Max Payne 3 filmat – spana in Max favoritvapen

Robot
Max Payne 3 filmat – spana in Max favoritvapen

Automatpistolen Colt M1911 har en eldhastighet som ett maskingevär och kan bäras i vardera näve, med andra ord perfekt för en skjutglad herre i sina bästa år!

#rockstar, #max-payne-3


Inaktiv
Max Payne 3 filmat – spana in Max favoritvapen

Vet inte om det är så för bara mig men videon är beskuren på nåt knepigt sätt, ser bara hälften typ.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Skrivet av Sazja:

Vet inte om det är så för bara mig men videon är beskuren på nåt knepigt sätt, ser bara hälften typ.

Högerklicka precis utanför filmen > denna ram > öppna ram i ny flik

Så kan du i alla fall se den innan buggen rättas till

Medlem
Skrivet av Grön:

Högerklicka precis utanför filmen > denna ram > öppna ram i ny flik

Så kan du i alla fall se den innan buggen rättas till

http://www.rockstargames.com/maxpayne3/weapons/the1911/embed

Medlem

Hmm slog mig, är det release för D3 o Max samma dag?

Medlem
Skrivet av Mitso!:

Hmm slog mig, är det release för D3 o Max samma dag?

Max Payne 3 släpps tre dagar efter D3

Edit: Konsolversionen då. PC-versionen släpps i Juni.

Medlem

För det första! Ser fram emot MP3 RIKTIGT jävla mycket. Tror rockstargames kommer lyckas med detta. Inte bara gameplayen ser fantastisk ut, utan sådan detalj och finputs de har lagt ner i vapnen...

För det andra.......

"automatpistolen Colt M1911. Den har en eldhastighet som ett maskingevär" va?
Alltså jag vet att man inte ska vara en dryg jävel men för det första så är 1911an INTE en automatpistol utan en semi-automatisk. För det andra så har den verkligen inte samma "eldhastighet" som ett "maskingevär" då det är en pistol.
Ni har fel och det ser bara dumt ut i sökan efter att få det att låta k00lt

Medlem

"Den har en eldhastighet som ett maskingevär"

Colt 1911 är "semi automatic" vilket betyder att du inte kan skjuta snabbare än du kan trycka av. Sebastian Lind sluta hitta på saker.. Och finns det något handeldvapen som du inte kan hålla i en hand? Jeeezus such a nabb..

Medlem

Helautomatiska vapen skjuter så länge avtryckaren är intryckt.
Semi automatiska eller automatvapen menas vapen som matar in en ny kula i loppet efter man avfyrat vapnet

Medlem

Nej, Max´s favorit vapen sen dag ett är ju Beretta 92FS! Rockstar, gör om gör rätt!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av tman:

Nej, Max´s favorit vapen sen dag ett är ju Beretta 92FS! Rockstar, gör om gör rätt!

Eller hur?! Vettefan vart de fått M1911 ifrån, men Max Paynes kännetecken har alltid varit hans 9 mm Beretta.

Medlem

Det är inte omöjligt att konvertera en Colt 1911 till full auto: http://www.youtube.com/watch?v=c3UdbFTAEks
Men med det sagt tror jag inte att den är fullauto i spelet... Har nog blivit en miss någonstans

Medlem

Fail inbäddning av videoklippet.

Medlem

Tror de menar att Max skjuter typ lika fort som ett automatvapen med sina dubbla pistoler.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Och titeln är "Weapons 1911" som fick mig att tänka på attacken mot WTC...

Hur som helst är jag lite kluven till videos som denna. Å ena sidan är det en kul spel-grej, å andra sidan är det en slags hyllning till vapnet som inte passar så bra. Speciellt med tanke på att det som hände i Norge ligger så nära tidsmässigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av tman:

Nej, Max´s favorit vapen sen dag ett är ju Beretta 92FS! Rockstar, gör om gör rätt!

Ja, och Rockstar har korrigerat detta i texten till videon. Tydligen så hade inte PR-avdelningen koll på det.
http://www.rockstargames.com/newswire/article/28921/the-weapo...

Medlem

"Max's favorite since day one"

Colt 1911 har aldrig funnits i ett Max Payne-spel tidigare.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av tman:

Nej, Max´s favorit vapen sen dag ett är ju Beretta 92FS! Rockstar, gör om gör rätt!

Ja fy fan, den e ju också så jävla snygg och den e ju knappt med i spel längre :(, men de måste ha med den i fullständiga spelet

Medlem

Oj.... Du menar Beretta 92fs som i Max Payne och Lethal Weapon? Fast det är inte lätt alltid bland gamers och vapennördar härinne,

Nej men det kändes som man hade berettan med sig genom dom förra spelen, hamla du på sjukan och blev av med allting, då fann du din beretta snart igen. Föredrog den i princip alltid till dom tyngre automatkarbinerna kom fram på dom senare nivåerna.

Medlem

Max Payne is always shown holding his 9mm pistol in cutscenes, even if it's out of ammo, or if he has a much better weapon.

It can thus be argued that the 9mm is Max's signature weapon; also alluding to his occupation as a cop.

However, it can be assumed that Max, an unorthodox detective, would carry a weapon of his choice.

When playing the New York Minute mode or chapter selection mode in Max Payne, on the chapter Hidden Truths, Max will find himself with a single 9mm pistol with twenty rounds-faced with five enemies. A combination of careful aiming and melee should be applied in this situation lest Max find himself with an empty gun.

Försök det med en 45a med 7 skott i magasinet.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av "Mitso!":

Hmm slog mig, är det release för D3 o Max samma dag?

Max Payne 3 släpps tre dagar efter D3

Edit: Konsolversionen då. PC-versionen släpps i Juni.

Fick från Game ett mail då stog de PC versionen släpps quote: " Det svenska releasedatumet för Max Payne 3 (PC) - PC har ändrats till 2012-05-18. "

Medlem

Attans, då får det bli semester om man skall kunna hinna spela allt. Hmm, det kommer jag nog inte hinna iaf, men något mer tid iaf.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Trodde Game hade konkat!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Körde lite MP2 och störde mig faktiskt på att man måste skjuta typ 5-6 kulor i bröstet på nån för att de ska dö :/

Hoppas detta blir mer verklighets troget ( så mycket det kan bli av att hoppa i slowmo)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Körde lite MP2 och störde mig faktiskt på att man måste skjuta typ 5-6 kulor i bröstet på nån för att de ska dö :/

Hoppas detta blir mer verklighets troget ( så mycket det kan bli av att hoppa i slowmo)

Skall väl inte vara för lätt, fast jag håller ändå med. Men det är en svår balans mellan "realism" och "för lätt/svårt."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Artikeln är som påpekat katastrof rent faktamässigt, visst man förväntar sig inte att skribenten är insatt i vapen, men nån sorts källfakta bör man kunna kräva. Detta var under all kritik.

Misstänker att anledning till att han tror 1911an är automatisk är för att just 1911an oftast kommer i kaliber .45 auto. Blev väl nåt tokigt där (dock finns 1911/2011 i alla möjliga kalibrar, 9mm, 38 super, .357 mag osv)

Slå hål genom väggen, det kallas SEMI automatik! Visst att termen automatisk kan tillämpas precis som Ziborn säger, visst att Berettan var polisens tjänstevapen & Max inte längre är i tjänst, visst att det är uppenbart att Sebastian inte försöker dra fakta när han snackar om eldhastigheten men ändå! Hål genom väggen! Jag har gjort lumpen för fan!

Gå & lägg er barn...

Medlem

Tycker sådana här spel (om man ser utifrån 1/2) är riktigt kul om man använder sig av ett lättare vapen som inte är sjukt effektivt men med skön känsla - man får liksom ut mer spelglädje på något sätt då striderna räcker längre

Hoppas det blir ett kul spel nu då!

1
Skriv svar