Jämn kamp mellan PS3 och 360

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av cinderella:

PC slår de båda med hästlängder

Vore intressant o se hur många som köper en PC för ENBART spel... eller iallafall för spel i första hand.

Tror nog att PC:n blir en minoritet då.

Var och en får ju ta ansvar för sin plånbok.

Merkostnaden för en duglig gamingpc gentemot en duglig pc för annat motsvarar ungefär en konsoll plus 30 spel eller så.

Så man får verkligen hoppas investerare i gaming-PC får något mer.

Medlem

Har haft PS3 i några år nu och jag är jätte nöjd med den och spel utbudet. Har lirat en del xbox hos en vän och jag tycker att även den är en bra konsoll.

Medlem

Alla PC fanboys har inget här att göra, vi vet att PC slår konsoler med 10 år "PGA att PC kan man utveckla hårdvaran efter eget tänke och det kan man inte med konsol" Men vi skiter i grafik, vi vill bara ha kul. I frågar sätter ni det så är det erat problem, för nöje går före grafik. Svårt att läsa in i huvet?

Medlem

Har en 360 men jag hade gärna köpt en PS3, då det är en riktigt grym liten låda med många riktigt bra och kul spel som är exklusiva för just Sonys produkter. Men det fick bli ny dator istället då jag har mer nytta av den. Även om det skulle varit billigare med PS3 + ny TV.

Skrivet av Element_Five:
Skrivet av cinderella:

PC slår de båda med hästlängder

Både ja och nej, vissa spel gör sig bättre på konsol.

Har 360-kontroller till min PC och den är även kopplad till TV. Så jag har svårt att förstå ditt påstående.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Alla PC fanboys har inget här att göra, vi vet att PC slår konsoler med 10 år "PGA att PC kan man utveckla hårdvaran efter eget tänke och det kan man inte med konsol" Men vi skiter i grafik, vi vill bara ha kul. I frågar sätter ni det så är det erat problem, för nöje går före grafik. Svårt att läsa in i huvet?

Hehe Tagga ner lite, var inte så emo. PC-spelare vill väl också ha kul. Men hur man än vrider och vänder på det så ÄR grafiken viktig för de absolut flesta.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Alla PC fanboys har inget här att göra, vi vet att PC slår konsoler med 10 år "PGA att PC kan man utveckla hårdvaran efter eget tänke och det kan man inte med konsol" Men vi skiter i grafik, vi vill bara ha kul. I frågar sätter ni det så är det erat problem, för nöje går före grafik. Svårt att läsa in i huvet?

"i frågar sätter" du måste mena ifrågasätter eller?

KoP
Medlem
Skrivet av seppuko:

Eftersom man inte är en sån där "fanboy" utan bara väldigt intresserad av spel har man ju båda såklart. Med tanke på alla konsolexklusiva spel så måste man ju ha det

+1

Fanboys är blöjbarn som inte hunnit bli torra bakom öronen.

Medlem

Äger bara en 360. Men inget fel på en ps3:a för det!

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

Äger bara en 360. Men inget fel på en ps3:a för det!

samma...fast använder den knappt!

Inaktiv

Hatar att spela på pc. Dels pga av att jag har inte råd med skiten och dels hatar jag installationer och liknande.

Medlem
Skrivet av neonille:

Hatar att spela på pc. Dels pga av att jag har inte råd med skiten och dels hatar jag installationer och liknande.

Håller med. Det var precis det som fick mig att gå över till konsol. Så fort det kom ett nytt PC-spel man ville ha så var datorn för gammal. Med en konsol kan man va säker på att spelet funkar.

Medlem

360 här. Begränsad budget så fick välja en konsoll, och jag gillade de exklusiva på 360 bättre + handkontrollen ligger skönare i handen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av cinderella:

PC slår de båda med hästlängder

Både ja och nej, vissa spel gör sig bättre på konsol.

Haha, ja för det var just det artikeln handlade om : )

Que?


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Emret:
Skrivet av neonille:

Hatar att spela på pc. Dels pga av att jag har inte råd med skiten och dels hatar jag installationer och liknande.

Håller med. Det var precis det som fick mig att gå över till konsol. Så fort det kom ett nytt PC-spel man ville ha så var datorn för gammal. Med en konsol kan man va säker på att spelet funkar.

Det är najs.

Nya spel till pc fungerar inte optimalt på en dator från 2005-2006 medans konsolspelen fungerar som de ska.

Medlem

Har haft båda, och nu bara 360+PC. Båda är bra på sina egna sätt, men 360:n är den som är bättre både tekniskt och bättre spel.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Har haft båda, och nu bara 360+PC. Båda är bra på sina egna sätt, men 360:n är den som är bättre både tekniskt och bättre spel.

Woooooooooooooot!!!!? o.O

Medlem

har båda, köper mest spel och lirar mest ps3, har mest kvar xboxet för att kunna lana med brorsan och polarna

Medlem

Lite konstigt ändå att det rusade till så många köpare när priset gick ner i paritet med 360. Tyckte dom så illa om 360n och att PS3an var för dyr så de satt och väntade?

Hursomhelst, klart man spelar PS3. Hålla på och prenumera för att kunna spela online, det är ju bara osnyggt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Förra generationen så var Sony över 6 ggr större än Microsoft när det gäller sålda konsoler. Hur man än vrider och vänder på det så kan inte Sony bli en vinnare denna generation. De totaldominerade förra generationen. Deras marknadsandel har krympt otroligt mycket.

Sen kan de förstås gå ekonomiskt bra ändå, men vad jag förstår så gjorde inte Sony det senaste perioden (vilket kan bero på andra delar av deras division som täcker mer än PS3).

Medlem
Skrivet av Konung:

Båda konsolerna är ju väldigt likvärdiga grafikmässigt. Har själv Xbox360 för jag tycker att kontrollen är skönare i handen, PS3-kontrollen känns för liten. Xbox har också bättre exklusiva titlar så som Halo-serien och gears of war-serien

ägde du aldrig ps1 & 2 pöjk.
ps-handkontrollen är lika awesome som den var för ca 12år sen!
dom som har haft playstation sedan ps1 tycker nog att ps-kontrollen är 1000x bättre

Medlem

PS3 är kejsare och Xbox 360 är bajs fuck Xbox 360

Medlem

Pc for life. Kör hellre bf3 på ultra än ultra low, thank you very much.

Medlem
Skrivet av dmon:

Pc for life. Kör hellre bf3 på ultra än ultra low, thank you very much.

Betalar hellre 2000 för att kunna köra spelet på "ultra low" istället för 20 000 för att spela på ultra

Medlem

Vad har PC med detta och göra

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Konung:

Båda konsolerna är ju väldigt likvärdiga grafikmässigt. Har själv Xbox360 för jag tycker att kontrollen är skönare i handen, PS3-kontrollen känns för liten. Xbox har också bättre exklusiva titlar så som Halo-serien och gears of war-serien

ägde du aldrig ps1 & 2 pöjk.
ps-handkontrollen är lika awesome som den var för ca 12år sen!
dom som har haft playstation sedan ps1 tycker nog att ps-kontrollen är 1000x bättre

Haha, då hade man mindre händer Gillar hur styrspakarna sitter på Xbox bättre med. Men PS1 dualshoch-kontrollen va verkligen sjukt långt före sin tid.

Medlem
Skrivet av Konung:
Skrivet av dmon:

Pc for life. Kör hellre bf3 på ultra än ultra low, thank you very much.

Betalar hellre 2000 för att kunna köra spelet på "ultra low" istället för 20 000 för att spela på ultra

20 000? Vad för datorer köper du? 8000 duger gott och väl för att lira Bf3 på High med vissa inställningar på Ultra i 50-60 fps.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Konung:

Båda konsolerna är ju väldigt likvärdiga grafikmässigt. Har själv Xbox360 för jag tycker att kontrollen är skönare i handen, PS3-kontrollen känns för liten. Xbox har också bättre exklusiva titlar så som Halo-serien och gears of war-serien

ägde du aldrig ps1 & 2 pöjk.
ps-handkontrollen är lika awesome som den var för ca 12år sen!
dom som har haft playstation sedan ps1 tycker nog att ps-kontrollen är 1000x bättre

Haft både PS1, 2 och 3. Men när 360 kom ut, så fanns det ingen återvändo till PS kontroller

Därför finns denna guide
http://www.engadget.com/2007/05/01/how-to-make-a-ps360-contro...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag har köpt en dator nu som jag byggde själv och den kunde köra spelet på Ultra och jag betala bara 7000 ungefär

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av Kimpur:

Ett PS3 med 360-handkontroller så vore allt som det skulle! Jag får nöja mig med ett 360 Någon som vill köpa?

Du får hålla koll på MLG´s officiella gaming kontroller som kommer inom kort. Man kan ändra sticklayout osv, så i princip kan du få en 360-kontroller till PS3 med den.
Jag ser sjukt fram emot denna kontroller.
Läs mer här:
http://www.majorleaguegaming.com/news/the-real-story-behind-t...

Behöver inte vänta på den
http://www.engadget.com/2007/05/01/how-to-make-a-ps360-contro...

Men jag gillade styrkorset på MLG-versionen!

Sen ska man ju bara få xboxen såld, så man har råd med PS3


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Alltid älskat PS men sedan de strulade till släppet för oss i europa så blev jag faktiskt riktigt besviken och köpte ett xbox i stället. Är nöjd med den men använder den knappt nu mera. Det som rullar är arcade-spel när man har partaj eller besök.

F.Ö så gillar jag kontrollen till xbox mycket mer än playstations.


signatur

Just an honest man in a leather mask

123
Skriv svar