Dragon's Dogma erbjuder en "helt ny nivå av frihet"

Robot
Dragon's Dogma erbjuder en "helt ny nivå av frihet"

Capcoms japanska Skyrim-utmanare lovar stort och brett när utvecklarna själva diskuterar sitt kommande fantasyäventyr.

#capcom, #dragons-dogma


Medlem
Dragon's Dogma erbjuder en "helt ny nivå av frihet"

Verkar som det kan bli et bra spel och hade det inte varit för en viss utgivare så hade jag nog kunnat tänka mig köpa detta. Men denna utgivare vill jag inte ge mina pengar till.

Medlem

Jag har inte sett någon mer frihet än öppna miljöer.. och det hade Bethesda redan på 90-talet. Undrar vad det är för typ av frihet dom snackar om..


signatur

Have a good time!

Ish
Medlem

Man kan väl inte ens hoppa i det?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

verkar som ett spel med inslag av dragon age och kingdoms of amalur, med kompisarna och öppen värld med egna val och vänner, och man kan vara hybrider av olika klasser

Medlem

Demot övertygade inte. Men jag är inte direkt bortskrämd heller.

Skrivet av Ish:

Man kan väl inte ens hoppa i det?

Jorå, det kan man.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Sean Connery skulle ha gjort rösten till draken så hade det varit ett dag 1 köp

Medlem

Måste ni nämna Skyrim i varje Dogma nyhet? Väldigt uttjatat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Måste ni nämna Skyrim i varje Dogma nyhet? Väldigt uttjatat.

Var står det Skyrim? Kanske missar detta.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Demot övertygade inte. Men jag är inte direkt bortskrämd heller.

Skrivet av "Ish":

Man kan väl inte ens hoppa i det?

Jorå, det kan man.

Mer än man kan säga om Mass Effect och Dragon Age..
Oj, vänta nu, dom är ju inte ens öppna nä..
Och fula är dom..
Och tråkiga..

Detta kan bli najs spik i kistan..

Edit: Fel på quote? ^^

Medlem
Skrivet av Sheep:
Skrivet av Neatherblade:

Måste ni nämna Skyrim i varje Dogma nyhet? Väldigt uttjatat.

Var står det Skyrim? Kanske missar detta.

I länken i nyhetsflödet på huvudsidan, ser dock inte problemet med att kalla det Skyrim-utmanare när det är precis vad det är.

Medlem

Tycker det är synd att spelet inte kommer till PC, jag förväntar mig inte att det blir ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat men från det jag har sett och läst om det så verkar det som ett spel som jag personligen skulle ha kul att spela.

Medlem

Hade velat se det till PC. Inte exklusivt, det är ingen fara för min del, och jag hade inte ens tackat nej till en portning(då jag hade kört med en gamepad oavsett) men ingen PC version alls? Får hoppas det kommer något. :\ Annars blir det väl rea-hyllan någon dag, ifall det blir bra.

Nu har jag Dark Souls att se fram emot.

Medlem

Låter som vanligt säljarfläsk i mina öron. Väntar på den färdiga produkten innan jag vågar tro på vad någon säger numera.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ett till fördummat konsol-rpg måntro ?

Medlem

PR snack javisst

Inaktiv

Det enda vettiga jrpg spelen jag spelat på flera år är Demon's Soul och Dark Souls.

Majoriteten av Jrpg's har blivit så sjukt enformiga.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

Ett till fördummat konsol-rpg måntro ?

Ett till fördummat forumtroll måntro?

Medlem

Kanske ska skaffa det bara för att det släpps på min födelsedag x)

Inaktiv

Med "en helt ny nivå av frihet" menar de helt enkelt att deras RPG håller på att ta ikapp gårdagens västländska.

Medlem

I call bull. Har inte så mycket tid så jag fick klicka mig fram genom trailern men ingenstans såg jag att det var fritt och öppet, utan de pratar om det, och så visar de fightsekvenser.
Finns det screenshots/videos som faktiskt visar öppenhet?

Medlem

Demot var jättekul men det var inte mycket frihet man fick pröva på där. Jag vill gärna se lite frihet nu Capcom, det är en dealbreaker för mig

Medlem

Såg ingen frihet heller i den här trailern. Det enda jag har sett med frihet är typ att man går runt, pratar med någon och får nån sidequest.

Medlem

Kan det bli mer fritt än Oblvion? Har inte spelat Skyrim men misstänker att dom är likadana

Medlem

Jag tycker man hör "mer frihet än tidigare", "episkt", "större" osv osv i var och vartannat spel som kommer ut. Så man vet ju aldrig om det verkligen är en seriös satsning eller om det bara är ännu ett PR-snack som kan liknas med halvtaskiga vallöften.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har för mig att det var i Dragon´s Dogma det skulle vara livsfarligt att springa i naturen på nätterna. Kolsvart och farliga djur. Inte som i Skyrim där det bara blivit halvmörkt.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Ondo:

Har för mig att det var i Dragon´s Dogma det skulle vara livsfarligt att springa i naturen på nätterna. Kolsvart och farliga djur. Inte som i Skyrim där det bara blivit halvmörkt.

Jo precis. Jag tror nog att DD kan visa upp många styrkor när väl hela spelet visas upp. Att ifrågasätta spelets frihet känns inte rimligt. Mitt oro är om det kommer kännas för arkadigt som det gjorde i demot. Att det på det viset liksom blir plastigt/arkadigt/noobvänligt som jag tyckte Kingdoms of Amalur var. Fast DD är klart mer min smak än KoA, det märks direkt. Min frustration över att inte ha hittat ett djupt, äventyrligt medeltida spel med fantastiska omgivningar (som Red Dead Redemption där jag kunde rida omkring i ödemarken och bara mysa liksom) gör att jag t o m börjat kolla på videos på Skyrim igen som jag nobbade av olika skäl. Men så bråttom ska jag kanske inte ha, jag har ju inte kommit någonstans i Demon's Souls och Dark Souls har aldrig lämnat fodralet. Jag får ge mig på dom först och sen kan man kanske köpa DD eller nåt när det är billigt och patchat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Har hört sååååå många som säger att deras spel är friare och öppnar än det senaste TES spelet, ingen har någonsin haft rätt...

Medlem

Blev faktiskt lite intresserad efter att ha spelat Demot, fick lite Dark Souls i naturen känsla.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tyckte klippet verkar lovande men vi får se

12
Skriv svar