Robot
Crysis 3

Ambitionerna är det sannerligen inget fel på, men kan Crytek förverkliga sin drömshooter? FZ tar en första titt på det tyska teknikvidundret.

#crysis-3, #crytek, #crysis, #crysis-2


Medlem
Crysis 3

Tror inte det...
Gamla spel som Quake och Unreal sitter fortfarande kvar i huvudet på många FPS älskare

Medlem

Hoppas fan att de lyckats skapa en bra sandlåda

Medlem

Sandlåda= kort utvecklingstid= tråkig gameplay där man själv måste göra allt jobbet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Konsoll... Den dagen ett fps-spel kommer vara i närheten av Cod 1/2, Raven Shield, BF1942, CS, Quake osv blir jag glad.

Medlem

Jag tvivlar ganska starkt på det. Orginalet var ju långt ifrån något super FPS. Enormt bra grafik ja men det var väl allt. Uppföljarna har inte direkt varit så överdrivet bra heller. Tror inte att Crysis 3 har en suck mot bra FPS som tex. Quake och UT-serierna och de tidiga Cod och Medal of honor-spelen. Typ Cod1,2 och Mohaa.

Medlem

Crysis hade mycket mer än bara snygg grafik. Rätt många som uppenbarligen inte har fattat hur mycket frihet man hade i hur man tog sig framåt, åtminstone på utomhusbanorna. Tvåan har jag inte testat men den verkar vara konsollifierad och identitetslös. Hoppas de har hittat tillbaka till grunden i trean.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Sandlåda= kort utvecklingstid= tråkig gameplay där man själv måste göra allt jobbet.

Till skillnad från dagens alla andra spel där man inte måste tänka själv utan man hålls i handen genom hela spelet? "No, you can't go here!", "Press X to fire!", "You have 5 seconds to return to the battle area..." osv...

Nej tacka vet jag spel som ger mig friheten att upptäcka saker själv.

Medlem

Är det Predaliens man slåss mot? Knivar på händerna och kroppsform och hopp som en alien. Vafan?

Medlem

Man kan ju hoppas att de ger oss Sandbox verktyget vid release den här gången och inte när man tappat intresse för spelet!

Medlem

Det första man måste göra för att lyckas med det är att tänka bortom COD.

Medlem

Vore kul om de gjorde Nanodräkten karaffullare så att det känns som att man verkligen har den på sig.

Medlem
Skrivet av Frux:

Crysis hade mycket mer än bara snygg grafik. Rätt många som uppenbarligen inte har fattat hur mycket frihet man hade i hur man tog sig framåt, åtminstone på utomhusbanorna. Tvåan har jag inte testat men den verkar vara konsollifierad och identitetslös. Hoppas de har hittat tillbaka till grunden i trean.

Hoppas Crysis blir lika öppet och fritt som FarCry. Crysis var nära, Crysis 2 var på tok för konsolifierat.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Världens mest invecklade pilbåge


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Frux:

Crysis hade mycket mer än bara snygg grafik. Rätt många som uppenbarligen inte har fattat hur mycket frihet man hade i hur man tog sig framåt, åtminstone på utomhusbanorna. Tvåan har jag inte testat men den verkar vara konsollifierad och identitetslös. Hoppas de har hittat tillbaka till grunden i trean.

2an har utstått mycket spott och spe men man har mer frihet än dom flesta verkar tro om man tar tid på sig och hittar den. Jag har kört om flera banor flera gånger och spelat på helt olika sätt. Plus att C2s campaign känns mycket mer sammanhållen och flödande än ettans.

Medlem

*gäsp*


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

tröttnade snabbt på tvåan och har därför ingen talan i saken, men ettan har gett mig bland de bästa spelupplevelserna, valfriheten och den sköna spändheten inför vad som händer härnäst är fet!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Korridor shooter!
Lycka till med o bli det bästa. Om det hade varit mer öppet som Crysis 1. Då kanske. Men nu är det bara consol skit. Dem får gärna behålla det där också. Vill inte ha skräp på min PC.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Skulle vara trevligt med en bra sandbox-shooter. Ettan och warhead gillade jag skarpt men allt som görs idag är hjärndöda korridorshooters

Medlem

Älskade Crysis och Crysis Warhead. Smyga runt i djungeln och attackera precis hur man vill. I Crysis 2 var allt det som gjorde spelet bra borta. Orkade inte ens spela klart. Så förhoppningarna på 3'an är väldigt låga. Dock finns potentialen och det tekniska kunnandet i Crytek.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Bästa shootern någonsin? Hmmmm... gör det spelet till en helt öppen värld utan några laddningsrutor (kanske godtar att det laddas mellan inomhus och utomhus) är de på god väg... annars har de tappat den visionen för länge sedan.

Men att de vill göra det till en sandlåda bådar gott. Men utan ovanstående har det bara störst chans att bli en jävligt bra shooter, inte "någonsin"...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

dom kanske skulle tänkt så innan dom fetfailade crysis 2. ettan är dock nyinstallerad igen och redo för en 4e genomgång


signatur

//monster

Medlem

Vill ha de mer friare än att bara springa en bana med typ 2 alternativ i varje encounter. En openworld warfare vore coolt. Och sen om dom lyckas med multiplayern... Men hade för höga förhoppningar på 2an...gör inte om det igen


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Håller med! Men för de som vill kan man väl lägga en sandlåda när man har klarat spelet eller något liknande.

Medlem

Bästa shootern var nog att ta i... gillade dock första crysis, men 2:an var en katastrof i mina ögon. Lär nog bli konsolskadat som vanligt...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Om det ska bli tidernas bästa shooter, då måste den vara pc exklusiv eller så måste de utveckla PC och konsol versionerna separat.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av walter_iego:

Sandlåda= kort utvecklingstid= tråkig gameplay där man själv måste göra allt jobbet.

Till skillnad från dagens alla andra spel där man inte måste tänka själv utan man hålls i handen genom hela spelet? "No, you can't go here!", "Press X to fire!", "You have 5 seconds to return to the battle area..." osv...

Nej tacka vet jag spel som ger mig friheten att upptäcka saker själv.

Håller helt klart med. Linjära scriptade stela skitspel har jag fått nog av. Och varför skulle sandlådebaserade spel innebära kortare utvecklingstid? Snarare motsatsen. Grabben har noll koll.

Skrivet av raefzm88:
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av walter_iego:

Sandlåda= kort utvecklingstid= tråkig gameplay där man själv måste göra allt jobbet.

Till skillnad från dagens alla andra spel där man inte måste tänka själv utan man hålls i handen genom hela spelet? "No, you can't go here!", "Press X to fire!", "You have 5 seconds to return to the battle area..." osv...

Nej tacka vet jag spel som ger mig friheten att upptäcka saker själv.

Håller helt klart med. Linjära scriptade stela skitspel har jag fått nog av. Och varför skulle sandlådebaserade spel innebära kortare utvecklingstid? Snarare motsatsen. Grabben har noll koll.

Du har nog bara spelat Tetris "grabben" och har svårt att uppskatta en bra story? Menar du egentligen adjektivet "lineära" istället för "linjära", det senarenämnda får mig att tänka på en kallsup jag tog år 1988, vilket av en händelse råkar vara ditt födelseår. Båda inklinationer ger mig rysningar.

Crysis 2 - släpptes Mars 2011.

Crysis 2 - ska släppas våren 2013, you do the math.

Dessutom är det Crytek vi snackar om, inte UBISOFT, de är "upptagna" med både "Ryse" och "Warface", vilket medger ett sandlådebaserat FPS som säkert inte kommer uppskattas, kolla på försälningssiffrorna till: "The Saboteur" eller varför inte "Prototype". Majoriteten av gamers borde visa vägen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Du har nog bara spelat Tetris "grabben" och har svårt att uppskatta en bra story? Menar du egentligen adjektivet "lineära" istället för "linjära", det senarenämnda får mig att tänka på en kallsup jag tog år 1988, vilket av en händelse råkar vara ditt födelseår. Båda inklinationer ger mig rysningar.

Crysis 2 - släpptes Mars 2011.

Crysis 2 - ska släppas våren 2013, you do the math.

Dessutom är det Crytek vi snackar om, inte UBISOFT, de är "upptagna" med både "Ryse" och "Warface", vilket medger ett sandlådebaserat FPS som säkert inte kommer uppskattas, kolla på försälningssiffrorna till: "The Saboteur" eller varför inte "Prototype". Majoriteten av gamers borde visa vägen.

Tid ger inte visdom! Utvecklingstid har inte så mycket med kvalité att göra som du tror. UBISOFT har flera studios runt om i världen för utveckling och inte bara en enda. Antal spel som görs samtidigt har ingen större roll för ett sånt stort företag med såna resurser. De kan anställa hundratals på ett enda spel om de så vill.

Dom har redan en motor, universum, gameplay, kompetens och "pre-production" som har kunnat skett redan före Crysis 2 släpptes. Då kan du utveckla ett spel på ett 18 månader utan större problem. Sist så är ju "sandlåda spel" ofta en större bedrift som tar mer tid och är framförallt svårare. Speciellt när du ska rendera allt utan laddningsskärmar och inte vet vart spelaren tar vägen eller vald han/hon kommer att göra.

Majoriteten av spelare? Can kiss my ass. Det sista vi behöver är fler WoW kloner eller ytterligare en CoD serie. Vi behöver konvertera casual spelare till hardcore spelare om vi ska ha en något ljusare framtidssyn.


signatur

The definition of insanity?

12
Skriv svar