Färskt multiplayer-gameplay från Max Payne 3

Robot
Färskt multiplayer-gameplay från Max Payne 3

Rockstars glödheta actionäventyr är inte långt borta – håll spelbegäret i schack med en helt ny gameplay-rulle!

#max-payne-3, #rockstar


Medlem
Färskt multiplayer-gameplay från Max Payne 3

Längtar till tills första juni! SP i första hand men ska testa MP också men känns inte som nått man kommer lira så mycket..

Medlem

Undrar om de kommer att tillhandahålla serverbrowser och dedikerade servrar till PC?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker det ser ut som något som är roligt i en halvtimme och sedan spelar man det aldrig igen (Max Payne 3 multiplayer alltså). IMO.

Medlem

har blivit extremt taggad på det här spelet

Medlem

Såg fett kul ut, alltid nice med multiplayer men bara om storyn håller måttet i singleplayer

Medlem

Hoppas MP 3 är en värdig uppföljare som är svår även på normal. I jämförelse med dagens alltför enkla spel framstår även de enklaste förr som svåra.

MP delen verkar kunna bli rolig men det är SP delen som kommer avgöra om det blir ett köp eller inte.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hoppas MP 3 är en värdig uppföljare som är svår även på normal. I jämförelse med dagens alltför enkla spel framstår även de enklaste förr som svåra.

MP delen verkar kunna bli rolig men det är SP delen som kommer avgöra om det blir ett köp eller inte.

Kör just nu igenom ettan och tvåan igen så allt är färskt, kör på lättaste (ända jag kunde välja) och måste spamma F5 för man dör några gånger per kapitell.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Jag gillar hur de löst problemet med bullet-time i multiplayer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Så man bara springer och matar skott på alla? Tar bara skydd när man laddar, sen är det rambo rätt ut igen. Det ser ganska segt ut, ser ut som att det vore något som var tillverkat på konsol men som självklart funkar bättre på PC bara för kontrollen. Menar enkelheten i det hela.

Som föregående talare sa så ser det konstigt ut att dom i varje video bara springer o matar och den man följer dödar alla fast dom har siktat på honom längre, känns som om dom har MP statister när dom gör videos


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas MP 3 är en värdig uppföljare som är svår även på normal. I jämförelse med dagens alltför enkla spel framstår även de enklaste förr som svåra.

MP delen verkar kunna bli rolig men det är SP delen som kommer avgöra om det blir ett köp eller inte.

Kör just nu igenom ettan och tvåan igen så allt är färskt, kör på lättaste (ända jag kunde välja) och måste spamma F5 för man dör några gånger per kapitell.

Har också nyss lirat igenom båda, dock så kommer inte f5 funktionen finnas i 3:an blir checkpoints....

Moderator | Testpilot

Jag undrar dock hur "bullet time" funkar. VI hade samma diskussion och problem när det kom till Fear 3, men där var lösningen (om jag inte minns fel) att alla i hela laget fick bullet time (det då coop).

Det är ju helt omöjligt att göra allting segare för dig själv så det är lättare att träffa andra samtidigt som fiendelaget och ditt eget lag springer runt i normal speed. Eller fattade jag något konstigt?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En tråkig sak jag reagerar direkt på är det konsollfördummade siktet... Flertalet gånger i videon ligger siktet utanför fienden, men lik förbannat träffar skotten i alla fall (har pausat och kollat noga). Hoppas detta "aim-assist" går att stänga av för oss pros med PC (vilket brukar vara fallet).

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag undrar dock hur "bullet time" funkar. VI hade samma diskussion och problem när det kom till Fear 3, men där var lösningen (om jag inte minns fel) att alla i hela laget fick bullet time (det då coop).

Det är ju helt omöjligt att göra allting segare för dig själv så det är lättare att träffa andra samtidigt som fiendelaget och ditt eget lag springer runt i normal speed. Eller fattade jag något konstigt?

Som dom sagt i någon video så kommer bullettime endast påverka de spelare som är "i närheten", vilket säkert kollas genom raycasting för att avgöra om personer som är i "bullettime" är inom spelarens synfält.

Skrivet av helmesjo:

En tråkig sak jag reagerar direkt på är det konsollfördummade siktet... Flertalet gånger i videon ligger siktet utanför fienden, men lik förbannat träffar skotten i alla fall (har pausat och kollat noga). Hoppas detta "aim-assist" går att stänga av för oss pros med PC (vilket brukar vara fallet).

Fanns aimasist i 2:an till pc med. Gick att stäng av


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av helmesjo:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag undrar dock hur "bullet time" funkar. VI hade samma diskussion och problem när det kom till Fear 3, men där var lösningen (om jag inte minns fel) att alla i hela laget fick bullet time (det då coop).

Det är ju helt omöjligt att göra allting segare för dig själv så det är lättare att träffa andra samtidigt som fiendelaget och ditt eget lag springer runt i normal speed. Eller fattade jag något konstigt?

Som dom sagt i någon video så kommer bullettime endast påverka de spelare som är "i närheten", vilket säkert kollas genom raycasting för att avgöra om personer som är i "bullettime" är inom spelarens synfält.

Fortfarande wierd, fatta då hur lätt dessa ska vara att döda för det som INTE är i fältet. Se en tönt flyga i slowmotionen trappa upp?

Vill se det innan jag lägger ner mer tid på att skriva om det tror jag. Problemet med bullettime är ju att om DU använder det själv så ska allting gå segare för dig och för resten ska du vara skit snabb. Går inte att fixa det i MP om det inte används på något speciellt sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Känns på nåt sett som att det kommer gå lika segt för alla inblandade men att den som använder det kan Skjuta och sikta fortare bara


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Känns på nåt sett som att det kommer gå lika segt för alla inblandade men att den som använder det kan Skjuta och sikta fortare bara

Vi får helt enkelt se, ska bli kul att se hu det gör detta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är så att alla som kan se någon i slow-motion också är i slow-motion.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mr.Waterboy:

Det är så att alla som kan se någon i slow-motion också är i slow-motion.

Say what?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar