjut, dash,skjut osv...
det går lixom inte sätta minus för ngt som anses vara standard och bra i ett sånt här spel

Medlem

Hårdkokta oneliners, krystad slagfältssentimentalitet och karaktärer med ett djup grundare spelförpackningens tjocklek är precis vad jag förväntar mig och det levereras råge. Gears of War 3 ber aldrig om ursäkt för vad det är och det enda som saknas är egentligen en cigarrstubbe i mungipan från den kompletta stereotypsfrossan. Epic balanserar inte på någon knivsegg utan kör den rakt in magen på första bästa grottmonster. Det är pompöst utan att aldrig bli plumpt och jag kapitulerar för den totala actionupplevelsen. Vi ses online, din stridstokiga grobian.

Verkar som det saknas ett "än" innan spelförpackningen. Sen vore nog stridstokige bättre än stridstokiga, för adjektiv med a-ändelse oftast gäller subjekt eller substantiv av feminin art.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Inaktiv

Underbart! 1:an och 2:an svek mig inte och 3:an är som pricket över i:et. Vi kommer styra ett Gears LAN om någon helg.. 4 pers och då blir det kött! Tack för recensionen.. det jag behövde!

Redaktör
Skrivet av Strasser:

Verkar som det saknas ett "än" innan spelförpackningen. Sen vore nog stridstokige bättre än stridstokiga, för adjektiv med a-ändelse oftast gäller subjekt eller substantiv av feminin art.

Tackar! Fixar in ett "än" (så fort en bugg i systemet som hindrar mig från att redigera artikeln släpper). Rörande -a eller -e som ändelse är väl det förstnämnda neutralt, funkar för båda könen?


signatur
Medlem

Här är en artikel som förklarar det hela någorlunda vettigt: http://www.svd.se/kultur/sprakspalt/maskulin-andelse-ar-inte-...

När det gäller just grobian hade jag valt att kalla det maskulint, fast jag kanske är gammaldags av mig. Inte ofta man tänker på kvinnor som grobianer


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Man skulle nog kunna ta en lång diskussion om det verkligen är feminin/maskulin som är roten till -a:t där eftersom man kan säga att stridstokiga följer dem/de!

Kul att det verkar vara ett bra spel för de som gillar denna typ. Själv har jag aldrig lyckats förstå härligheten med serien men recensionen var underhållande

edit: klargörande

Medlem

Betan var ju otroligt jävla bra, och det verkar bara ha blivit bättre sen dess. Angåengde "hagelbraksrull" skulle Gears of War inte vara Gears of War utan den.

Medlem
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:

Aftonbladet gav spelet 2 utav 5, blir nog inget köp.

....

Hatar verkligen folk som inte kan ha ett eget omdöme utan går blint efter vad tidningar tycker, så du går verkligen på fullt allvar enbart efter vad andra tycker och har ingen tanke på att prova själv och se vad du tycker ?

Och du litar mer på en sunkig dagstidning än en spelsight ? Herregud jag minns att GT / Expressen gav nya Gran turismo en 2a i betyg, och tror du man lät bli att köpa eller testa spelet bara för vad dom sa ? lol.

Vet inte om du är seriöst eller inte.

Medlem

Hmm... finns så många spel man vill spela på 360'n. Kanske dags att köpa ett, men det finns ju så många spel till PS3an(som jag redan har), och alla mario-spelen till Wii! Prioritering suger.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:

Aftonbladet gav spelet 2 utav 5, blir nog inget köp.

....

Hatar verkligen folk som inte kan ha ett eget omdöme utan går blint efter vad tidningar tycker, så du går verkligen på fullt allvar enbart efter vad andra tycker och har ingen tanke på att prova själv och se vad du tycker ?

Och du litar mer på en sunkig dagstidning än en spelsight ? Herregud jag minns att GT / Expressen gav nya Gran turismo en 2a i betyg, och tror du man lät bli att köpa eller testa spelet bara för vad dom sa ? lol.

Vet inte om du är seriöst eller inte.

Aftonbladet speljournalistik är rent utsagt korkad, och recsionerna är i det nästa troll varning på. just den här recensionen tog inte med något om gameplayet och istället la fokus på helt fel saker. Så om du tänker följa aftonbladets recensioner kan du lika gärna fråga en 8 åriing. Så mitt tips är att inte gå efter aftonbladet i överhuvud taget


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:

Aftonbladet gav spelet 2 utav 5, blir nog inget köp.

....

Hatar verkligen folk som inte kan ha ett eget omdöme utan går blint efter vad tidningar tycker, så du går verkligen på fullt allvar enbart efter vad andra tycker och har ingen tanke på att prova själv och se vad du tycker ?

Och du litar mer på en sunkig dagstidning än en spelsight ? Herregud jag minns att GT / Expressen gav nya Gran turismo en 2a i betyg, och tror du man lät bli att köpa eller testa spelet bara för vad dom sa ? lol.

Vet inte om du är seriöst eller inte.

klart det är seriöst, är det så viktigt för dig vad andra tycker om spel, kan du inte avgöra själv om ett spel är bra eller dåligt,, åååh nej, aftonbladet sågar ett spel, hugaligen, det spelet ska jag minsan inte prova på.

Föresten gav Gamereactor spelet 9 av 10. så låt bli att köpa eller prova Gears of War 3 du, lita på aftonbladet.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Oh längtar! Spelade betan en hel del och tyckte faktiskt att vapnen var rätt bra balanserade...tillskillnad från de gamla spelen så kan en välriktad spray med retro lancer döda en anstormande shotty och den gamla lancern känns mkt hårdare nu när fienderna stoppas upp ordentligt om de försöker rusha mot en! Gillade även att det fanns två olika shotguns som var bra vid olika lägen :)!

Medlem
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:

Aftonbladet gav spelet 2 utav 5, blir nog inget köp.

....

Hatar verkligen folk som inte kan ha ett eget omdöme utan går blint efter vad tidningar tycker, så du går verkligen på fullt allvar enbart efter vad andra tycker och har ingen tanke på att prova själv och se vad du tycker ?

Och du litar mer på en sunkig dagstidning än en spelsight ? Herregud jag minns att GT / Expressen gav nya Gran turismo en 2a i betyg, och tror du man lät bli att köpa eller testa spelet bara för vad dom sa ? lol.

Vet inte om du är seriöst eller inte.

klart det är seriöst, är det så viktigt för dig vad andra tycker om spel, kan du inte avgöra själv om ett spel är bra eller dåligt,, åååh nej, aftonbladet sågar ett spel, hugaligen, det spelet ska jag minsan inte prova på.

Föresten gav Gamereactor spelet 9 av 10. så låt bli att köpa eller prova Gears of War 3 du, lita på aftonbladet.

Är det första gången du och Maistro besöker teh internetz?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Är det första gången du och Maistro besöker teh internetz?

Vad menar du? sen stavas det internet inte med z som alla p12or använder i varje ord...


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Skrivet av Maistro:
Skrivet av kaealy:

Är det första gången du och Maistro besöker teh internetz?

Vad menar du? sen stavas det internet inte med z som alla p12or använder i varje ord...

Du förstår inte att hans första inlägg var ett skämt?!?!?!?

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Hmm... finns så många spel man vill spela på 360'n. Kanske dags att köpa ett, men det finns ju så många spel till PS3an(som jag redan har), och alla mario-spelen till Wii! Prioritering suger.

Mitt råd är att göra en lista över de spel du är intresserad av för 360 och om det då finns tillräckligt många spel du kan tänka dig införskaffa så helt klart är ett köp värt det. 360 hade tidigare en hel del exklusiva titlar men numera verkar Microsoft helt satsa på Kinect och låta andra utvecklare stå för spelen. Så detta innebär att PS3 kommer vara den konsol som har flest exklusiva titlar i framtiden om inte Microsoft ändrar sin "strategi". Jag är personlig grymt besviken på Microsoft över de spel de presenterade i årets E3, nog den sämsta E3 jag sett någonsin från detta företag när det kommer till spel. Så framtiden för 360 verkar i dagsläget vara väldigt osäker när det kommer till exklusiva titlar vilket är synd eftersom Microsoft äger en hel del intressanta IP´s som de hade kunnat använda sig av.

KoP
Medlem
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:

Aftonbladet gav spelet 2 utav 5, blir nog inget köp.

....

Hatar verkligen folk som inte kan ha ett eget omdöme utan går blint efter vad tidningar tycker, så du går verkligen på fullt allvar enbart efter vad andra tycker och har ingen tanke på att prova själv och se vad du tycker ?

Och du litar mer på en sunkig dagstidning än en spelsight ? Herregud jag minns att GT / Expressen gav nya Gran turismo en 2a i betyg, och tror du man lät bli att köpa eller testa spelet bara för vad dom sa ? lol.

Vet inte om du är seriöst eller inte.

klart det är seriöst, är det så viktigt för dig vad andra tycker om spel, kan du inte avgöra själv om ett spel är bra eller dåligt,, åååh nej, aftonbladet sågar ett spel, hugaligen, det spelet ska jag minsan inte prova på.

Föresten gav Gamereactor spelet 9 av 10. så låt bli att köpa eller prova Gears of War 3 du, lita på aftonbladet.

Min gode herre.. karln var ju ironisk angående Aftonbladets recension. Hur gick det att missa?

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av kaealy:

Aftonbladet gav spelet 2 utav 5, blir nog inget köp.

....

Hatar verkligen folk som inte kan ha ett eget omdöme utan går blint efter vad tidningar tycker, så du går verkligen på fullt allvar enbart efter vad andra tycker och har ingen tanke på att prova själv och se vad du tycker ?

Och du litar mer på en sunkig dagstidning än en spelsight ? Herregud jag minns att GT / Expressen gav nya Gran turismo en 2a i betyg, och tror du man lät bli att köpa eller testa spelet bara för vad dom sa ? lol.

Vet inte om du är seriöst eller inte.

klart det är seriöst, är det så viktigt för dig vad andra tycker om spel, kan du inte avgöra själv om ett spel är bra eller dåligt,, åååh nej, aftonbladet sågar ett spel, hugaligen, det spelet ska jag minsan inte prova på.

Föresten gav Gamereactor spelet 9 av 10. så låt bli att köpa eller prova Gears of War 3 du, lita på aftonbladet.

Min gode herre.. karln var ju ironisk angående Aftonbladets recension. Hur gick det att missa?

Jadu, det finns så många nötter på nätet som verkligen gör som personen ifråga skrev.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Hur skulle jag veta att han var ironisk? Enligt mig är det mer åt trolla hållet särskilt när man gör yterliggare inlägg för att irretera folk. Men håller med BeachBum4fun det är en del personer som inte har alla päron i säcken.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Sjukt ironiskt att Aftonbladets recensent Carl-Johan Johansson gav spelet 2/5 och FZ:s recensent Carl Johansson gav det 5/5.

Medlem

Aftonbladet vänder sig säkerligen inte till samma målgrupp. Nu har jag inte läst recension som avses men så länge det som står i själva recensionen även stämmer överens med betyget ser jag inget fel i den. Med detta inte sagt att jag anser den vara rätt och att Gears of War 3 inte förtjänar ett bättre betyg men vad man måste komma ihåg är att även det bästa spelet inte kommer tilltala alla.

Edit: Nu har jag läst recensionen och det är ganska uppenbart att recensentens betyg också speglar hans besvikelse. Jag kan hålla med om det som står om Gears 1 och 2, storyn är väldigt tunn och knappast det som gjorde att jag spelade spelet.

Hur som helst så håller jag helt med om att man inte ska basera ett köp på en enda källa, inte ens med flera källor är det säkert att man kommer bli nöjd. Det absolut bästa är att själv testa det eller kolla in någon video där någon spelar det. Tack vare någon/några på det här forumet har jag själv hittat en person som jag verkar dela väldigt mycket med, denne person går via namnet TotalBiscuit/Cynical Brit och tack vare honom har jag upptäckt spel jag inte visste fanns eller spel som jag inte varit så där värst intresserad av innan.

Medlem
Skrivet av Maistro:

Hur skulle jag veta att han var ironisk? Enligt mig är det mer åt trolla hållet särskilt när man gör yterliggare inlägg för att irretera folk. Men håller med BeachBum4fun det är en del personer som inte har alla päron i säcken.

Men herregud, ni är endast två stycken som inte fattade vinkeln. Tror inte problemet ligger hos resten av oss.

Till deras försvar så kan man ju undra om man kan ta FZ på allvar sedan Operation Flashpoint 2 och den dåliga rebooten av Bionic Commando fick 5/5. Eller när The Witcher fick 2/5.

Skämt o sido, för att bli attackerad igen så bör jag klargöra att jag inte går till Aftonbladet för att få första intryck av spel. Är det tillräckligt tydligt för alla nu? Kan nås på PM och förklara det mer ingående om det behövs.

123
Skriv svar