The Witcher-utvecklaren: "Aldrig mer DRM"
Företaget bakom The Witcher-serien går ut med sin ståndpunkt att DRM inte är varit värt den tid och kostnad det krävdes att implementera i tidigare spel.
#cd-project-red, #the-witcher, #the-witcher-2-assassins-of-kings
Ja BRA CD Projekt! ytligare några som börjat fatta att ALL form av DRM bara är onödigt skit som hindrar betalande kunder från att spela deras köpta spel.
Så nu är det bara upp till dom större utgivarna o fatta detta oxå EA, Activision, THQ, Ubisoft(ha som dom någonsin kommer fatta)
För pengarna ni tjänar på att inte ha någon DRM så kan ni lägga mer pengar på tex patchar.
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
DRM funkar ju i princip endast när det handlar om att vara ansluten via internet för att spela, och det är alldeles för omständigt..
Knappast, det är inte svårt att göra en DLL fil som simulerar att man är inne på servern, visst funkar inte multiplayer, men det gör det aldrig med crackade spel ändå.
Bra! Köper nästa spel om det är bra då.
Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart
Finns inget spel i historien som inte blivit crackat, så varför sabba för betalande kunder?
Jag tror Splinter Cell: Chaos Theory var ett av de absolut första spelen med Secure Rom, och det tog faktiskt ett år eller så innan det vart crackat, men efter det har det aldrig tagit över en vecka, så varför ens försöka om det kostar pengar och förstör för hederliga betalande kunder...
Bra CD Projekt, hoppas fler följer ert exempel!
Finns inget spel i historien som inte blivit crackat, så varför sabba för betalande kunder?
Jag tror Splinter Cell: Chaos Theory var ett av de absolut första spelen med Secure Rom, och det tog faktiskt ett år eller så innan det vart crackat, men efter det har det aldrig tagit över en vecka, så varför ens försöka om det kostar pengar och förstör för hederliga betalande kunder...
Bra CD Projekt, hoppas fler följer ert exempel!
Splinter Cell: Chaos Theory hade Star force vilket var det värsta DRM som funnits.
Källa: http://www.gamecopyworld.com/games/pc_splinter_cell_3.shtml
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
"De tog SecuROM-utgåvan, crackade den och sa 'vi crackade den' -- samtidigt som det finns en oskyddad version som släpptes samtidigt. Man skulle kunna tänka sig att GOG-utgåvan borde vara den som flöt omkring på webben, sa CD Projekt-bossen Marcin Iwinski."
Detta är ju ändå förståeligt imo.
Dom flesta crackers vill ju inte att deras releaser skall läcka ur scenen utan dom gör det för utmaningen att reverse engineera kopieringsskydd, iaf är det det som dom vill ge sken av(Även om jag tror att många gillar att vara kända crackers egentligen)
Dock lite konstigt att inte den drmfria låg som custom release på t.ex tpb.
DRM funkar ju i princip endast när det handlar om att vara ansluten via internet för att spela, och det är alldeles för omständigt..
Knappast, det är inte svårt att göra en DLL fil som simulerar att man är inne på servern, visst funkar inte multiplayer, men det gör det aldrig med crackade spel ändå.
mja... att multiplayer inte fungerar beror inte på att det är crackat... "Flatout 2" och "Sniper Elite" fungerar online fast man crackat det. Anledningen till att de flesta spelen inte fungerar online beror på att servern du ansluter till har någon form av kontroll system t ex. cd-key eller liknande...
"De tog SecuROM-utgåvan, crackade den och sa 'vi crackade den' -- samtidigt som det finns en oskyddad version som släpptes samtidigt. Man skulle kunna tänka sig att GOG-utgåvan borde vara den som flöt omkring på webben, sa CD Projekt-bossen Marcin Iwinski."
Detta är ju ändå förståeligt imo.
Dom flesta crackers vill ju inte att deras releaser skall läcka ur scenen utan dom gör det för utmaningen att reverse engineera kopieringsskydd, iaf är det det som dom vill ge sken av(Även om jag tror att många gillar att vara kända crackers egentligen)
Dock lite konstigt att inte den drmfria låg som custom release på t.ex tpb.
Du tog orden ur munnen på mig! Det kommer aldrig någonsin att släppas en release med en oskyddad "vanilla" exefil från scenen, hela grejen med att cracka spel försvinner liksom då.
CD-project och Valve är fan dom ända utvecklarna som fattar hur man gör sina kunder nöjda!
"Dom ända" är att ta i.. Finns många som fattat för länge sen.
Ta svenska Paradox Interactive, dom tog beslutet om att aldrig använda DRM redan 1999.
Redan då bestämde dom sig för att pengar, tid och hårt arbete som läggs på att stoppa pirater är sånt som dom istället kan lägga på att ge deras kunder mer värde för sina pengar.
CD Projekt förtjänar en klapp på huvudet för att äntligen ha fattat.