Littlebigplanet Karting

Robot
Littlebigplanet Karting

United Front Games överger Modnation Racers för att istället bygga kartspel av Littlebigplanet. Summan borde bli storslagen – eller är det falsk matematik?

#united-front-games, #modnation-racers, #media-molecule, #sony, #littlebigplanet-karting


Medlem
Littlebigplanet Karting

Blir nog ett köp, gillade både lbp och modnation. Plus barnen tycker det e skoj i bygga grejer


signatur
Medlem

Det här kan ju rent av bli något, gillade aldrig lbp då jag avskyr plattformare men humorn fanns ju alltid där.

Medlem

Kommer köpa lätt Sjukt roligt.

Medlem

Trevligt. Jag gillar sådana här spel där man kan bygga egna banor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Och än en gång blir man djupt besviken att man köpte ett X-box 360

Inaktiv

Maxlar, jag har blivit djupt besviken flera gånger när jag har spelat på min ps3 sedan testat mina vänners xbox 360.

Medlem

Hoppas att dom lyckas med detta spelet, detta kan bli ganska stort =D

Medlem
Skrivet av maxlar93:

Och än en gång blir man djupt besviken att man köpte ett X-box 360

Skrivet av fall:

Maxlar, jag har blivit djupt besviken flera gånger när jag har spelat på min ps3 sedan testat mina vänners xbox 360.

Heh, därför man köper båda två.

Medlem

varför kallas det inte LittleBigRacing

Medlem

ps3 <3


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

N64 for the win.

Inaktiv
Skrivet av maxlar93:

Och än en gång blir man djupt besviken att man köpte ett X-box 360

Det är bara att sälja xboxen och skaffa en ps3 om du känner det så, lämnar du in xboxen i inbyte på Game eller Gamestop då behöver du nog inte lägga så många hundralappar i mellanskillnad.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

Blir nog ett köp direkt, älskar LBP samt det är en spelserie som passar folk oavsett ålder :).

Inaktiv
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av maxlar93:

Och än en gång blir man djupt besviken att man köpte ett X-box 360

Skrivet av fall:

Maxlar, jag har blivit djupt besviken flera gånger när jag har spelat på min ps3 sedan testat mina vänners xbox 360.

Heh, därför man köper båda två.

Det är dyrt att ha båda, föredrar nog att satsa helhjärtat på en konsol än halvhjärtat på två.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Både jag och frun ser fram emot detta

känner både plus och minus inför detta

+ att det ser ut att bli mer innovativt än mario kart
- att det inte är mario kart (allvarligt talat, om man snackar kartracingspel så finns det bara mario kart i mitt hjärta)

Medlem
Skrivet av SchnitzlFritzl:

känner både plus och minus inför detta

+ att det ser ut att bli mer innovativt än mario kart
- att det inte är mario kart (allvarligt talat, om man snackar kartracingspel så finns det bara mario kart i mitt hjärta)

Jag känner exakt samma sak

Medlem

Det här blir nog bra.

Mario Kart är klart överskattat

Medlem

Little big Planet hade ytan och charmen som ModNationracing saknade. Och det kom först. det är därför vi står här idag, med ett Little big planet Karting istället för ett Little Big Mod nation.

Och jag kan inte låta bli att känna en smula förakt.

Jag vill tycka om det här spelet, jag vill gilla det för den söta, charmiga stilen, för personligheten, för att Sony tycks ha hittat rätt till slut äntligen, efter sju sorger, åtta bedrövelser och ett antal opersonliga kartspel. Hittat fram till slut till ett kartspel med lika stora delar personlighet som spelglädje.

Men hur jag än vrider och vänder på det tänker jag istället på en enda sak.

Pengar.

Som att spelet är en produkt utan vare sig själ eller hjärta, framställt i ett sterilt kliniskt laboratorium av anonyma ansiktslösa insäljande Sonyanställda på uppdrag av någon chef som har tittat på försäljningtatistiken för två spel, kommit fram till att det ena spelet var så mycket mer framgångsrikt, och sedan tvingat fram en hybrid, helt utan någon tanke på att det som gjorde spel nummer ett bra inte nödvändigtvis fungerar i ett helt annat sammanhang i spel nummer två.

Lite som när det stora företaget kommer till den lilla byn, köper upp stadens lilla tivoli och vill fortsätta tjäna pengar, utan att förändra någonting i verksamheten, men inte inser att det är just i personligheten och den genuina känslan som värdet och framgången ligger.

Framtvingat, forcerat och formidabelt meningslöst. Som om man tittat på vad som gör att ett spel säljer, mixat ihop alla ingredienser i en enda stor mixer utan någon som ger projektet en identitet och egna ben att stå på, för att sedan paketera och marknadsföra denna sörja. och visst, det blir ofta ganska bra, trots allt.

Har man många goda ingredienser så brukar det trots allt bli en ganska god röra.

Men man får aldrig ihop alla delarna till en helhet. Det blir aldrig en favoriträtt.

Och det lämnar efter sig en ganska unken eftersmak av försäljningsstrategi som ladrig riktigt lämnar gommen.

Och framförallt: det blir aldrig mer än summan av ingredienserna, av dess delar.

Ibland blir ett plus ett inte ens två.

Medlem

Yay först Sega Allstars Racing 2 nu detta. Kul med lite andra kart spel än Mario Kart

Medlem
Skrivet av Banjo:

Little big Planet hade ytan och charmen som ModNationracing saknade. Och det kom först. det är därför vi står här idag, med ett Little big planet Karting istället för ett Little Big Mod nation.

Och jag kan inte låta bli att känna en smula förakt.

Jag vill tycka om det här spelet, jag vill gilla det för den söta, charmiga stilen, för personligheten, för att Sony tycks ha hittat rätt till slut äntligen, efter sju sorger, åtta bedrövelser och ett antal opersonliga kartspel. Hittat fram till slut till ett kartspel med lika stora delar personlighet som spelglädje.

Men hur jag än vrider och vänder på det tänker jag istället på en enda sak.

Pengar.

Som att spelet är en produkt utan vare sig själ eller hjärta, framställt i ett sterilt kliniskt laboratorium av anonyma ansiktslösa insäljande Sonyanställda på uppdrag av någon chef som har tittat på försäljningtatistiken för två spel, kommit fram till att det ena spelet var så mycket mer framgångsrikt, och sedan tvingat fram en hybrid, helt utan någon tanke på att det som gjorde spel nummer ett bra inte nödvändigtvis fungerar i ett helt annat sammanhang i spel nummer två.

Lite som när det stora företaget kommer till den lilla byn, köper upp stadens lilla tivoli och vill fortsätta tjäna pengar, utan att förändra någonting i verksamheten, men inte inser att det är just i personligheten och den genuina känslan som värdet och framgången ligger.

Framtvingat, forcerat och formidabelt meningslöst. Som om man tittat på vad som gör att ett spel säljer, mixat ihop alla ingredienser i en enda stor mixer utan någon som ger projektet en identitet och egna ben att stå på, för att sedan paketera och marknadsföra denna sörja. och visst, det blir ofta ganska bra, trots allt.

Har man många goda ingredienser så brukar det trots allt bli en ganska god röra.

Men man får aldrig ihop alla delarna till en helhet. Det blir aldrig en favoriträtt.

Och det lämnar efter sig en ganska unken eftersmak av försäljningsstrategi som ladrig riktigt lämnar gommen.

Och framförallt: det blir aldrig mer än summan av ingredienserna, av dess delar.

Ibland blir ett plus ett inte ens två.

Intressant. Kan du ge några konkreta exempel för ditt resonemang?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Kiriakis:

Yay först Sega Allstars Racing 2 nu detta. Kul med lite andra kart spel än Mario Kart

Exakt, det finns alldeles för lite Go Kart spel, Sega allstar är helt ok, annars vet jag inga andra än just Mario kart, och det är ju lite synd, för go kart spel är ju kul.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av maxlar93:

Och än en gång blir man djupt besviken att man köpte ett X-box 360

Helt genom missnöjd är du nog inte,
det finns ju bra spel på krysslådan också,
det senaste som dök upp var ju trials revolution vilket är en höjdare, och även där kan folk göra egna banor som vem som helst kan ta del av gratis.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Detta gillar nog hela familjen, det köper vi.


signatur

~QX6700@3600Mhz~ASUS-Commando@FSB300~Corsair8500C5D@950Mhz 4-4-4-12-2T~xFx8800GTX~Cooltek600CT~

1
Skriv svar