Om ja ska vara ärlig så måste jag säga att en av de sakerna dom klagade på i recensionen, bristen statistik faktiskt inte är något jag sörjer alls. Som det var nu så testade man alla vapen och kom fram till vad som passade en själv bäst trail and error style. Sen står där ju Firerate och vapnen kan ju knappast skada olika utanför ammunitionsvariablerna? Och de tyckte ja man märkte tydlig skillnad mellan, speciellt om de tog en halv sekund aktivt eldgivande för att någon skulle ner eller 0,7 kanske.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Battlefield 3 Screenshot Compares Xbox 360 HD and Non-HD Texture Packs
http://www.gamezone.com/news/battlefield-3-screenshot-compare...

Åh dra åt helvete va fult det var utan HD på 360! Kolla bara på vapenmodellen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tack för en informativ och saklig recension, alla orosmoln = Borta.

Medlem

Jag visste det, full pott BF here we go!!!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Inte långt kvar nu! I helgen vet man vad man ska göra


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Finns det bottar att tillgå i multiplayer? Ifall man vill köra ett gäng spelare mot datorn.

Nej. Du kan köra co-op med en polare mot AI, men i "riktiga" multiplayer är det bara dedikerade servrar som gäller, och där finns ingen ai.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Ta ett djupt andetag, sen en kopp kaffe

Påtår?


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Hur blev det med unlocks och ranking? Man behövde så lite poäng för att gå upp i rank så om det inte finns 1000 ranks så lär någon, precis som i betan, låsa upp den högsta redan under vecka ett. Samma gäller vapnen.
Visst finns det fler saker att låsa upp, som DICE sa att de skulle göra, men med tanke på hur mycket folk hade hunnit låsa upp under betan så hoppas jag att de satt en extra nolla bakom varje unlock för annars blir det ju direkt motsatsen till vad de sa.
-Att det ska ta längre tid än BC2 att låsa upp allt och nå högsta rank.

I BC2 hade man låst upp alla vapen etc vid rank 25. Nu var man nästan rank 40 och hade ett tjugotal SIKTEN kvar att låsa upp.... sikten... de kom inte ens i en logisk unlock-ordning.

Så hur blev det till slut? Kommer det ta mer än 20 timmar att låsa upp allt?

Spontant så kändes det inte mycket svårare än i betan att låsa upp saker (tänkte inte på exakt hur mycket poäng man fick för saker och ting), men det tycker jag är bra - jag vill ju ha en jämn ström av nya leksaker :). Däremot finns det en jäkla massa MER att låsa upp än i BC2, varje vapen har ju t ex något tiotal unlocks, och när du låst upp alla din egen sidas vapen för en klass så kan du låsa upp motståndarvapnen... Totalt tror jag (minns inte exakt) det finns 150 olika grader, plus tio nivåer att låsa upp per vapen, plus varierande antal nivåer för varje fordon... Så det lär ta ett par månader att låsa upp allt :).

Medlem

Största problemet med unlocks i bf3 är just fordonens, specifikt Flygplan och Helis där en spelare med alla unlocks på flygplanen är _extremt_ mycket kraftfullare än en nybliven pilot. Ta .ex. att man inte ens får flares som lvl 1 pilot medans en maxad pilot har autorepair, heatseekers, radar etc. Ren idioti. Något av det sämst balanserade systemet jag varit med om faktsikt. Infanteri drabbas inte alls lika mycket av detta då starter vapnena är mycket kompetenta och man lätt kan fixa några kills för att låsa upp riktmedel. Medans newbie piloter inte ens kommer få lyfta innan de har en heatseeker eller en stinger i röven.

Dessutom hoppas jag verkligen man får flyga heli i singleplayer så man kan öva lite i lugn o ro, som det är nu går det inte ens hoppa in på en tom server för att få flyga runt lite och vänja sig vid styrningen så man måste in o öva med andra spelare, dvs kriga om att ens få tag i en heli för att sen bli ner skjuten innan man ens hinner prova styrningen.

Tutorial uppdrag med tillgång till diverse fordon för att öva tack :/


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Applåder ! Skulle vara ett givet köp om min dator pallade det

Medlem

Awesome! 5/5 möjliga! Samma klass som Operation Flashpoint DR då

Tack för en bra recension, helt rätt att fokusera på multiplayer då alla spelare kommer göra det samma. Ang. hit detection så föredrar jag den vanliga varianten då man lärt sig kompensera sin träffbild utan att tänka på det men att bli ihjälskjuten någon meter bakom sina spår när man redan tagit skydd är alltid lika uppenbart som irriterande.

dmn
Medlem

JOYSTICKSUPPORT?!

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Awesome! 5/5 möjliga! Samma klass som Operation Flashpoint DR då

HAHA!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dmn:

JOYSTICKSUPPORT?!

Undrar jag med, gick inte konfa joysticks alls i betan :/


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Nätkoden på PC var riktigt bra för mig i alla fall. Jag träffade det jag sköt

Jag också, stundvis, men har man spelat fps online i 10+ år så är det fruktansvärt lätt att se när det är något knasigt. Det går inte att förneka att det är skumma fördröjningar när man dödar folk, eller när man dör själv 4 meter runt ett hörne. Om du inte ser det själv så får du titta noggrannare, eller så vet du inte vad snackar om.

Citat:

Du säger att BF3 är lätt och att du vill ha realistiskt. gå ut på ett riktigt slagfält och försök överleva mer än 1-4 skott. BF3 är mer realistiskt än något annat då man kan skjuta sönder byggnader
om du klagar på att man får tillbaks hp efter ett tag, SPELA HARDCORE!

Vad har det för relevans överhuvudtaget någonstans i hela universum? Han skrev förövrigt INGENTING om att han ville ha det mer realistiskt. Bara för att man vill ha en utmaning (svårare spel) betyder absolut inte att man vill ha det mer realistiskt. Håller med till fullo om att det är alldeles för casualiserat, det känns som det är gjort till folk som precis fått sin första dator (med andra ord, Linus, 12).

Citat:

BF2 hade världens sämsta nätkod eller vad man ska säga,

Ja, du verkar verkligen veta vad du pratar om...

Citat:

Man kunde spreja flera magasin på några meters håll och ändå dö av någon som fått av ett mysko skott.

1000+ timmar på BF2, och nej, det är skitsnack.

Citat:

Sätt dig och spela BF2 efter BF3 har släppts, jag tror då inte du går tillbaks till BF2 och varför är det?? är det för BF3 är bättre än BF2?

Jag kommer definitivt gå tillbaka till BF2 långt framöver, till 98% pga av alla mods (Project reality, Forgotten hope) som aldrig kommer kunna existera till BF3.

Citat:

Spel går framåt och du kan inte jämföra Bf3 med Bf2 för det är inte samma spel! jag skulle inte vilja ha ett nytt BF2! det var kul men det är outdated.. JUST FACE IT!

Det är klart det inte är samma spel, men med tanke på att de är i samma serie (Notera BF i både BF2 och BF3) så går det alldeles utmärkt att ha förväntningar som är baserade på föregående spel i serien. So what om det är outdated? Det spelar lika bra som det gjorde för 5 år sedan, dvs om man inte är den där Linus, 12 som inte kan uppskatta att det ska krävas ens en gnutta skill och 'game iq' för att kunna vinna. Just face it.

Citat:

Angående mod tools så kan du inte ha det som ett krav för ett spel.
Antagligen så kodar du ingenting alls men bara klagar för det inte finns där.

Måhända att zauii inte sysslar med sånt med det betyder inte att han inte kan uppskatta alla mods som communityn kan snickra ihop. Modsen till BF spelen har varit och är en av de mest uppskattade sidorna av spelen. En era som dock är över då det är intressantare att tjäna pengar på DLCer. Förövrigt så är det något jag sysslat en hel del med själv och åtminstone en map editor hade varit bortom fantastiskt.

Citat:

Bara vänta och se så kanske dom inför sånt framöver, varför ska dom ha allt vid release?
Jag föredrar ett solid spel än en jädra massa mod tools och ett halvt bra spel vid release!

Det kommer inga mod tools. På senare år har "kanske" (nu har dom förvisso redan sagt blankt NEJ) kommit att betyda "NEJ" när det gäller allt sådant.

Läs på lite innan du uttalar dig om sånt du inte förstår. Stolpskott till fanboy.

Medlem

Skulle väl ha nämnt att Hardcore-läget finns när du tog upp det där med regenerating health.

Medlem

Tack för trevlig läsning..

Väntan är dock inte över än..
Har ett gäng riktigt, riktigt långa dagar och nätter kvar..

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av 73mpl4R:

Ta ett djupt andetag, sen en kopp kaffe

Påtår?

Gratis påtår!

Medlem

Herregud! Nu har BF3 fått något att leva upp till för min del!!!! 5/5? Har dom verkligen fixat allt som var helt ruttet från betan? som i mina ögon fick 2/5! Jag har ALLA spel i BF serien och från 2142 har det bara gått utför..... men, men snart så får jag prova det för det dyker snart upp i postlådan! 5/5 är jag dock skeptisk till & får nog vara nöjd om det når 3/5.

Skrivet av Remus:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Webhallen har behandlat mitt limited edition till PC! Jag lär få det imorgon! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Vafasen mitt är inte under behandling :/
Battlelog öpnar ju förövrigt i morrn så det blir väll inge problem att lira om du väl får det som nån sa...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Sist jag kollade så var det inte robotar utan känslor som slogs i krig, det var människor med känslor och ett jävla psyke, något varenda generiskt jävla FPS totalt missat. (fan bara RO2 som har med en löjlig ursäkt till psyke, men det är en början i alla fall)

Ja, alla spel ska vara en simulator för Posttraumatiskt stressyndrom. Annars är det inget att ha. *rolls eyes*

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av PcKaffe:

Sist jag kollade så var det inte robotar utan känslor som slogs i krig, det var människor med känslor och ett jävla psyke, något varenda generiskt jävla FPS totalt missat. (fan bara RO2 som har med en löjlig ursäkt till psyke, men det är en början i alla fall)

Ja, alla spel ska vara en simulator för Posttraumatiskt stressyndrom. Annars är det inget att ha. *rolls eyes*

Alla, nej. De som utger sig från att vara realistiska, ja.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Mycket bra betyg, jag håller med.


signatur

Meep!

Medlem

Spontant känns 5/5 överfödigt med tanke på brister i vapen statistiken och en halvdann singleplayer kampanj. Men ja får väl vänta och se hur det är själv.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av PcKaffe:

Sist jag kollade så var det inte robotar utan känslor som slogs i krig, det var människor med känslor och ett jävla psyke, något varenda generiskt jävla FPS totalt missat. (fan bara RO2 som har med en löjlig ursäkt till psyke, men det är en början i alla fall)

Ja, alla spel ska vara en simulator för Posttraumatiskt stressyndrom. Annars är det inget att ha. *rolls eyes*

Alla, nej. De som utger sig från att vara realistiska, ja.

Kan inte minnas att det ens efterfrågas av Arma 2 fans, inte någon av de mods som gör det spelet "ultrarealistiskt" erbjuder några såna funktioner och det efterfrågas inte. Tror det är din bild som är skev vad som menas med realism.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zzcool:

ni borde veta hur fungerade det på ett gtx 580?

Vi testade det med ett 6890, så kan tyvärr inte svara på den frågan. Ska vi ge oss in i hur spelet fungerar på olika hårdvara är vi på väldigt djupt vatten.

och gick spelet då i ultra utan problem?

Medlem

Till alla er som inte är intresserade av att läsa en välskriven recension utan bara bryr er om en siffra kan jag tipsa er om Metacritic. Ha en trevlig dag!

Medlem

@Calle

Min tidigare misstanke att recensionen skulle bli såhär "positiv" var tydligen en rätt gissning MEN jag ska inte gå all in negativt på dig utan ge dig kredit för en 4 sidor lång recension som för övrigt var riktigt bra. Nu vet jag inte hur länge du hann testa spelet och med vilka grafikinställningar du lirade med och du har skrivit att du inte trivs som pilot utan körde hellre på marken.

Ett par saker som borde ha tagits upp:
- Helikopter styrningen, den var usel nej värre än usel den var världsunik i sämsta styrningen i spelhistorien. Har de fixat den sen betan?
- Helikopterns raketer/gun, raketerna var riktigt slöa och gjorde knappt någon skada och gunnen var riktigt svag och krävde 2 magasin för att ta en liten bil.
- Fordonens UI kändes riktigt fult och irriterande med den ljusa grön gula färgen
- I betan så tyckte jag att grafiken på riktigt höga inställningar var riktigt jobbiga för ögonen. Alla färger kändes riktigt överdrivna och i skuggorna syns man inte för det var kolsvart.

EDIT:
Glömde tillägga, hur var menyerna? fortfarande otillgängliga(död) och fula?

Medlem

3 dagar KVAR!!!!!

Skriv svar