Medlem
Skrivet av spel_15:
Skrivet av Daerken:
Skrivet av spel_15:

Vilket skit spel, bara min åsikt

Bra då vet vi. Tack för detta ofantligt konstruktiva inlägg. Är det så svårt att hålla sig från att skriva? Nej, vänta, internetgenerationen, alla måste veta EXAKT vad jag tycker och alla ska bry sig om det. Och nu klagar jag inte ens på din svenska.

Minecraft är ju underbart, det enda minuset för mig är väl att jag spelade slut spelet, eller blev trött på det kan man säga. Jag vill troligen bara ha lite substans i mina spel och något mål. Det gick bra när man fick en riktigt bra idé och byggde konstant i flera veckor, men sedan blev det lite långtråkigt.

Hoppas faktiskt att 1.0 gör spelet ännu bättre. Då kanske jag kan komma tillbaka till det.

"Klagar inte på din svenska", vad ska det innebära?

Skit spel är en särskrivning... Skall stå skitspel för att vara korrekt svenska.

Medlem
Skrivet av korsnas11:
Skrivet av spel_15:
Skrivet av Daerken:
Skrivet av spel_15:

Vilket skit spel, bara min åsikt

Bra då vet vi. Tack för detta ofantligt konstruktiva inlägg. Är det så svårt att hålla sig från att skriva? Nej, vänta, internetgenerationen, alla måste veta EXAKT vad jag tycker och alla ska bry sig om det. Och nu klagar jag inte ens på din svenska.

Minecraft är ju underbart, det enda minuset för mig är väl att jag spelade slut spelet, eller blev trött på det kan man säga. Jag vill troligen bara ha lite substans i mina spel och något mål. Det gick bra när man fick en riktigt bra idé och byggde konstant i flera veckor, men sedan blev det lite långtråkigt.

Hoppas faktiskt att 1.0 gör spelet ännu bättre. Då kanske jag kan komma tillbaka till det.

"Klagar inte på din svenska", vad ska det innebära?

Skit spel är en särskrivning... Skall stå skitspel för att vara korrekt svenska.

hehe, det är jag väl medveten om. Jag rusade med inlägget bara

Medlem

Jag sitter och väntar på att fler funktioner ska komma till mobilversionen, det är den jag har ögonen på (mest för att min PC är så bråkig att enda lösningen är att köpa en ny). Men jag älskar att kolla på screenshots och videos på folks kreativa skapelser. Minecraft är verkligen ett vackert spel precis som Skyrim och Bioshock

Medlem

Recensionen överensstämmer inte med betyget. Det är då uppenbart.

Medlem

Kan knappt vänta till fullversionen! Klockan tickar långsamt idag

Skribent

Fråga till FZ: varför skriver ni inte med releasedatum i samma ruta som där det står utvecklare, utgivare, genre och testplattform?
Jag är väl medveten om att det stod i ingressen i den här recensionen men långt ifrån alla recensioner innehåller releasedatum som imo är viktig information.

Medlem
Skrivet av spel_15:
Skrivet av Craze:
Skrivet av spel_15:

Vilket skit spel, bara min åsikt

Får man fråga varför du tycker att "det är ett skitspel"?

Att beskriva detta spel med ett laddad begrepp så som "skit" är nog överdrivet. Jag har lagt väldigt få timmar på spelet, det innebär att det inte tog mycket tid för mig att inse att Minecraft ligger utanför min smak. Jag står mer för FPS spel, t.ex. COD. Som sagt, det är bara min åsikt.

Tackar för ditt svar! Jag gillar att fråga detta nämligen. "Varför gillar du inte detta spelet för, osv." Jag har nog insett att alla kan inte gilla allt, och att alla gillar olika.

Medlem
Skrivet av korsnas11:
Skrivet av spel_15:
Skrivet av Daerken:
Skrivet av spel_15:

Vilket skit spel, bara min åsikt

Bra då vet vi. Tack för detta ofantligt konstruktiva inlägg. Är det så svårt att hålla sig från att skriva? Nej, vänta, internetgenerationen, alla måste veta EXAKT vad jag tycker och alla ska bry sig om det. Och nu klagar jag inte ens på din svenska.

Minecraft är ju underbart, det enda minuset för mig är väl att jag spelade slut spelet, eller blev trött på det kan man säga. Jag vill troligen bara ha lite substans i mina spel och något mål. Det gick bra när man fick en riktigt bra idé och byggde konstant i flera veckor, men sedan blev det lite långtråkigt.

Hoppas faktiskt att 1.0 gör spelet ännu bättre. Då kanske jag kan komma tillbaka till det.

"Klagar inte på din svenska", vad ska det innebära?

Skit spel är en särskrivning... Skall stå skitspel för att vara korrekt svenska.

Tack!

Medlem

Fan, klockan är ju 21 nu, ska det inte komma snart?

Medlem
Skrivet av johntis:

Fan, klockan är ju 21 nu, ska det inte komma snart?

tror att minecon startar 22:00 svensk tid, IGN startar ju sin live-stream då iallafall

Medlem
Redaktör
Skrivet av Håkan:

Inte en femma i betyg? Kasst! Spelet är ju efterallt Made In Sweden, då garanteras 5/5.

Inkorrekt.


signatur
Redaktör
Skrivet av Shadee:

Fråga till FZ: varför skriver ni inte med releasedatum i samma ruta som där det står utvecklare, utgivare, genre och testplattform?
Jag är väl medveten om att det stod i ingressen i den här recensionen men långt ifrån alla recensioner innehåller releasedatum som imo är viktig information.

Utrymmesbrist kan nog ha spelat in, och att vi recenserar de flesta spel i samband med deras release. Men jag ska se om vi kan fixa det.


signatur
Medlem

Bara starta spelet så uppdateras det till 1.0

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag måste verkligen vara den enda personen som inte gillar detta spelet.

Same here. Men då är jag ju inte ensam

Samma för mig!

Och en till här. Kul för de som gillar det men inget för mig.

Skribent
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Shadee:

Fråga till FZ: varför skriver ni inte med releasedatum i samma ruta som där det står utvecklare, utgivare, genre och testplattform?
Jag är väl medveten om att det stod i ingressen i den här recensionen men långt ifrån alla recensioner innehåller releasedatum som imo är viktig information.

Utrymmesbrist kan nog ha spelat in, och att vi recenserar de flesta spel i samband med deras release. Men jag ska se om vi kan fixa det.

Iofs sant att spelen alltid recenseras nära till release o dessutom kan jag hålla med om att utvecklare, utgivare, genre och testplattform är viktigare saker om det nu är utrymmesbrist. Releasedatumet fanns ju även ett klick bort från recensionen märkte jag precis Aja, kanske kan vara något att tänka på om fler utvecklare börjar med olika releasedatum för spelen på olika plattformar.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Håkan:

Inte en femma i betyg? Kasst! Spelet är ju efterallt Made In Sweden, då garanteras 5/5.

Inkorrekt.

Filmlicens-spel undantagna... då de så sällan är bra.

Senaste Batman-spelet... Arkham City var förvisso riktigt bra... och LEGO-spelen såklart... men annars finns det en stooor hög med crap. xD

Medlem

Ähh tråkigt spel!

Medlem
Skrivet av Lioras:

Ähh tråkigt spel!

Tråkigt för folk utan kreativitet, och viljan till att skapa.

Medlem

Spelet är bara bra för dom som har tålamod.. Resten kan gå och spela sitt skitiga MW3 ^^

Skrivet av Rasmous:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Rasmous@

Va? 1.0 är ju hur gammalt som helst...

Minecraft 1.0 BETA ja! Men inte fulla releasen!

Ja just det... hehe :P! Men hur blir det med 1.9 då? Det är ju hur många som helst som säger att 1.9 ska komma 21 december?

Pansarknekt

Spelar det här på min telefon när jag är på dass men det är demo så inget sparas. Blir att man sitter längre än man ska

Tycker f.ö Minecraft är bland det härligaste som skett i branschen på mycket länge. Verkligen grymt med alla fans det fått osv man återfår hopp för spelmediet.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

"Och för nästa stycke sätter vi en liten, liten spoilervarning, hoppa över det om du vill uppleva precis allt själv."

Tack Calle, det där är allt vi önskar


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Xstioph:

4? Öhm.. Ok! Kommer multiplayer recenseras separat eller vadå?

Fan folk sluta gnäll på siffran.
Tror inte det går att recensera multiplayer i ett spel som detta.
Då multiplayer upplevelsen kan skilja så enormt från server till server.

Allt från simpla servrar där man bara bygger, till komplexa "MMORPG" servrar (Vilket fan är det roligaste jag vet i Minecraft iaf )


signatur

Rwa?

Medlem

Undrar om netbooken klarar av att driva spelet.
Någon som vet hur krävande minecraft är?

Netbooken har:
dual core c-50
hd 6250
1gb ddr3 ram


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Körde nyss gratis-versionen på hemsidan där jag byggde mig ett eget trähus högt ovanför marken. Mäktigt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av magma:

Undrar om netbooken klarar av att driva spelet.
Någon som vet hur krävande minecraft är?

Netbooken har:
dual core c-50
hd 6250
1gb ddr3 ram

Du borde nog klara det. minecraft kräver ju inte speciellt mkt


signatur

Rwa?

Medlem

Spelet är perfekt för om man har tråkigt och vill vara kreaktiv. Mer än så? Nej. Enligt mig.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Haha så kul att se folk som tror att högupplöst = snyggt. Och att lågupplösta spel inte kan vara snygga.

I mina ögon är Minecraft snyggare än Battlefield 3. För att designen i BF3 är så tråkig och generisk att mina ögon torkar igen av hur dammigt och urblekt det är.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Haha så kul att se folk som tror att högupplöst = snyggt. Och att lågupplösta spel inte kan vara snygga.

I mina ögon är Minecraft snyggare än Battlefield 3. För att designen i BF3 är så tråkig och generisk att mina ögon torkar igen av hur dammigt och urblekt det är.

Smaken är som baken, delad i flera åsikter


signatur

hejsanhejsanhejsan

123
Skriv svar