Spela Battlefield 3 i dag

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Som jag trodde, BC3.
Alla som säger något annat är bara fanboys..

Hade du förväntat dig nåt annat då båda använder sig av Frostbite? Att sikta in sig på att göra spelet likt BF2 hade bara varit bakåtsträvande. Spelutvecklingen ska gå framåt och inte bakåt, och den som inte vill följa med utvecklingen kan gott stanna kvar och lira BF2, för där har du ju ändå redan spelet du är ute efter.

Medlem
Skrivet av mangethegamer:

Men sen är ju det här också en beta och inte på något sett den färdiga produkten.
Man brukar väl säga att en beta är ca 70-80 procent färdigt, och mycket kan göras på de sista 20-30 %.

Med det resonemanget skulle alltså BF 3 ha en utvecklingstid på mindre än ett år. Beta idag är inte samma sak som Beta har varit, att ha den typen av problem som EA/Dice nu har bara en månad innan släpp tyder på att det är en ofärdig produkt sedan kan de kalla det Beta eller vad tusan som helst. Baserat på det jag sett och läst så borde spelet verkligen inte släppas om en månad för det tar tid att fixa buggar och om man fixar en finns det lätt en risk att det orsakar en ny. Har väldigt svårt att se att de ska lösa dessa problem på mindre än en månad.

Medlem

Åh, hoppas tiden går fort idag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Origin är jävulskt instabilt å segar ner datorn!

Känns mest som ett virus i burken.

Medlem

Läste någonstans att spelet kommer gå guld innan beta perioden är avklarad vilket får mig att ännu mer se detta som ett PR demo. Beta idag används som sätt att få folk att förboka, de kunde lika gärna kallade det för demo men på pc fronten är man inte direkt van vid att behöva "betala" för att få spela ett demo.

Det som testas är själva nätverket och säkerligen Origin som tjänst, det andra är inget annat är ett "billigt" PR jippo.

Medlem

vad bra att ni länkade till ett ställe man kunde ladda ner origens ELLER INTE!

https://store.origin.com/DRHM/store?Action=DisplayDownloadInf...

SKA DET VARA!


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem

Jag tycker det är lite konstigt att det är så många som går och köper delar för 10-20K bara för detta spelet det är sanslöst. Sen kan dom inte ha under 60fps då är det inte "spelbart" så hårdvarubranschen får väl tacka BF3 för att dom har fått sålt mer exklusiva delar på sistone.
Det går ju sänka till medium o.s.v när man spelar ingen bigdeal.

Medlem

Nerladdningen dök precis upp på origins. gogo!

Medlem

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU går det att ladda ner betan på Origin!!!!


signatur
Medlem

BETAN ÄR NU NEDLADDNINGSBAR PÅ ORIGIN!!!!!!!!!!!!!!!
vi ses på slagfältet


signatur

Game long and prosper

Medlem

BETAN FINNS NU PÅ ORIGIN
ses på slagfältet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av aldorgan:

Jag tycker det är lite konstigt att det är så många som går och köper delar för 10-20K bara för detta spelet det är sanslöst. Sen kan dom inte ha under 60fps då är det inte "spelbart" så hårdvarubranschen får väl tacka BF3 för att dom har fått sålt mer exklusiva delar på sistone.
Det går ju sänka till medium o.s.v när man spelar ingen bigdeal.

Detta är inget nytt, redan när 3D kort kom fanns det ett "sammarbete" mellan hårdvaru utvecklare och spelutvecklare. Det är mycket tack vare detta som vi idag ser datorer som man aldrig kunnat drömma om för bara en sådär 10 år sedan.

Medlem

Går att ladda hem nu

Megadelux

Nu tillgängligt för oss som inte förbokat. Finns på origin.

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Men tänk hur många miljoner som tvingas använda origin pga bf3, så det jämnar ut sig för ea

Jag fattar inte vad alla har emot Origin. Behövs det för BF så visst. Det är inte direkt som dom tvingar en att betala en avgift för innehållt...host host ni vet vilka jag menar


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ska man konkurrera med Steam så är det bäst man klarar av kapaciteten vid spelreleaser. Origin verkar ju helt ha kraschat nu när de släppt betan.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Spelade i Alphan och kan lungt säga att Betan är 100 gånger stabilare..i alphan kunde jag spela i 10 minuter HÖGST sen så dog skiten...nu har jag inte haft 1 problem so far :>

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Sleazarn:

Som jag trodde, BC3.
Alla som säger något annat är bara fanboys..

Hade du förväntat dig nåt annat då båda använder sig av Frostbite? Att sikta in sig på att göra spelet likt BF2 hade bara varit bakåtsträvande. Spelutvecklingen ska gå framåt och inte bakåt, och den som inte vill följa med utvecklingen kan gott stanna kvar och lira BF2, för där har du ju ändå redan spelet du är ute efter.

Även om utvecklingen går framåt behöver det inte betyda att spelen blir bättre.

Skrivet av Turfad:

Spelade i Alphan och kan lungt säga att Betan är 100 gånger stabilare..i alphan kunde jag spela i 10 minuter HÖGST sen så dog skiten...nu har jag inte haft 1 problem so far :>

En polare till mig kan bara spela några sekunder i betan innan det krashar.

Medlem

Fungerar Origin för er?

Ser ut som det har dött här.

Medlem
Skrivet av marduk:

Fungerar Origin för er?

Ser ut som det har dött här.

Funkar här, fick just hem betaklienten.

Medlem

Här funkar Origin finfint i alla fall.
En kompis fick hem det toksnabbt, låg på 9.5MB/sek
Jag låg på 4MB/sek i början innan jag sa till här att det går att ladda hem
Nu ligger jag på 1MB/sek, även fast jag har 100Mbit som min kompis...


signatur
Medlem

Här går det undan, 85% på 20-25 minuter, maxar mitt slöa adsl2+ med 2,5MB/s.

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Som jag trodde, BC3.
Alla som säger något annat är bara fanboys..

Det blir nog bra trollet. Streaka vidare mot CoD och "I can win button"!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Naivt att tro att Origin skulle göra att spelare inte skulle köpa BF3, vill man ha det så köper man det förmodligen med eller utan Origin.

Medlem
Skrivet av bosse11:
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Naivt att tro att Origin skulle göra att spelare inte skulle köpa BF3, vill man ha det så köper man det förmodligen med eller utan Origin.

Exakt, jag har givetvis köpt det som "hardcopy", har ju resten av BF-serien i hyllan.

Medlem

...och där var vi på 100% och installerar.

Medlem
Skrivet av knorren:

...och där var vi på 100% och installerar.

Fasen vad fort det gick för dig, började ladda 13.45, 50% nu och det går saktare för varje sekund :/ 100mbit...

Medlem

origin funkar ju fan inte ens.

Medlem
Skrivet av mangethegamer:
Skrivet av oscarstegland:

Enligt Dice och EA kommer inte Caspian Border låsas upp för alla då det är en closed beta för att fixa och balansera fordon.

Den mest pinsamma buggen som jag märkte efter ca. 30 sekunder är att det bara går att editera vissa kontroller. ........

Men sen är ju det här också en beta och inte på något sett den färdiga produkten.
Man brukar väl säga att en beta är ca 70-80 procent färdigt, och mycket kan göras på de sista 20-30 %.

Njeao, det är en MULTIPLAYER beta.
Spelet ska släppas om mindre än 1 månad, känns inte direkt som att den tiden motsvarar dom sista 20-30%:en..

I mina ögon så är en multiplayerbeta mer ett test för serverinfrakstruktur och kommunikationsprotokoll samt spelmekanik och spelbalans, inte för att främst hitta grundläggande buggar...

Medlem
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av mangethegamer:
Skrivet av oscarstegland:

Enligt Dice och EA kommer inte Caspian Border låsas upp för alla då det är en closed beta för att fixa och balansera fordon.

Den mest pinsamma buggen som jag märkte efter ca. 30 sekunder är att det bara går att editera vissa kontroller. ........

Men sen är ju det här också en beta och inte på något sett den färdiga produkten.
Man brukar väl säga att en beta är ca 70-80 procent färdigt, och mycket kan göras på de sista 20-30 %.

Njeao, det är en MULTIPLAYER beta.
Spelet ska släppas om mindre än 1 månad, känns inte direkt som att den tiden motsvarar dom sista 20-30%:en..

I mina ögon så är en multiplayerbeta mer ett test för serverinfrakstruktur och kommunikationsprotokoll samt spelmekanik och spelbalans, inte för att främst hitta grundläggande buggar...

Låter rimligt, att man kör samma bana igen förstärker också den teorin. Frågan är om det skapar för mycket badwill hos spelarna att sedan köpa spelet om betan nu buggar så mycket. Antar att EA och Dice har bra koll på detta dock

Skriv svar