Diablo III – Blizzard siktar på andra kvartalet

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av zauii89:

Det blir intressant, Valve har resurserna att sätta emot ordentligt.

Vad finns det att sätta emot.... Dota var aldrig ägt som produkt av Blizzard.
Det ända dom kan få är godkännande av att Dota använde som dom själva säger "Warcraft III game engine, interface, and gameplay mechanics;"


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

För min del fanns det stort intresse i Diablo 1, men Diablo 2 tilltalade mig inte överhuvudtaget. Jag vet inte så värst mycket om Diablo 3, men jag ser mer fram emot det än jag gjorde med Diablo 2. Det får komma när det kommer för min del.

Inaktiv
Skrivet av SkullJoke:

Vad finns det att sätta emot.... Dota var aldrig ägt som produkt av Blizzard.
Det ända dom kan få är godkännande av att Dota använde som dom själva säger "Warcraft III game engine, interface, and gameplay mechanics;"

Har Valve fått igenom sin trademark på DOTA? Vet inte om det gick igenom eller om det är bromsat av stämningen.

Medlem

Ja jag skulle tro det med tanke på att deras logga står på. Sen har har icefrog skrivigt kontrakt med dom.
Så jag skulle tro att Dota nu ägs utav Valve samt Icefrog. Men jag är verkligen inte förvånad att blizzard försöker få ut en del utav vinsten på Dota 2. Blizzard har ju blivigt de vidrigaste företaget när det kommer till pengar. Tack gode gud att spelen dom gör är bra iafall.


signatur

The spiders won,t find us here.

Inaktiv
Skrivet av SkullJoke:

Blizzard har ju blivigt de vidrigaste företaget när det kommer till pengar. Tack gode gud att spelen dom gör är bra iafall.

Lustigt hur det börjat efter sammanslagninen med Activision. Allt för att höja inkomsterna och aktiekursen, och göra investerarna och ägarna glada för kvartalet.

Medlem

Jag hoppas på en 2012-release. Så länge det släpps innan världen går under (lol) är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av SkullJoke:

Blizzard har ju blivigt de vidrigaste företaget när det kommer till pengar. Tack gode gud att spelen dom gör är bra iafall.

Lustigt hur det börjat efter sammanslagninen med Activision. Allt för att höja inkomsterna och aktiekursen, och göra investerarna och ägarna glada för kvartalet.

Hehe, du märkte det också? Activision med sitt hat för PC går samman med ett företag som Blizzard, kan bara gå åt helvete till slut.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Buio:
Skrivet av SkullJoke:

Blizzard har ju blivigt de vidrigaste företaget när det kommer till pengar. Tack gode gud att spelen dom gör är bra iafall.

Lustigt hur det börjat efter sammanslagninen med Activision. Allt för att höja inkomsterna och aktiekursen, och göra investerarna och ägarna glada för kvartalet.

Hehe, du märkte det också? Activision med sitt hat för PC går samman med ett företag som Blizzard, kan bara gå åt helvete till slut.

Jo fast med tanke på Activisions inkomst via konsol så gjorde blizzard en bra deal med att köpa upp företaget och slå ihop dom. Däremot får man hoppas att blizzard slutar bli så jävla gnälliga såfort någonting uppstår som kan tjäna bra pengar. Hoppas nästan att blizzard blir stämda och förlorar riktigt stort en dag så dom kanske lär sig något....


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Buio:
Skrivet av SkullJoke:

Blizzard har ju blivigt de vidrigaste företaget när det kommer till pengar. Tack gode gud att spelen dom gör är bra iafall.

Lustigt hur det börjat efter sammanslagninen med Activision. Allt för att höja inkomsterna och aktiekursen, och göra investerarna och ägarna glada för kvartalet.

Hehe, du märkte det också? Activision med sitt hat för PC går samman med ett företag som Blizzard, kan bara gå åt helvete till slut.

Jo fast med tanke på Activisions inkomst via konsol så gjorde blizzard en bra deal med att köpa upp företaget och slå ihop dom. Däremot får man hoppas att blizzard slutar bli så jävla gnälliga såfort någonting uppstår som kan tjäna bra pengar. Hoppas nästan att blizzard blir stämda och förlorar riktigt stort en dag så dom kanske lär sig något....

Mja, fast ActivisionBlizzard ägs i sin tur av Vivendi.

Medlem

Jösse mig va dom snackar skit.. för inte längesen skulle spelet komma slutet 2011... betan lär väl fan hålla på nu minst till slutet mars eller nåt... det blir deras längsta beta för fan.

Medlem

varför inte bara säga att dom, ger ett releas datum när dom känner sig redo? väntan gör en galen, men samtidigt vet man att man får ett spel som inte är halvdant, utan nästan perfekt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Bryr mig inte så mycket om när spelet släpps! Vill att det istället är ett jävligt bra lir när väl släpps istället!

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Bryr mig inte så mycket om när spelet släpps! Vill att det istället är ett jävligt bra lir när väl släpps istället!

exakt, synd att 90% av alla diablo fan boys inte fattar det bara:) utan dom vill bara att spelet släpps.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Då kan alltså den lokala expertbutiken ha rätt när dom sa 16/3

Medlem

Ang. stämningen Blizzard - Valve och EULAn, så är jag rätt säker på att det inte stod något om att Blizzard påstod sig äga allt material du skapade med deras map editor förräns långt efter Dota hade blivit en succé.

Inaktiv
Skrivet av miffot:
Skrivet av Berling:

Bryr mig inte så mycket om när spelet släpps! Vill att det istället är ett jävligt bra lir när väl släpps istället!

exakt, synd att 90% av alla diablo fan boys inte fattar det bara:) utan dom vill bara att spelet släpps.

Den som väntar på något bra kan vänta i evigheter!

Inaktiv

Blev personligen väldigt besviken på SC2 och det nya Battle net så vet inte längre....

Känns som att Blizzard är det enda företaget som kan komma iväg med att sitta på röven hela dagarna och säga "When its done"

Uncharted 3 tog 2 år att utveckla
Skyrim tog 3 år att utveckla
GTA 4 tog 4 år
Världens högsta byggnad tog 6 år att bygga

Diablo 3 har varit under utveckling i snart 11 år.

Logiskt??

Medlem

håller helt med "Milkfather" det är ju så det är när dom altid skall höja reelase datumet så tröttnar man ju bara själv så tror jag att dom kommer att släppa spelet till hösten eller i vinter

Medlem

Sjukt sugen är jag! Men våga fan inte släppa det när jag sommarjobbar!

Medlem

intresset har svalnat rejält jämfort med hur jag kände i säg... september/oktober förra året då man satt och hoppades på en december/januarirelease

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av zauii89:

Tappar min respekt för blizzard då de just nyligen stämt valve pga dota 2.
Pengakåta fjantar.

Seriöst? Dom är ju efterblivna ibland... Dota är just ett spel i sig själv... dom använde bara deras map editor + textures... + att blizzard gör ju sitt egna dota som bara är irriterande fånigt...

Jupp, lite fza material.
http://ttabvue.uspto.gov/ttabvue/v?pno=91202572&pty=OPP&eno=1

Några argument där i var rätt roande, så bara för att deras egna filsystem (till kartorna) är det som används till tidigare dota, så ska detta styrka deras rätt till varumärket?

Känns ungefär som om skaparen av Winrar skulle vara berättigad till alla varumärken som någonsin hamnat i en .rar fil.

"All title, ownership rights, and intellectual property rights in
and to the Program and any and all copies thereof (including, but not limited to, any
titles, computer code, themes, objects, characters, character names, stories, dialog, catch
phrases, locations, concepts, artwork, animations, sounds, musical compositions, audiovisual effects, methods of operation, moral rights, any related documentation, and
`applets' incorporated into the Program) are owned by Blizzard or its licensors."

Det där står när man accepterar att installera wc3 & editorn. Blizzard äger titeln och alla karaktärer i dota och om icefrog/valve inte har ändrat utseendet på t ex karaktärerna i dota2 så har blizz all rätt att stämma dom, det samma gäller titeln, blizz äger DotA.

En EULA är inte mig veterligen lagligt bindande, och tror du det skulle vara lagligt bindande om winlabs bestämde sig för att föra in att de ägde alla filer som blivit packade med deras program? Nej, det för är helt idiotiskt, precis som blizzards claim angående .map filen.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Inte särskilt taggad faktiskt... Det material som släppts har inte varit särskilt upphetsande direkt.

Jag är oerhört taggad. Älskat Diablo sedan ettan, spelade t.om den bortglömda expansionen till d1. Hur som helst så måste jag hålla med dig. Det material som visats har inte ropat Diablo direkt, det har sett stelt och tråkigt ut. Jag provade även Betan ett tag, blev inte övertygad

Inaktiv

Var tusan är Torchlight II då? Hade tänkt och chilla lite med det några månader innan D3, men planerna gick i stöpet.

Nu när jag började skriva om det kollade jag på deras sida, och de har lite nyheter och en omdesign av sajten. Men ingen releaseinfo. Sista infon var väl förra året när man fick veta att det inte skulle släppas 2011.

Inaktiv
Skrivet av Buio:

Var tusan är Torchlight II då? Hade tänkt och chilla lite med det några månader innan D3, men planerna gick i stöpet.

Nu när jag började skriva om det kollade jag på deras sida, och de har lite nyheter och en omdesign av sajten. Men ingen releaseinfo. Sista infon var väl förra året när man fick veta att det inte skulle släppas 2011.

Q2 2012 där med.
Hade dom varit smarta hade dom släppt det innan D3 kommer, även om det hade funnits lite småbuggar och småfix kvar. Dom hade tjänat grymt mycket på det. Torchlight 2 har inte den pressen på sig att vara perfekt...det är bara något utvecklarna har fått för sig...

Medlem

Najs äntligen kan man snart köpa en ny dator efter 10 år å skrota P4an permanent

Medlem
Skrivet av neonille:

Blev personligen väldigt besviken på SC2 och det nya Battle net så vet inte längre....

Känns som att Blizzard är det enda företaget som kan komma iväg med att sitta på röven hela dagarna och säga "When its done"

Uncharted 3 tog 2 år att utveckla
Skyrim tog 3 år att utveckla
GTA 4 tog 4 år
Världens högsta byggnad tog 6 år att bygga

Diablo 3 har varit under utveckling i snart 11 år.

Logiskt??

Källa på dessa siffror?

EDIT: Hittade på wikipedia: Skyrim was conceptualized shortly after the release of Oblivion in 2006.[28] Work on Skyrim did not begin until Fallout 3's release in 2008
Det var en av dom.. ;P

Inaktiv
Skrivet av Loxus:
Skrivet av neonille:

Blev personligen väldigt besviken på SC2 och det nya Battle net så vet inte längre....

Känns som att Blizzard är det enda företaget som kan komma iväg med att sitta på röven hela dagarna och säga "When its done"

Uncharted 3 tog 2 år att utveckla
Skyrim tog 3 år att utveckla
GTA 4 tog 4 år
Världens högsta byggnad tog 6 år att bygga

Diablo 3 har varit under utveckling i snart 11 år.

Logiskt??

Källa på dessa siffror?

EDIT: Hittade på wikipedia: Skyrim was conceptualized shortly after the release of Oblivion in 2006.[28] Work on Skyrim did not begin until Fallout 3's release in 2008
Det var en av dom.. ;P

Alla siffror står på wikipedia. Sök där, du gärna rätta mig om jag har fel

Medlem

Vi är nog många som ser fram emot denna efterlängtade uppföljare!


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Medlem
Skrivet av CitizenKane:

Vi är nog många som ser fram emot denna efterlängtade uppföljare!

jo, det lär nog sälja 10 miljoner ex första veckan..

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Newklear:

Inte särskilt taggad faktiskt... Det material som släppts har inte varit särskilt upphetsande direkt.

Samma här, älskade tvåan (och ettan för den delen) men ingenting i Diablo 3 har lyckats väcka mitt habegär. Om något så har spelet fått mig att se fram emot Torchlight 2 istället, som ser ut att vara mer Diablo än... Diablo.

Count me in. Kände mig jätte hypad inför spelet, sen spela jag betan. Ville att spelet skulle kännas som att "det har det där lilla extra", men blev faktiskt lite smått besviken...

123
Skriv svar