Hardcore-kontroll till Wii U
Ser ut som en blanding av 360- och PS3-kontrollerna . Undrar hur den känns i handen !
Hmm.......lol
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Hm intressant att de släpper en "lös" kontroll till en handhållen konsol. Undrar lite över hur pass smidigt det är?
Wii U är en stationär konsoll senast jag kollade. är ju för att standardkontrollen ser ut som en pekplatta som de behöver en "vanlig" handkontroll till de mer traditionella spelen
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall
Ser väl mer eller mindre ut som gamla DreamCast kontrollerna :S
Jag vet inte vad du hade för kontroller, men mina såg då inte ut så där i alla fall.
Tycker den är oerhört lik 360-kontrollen. Det enda som skiljer är ju att höger joystick och knapparna har bytt plats.
Dock så har jag inget emot det då jag tycker 360-kontrollen är riktigt skön att hålla i.
Ser väl mer eller mindre ut som gamla DreamCast kontrollerna :S
Jag vet inte vad du hade för kontroller, men mina såg då inte ut så där i alla fall.
Tycker den är oerhört lik 360-kontrollen. Det enda som skiljer är ju att höger joystick och knapparna har bytt plats.
http://whatculture.com/wp-content/uploads/2012/06/Wii_U_Pro_C...
http://www.spelbutiken.se/catalog/images/boxshots/64842-forsi...
Dock så har jag inget emot det då jag tycker 360-kontrollen är riktigt skön att hålla i.
KLOCKRENT SVAR BRORSAN!
Säger samma sak som i andra nyheten:
Okey, själva grejen med Wii U är ju den unika kontrollen där utvecklarna kan använda skärmen för roliga och intressanta ändamål. Men när dom visar den andra kontrollen "för er som spelar långa pass" så känns det ju som att dom skjuter sig i foten lite. Varför ska spelutvecklarna göra seriösa försök att utveckla något kul till skärmen om man ändå ska kunna spela med den nya Wii U PRO kontrollen? Känns som detta kommer endast leda till halvdana försök där skärmen används för att se hur mycket pengar man har eller en scoreboard över kills i stället för något verkligen bra och innovativt. Jag är besviken.
Säger samma sak som i andra nyheten:
Okey, själva grejen med Wii U är ju den unika kontrollen där utvecklarna kan använda skärmen för roliga och intressanta ändamål. Men när dom visar den andra kontrollen "för er som spelar långa pass" så känns det ju som att dom skjuter sig i foten lite. Varför ska spelutvecklarna göra seriösa försök att utveckla något kul till skärmen om man ändå ska kunna spela med den nya Wii U PRO kontrollen? Känns som detta kommer endast leda till halvdana försök där skärmen används för att se hur mycket pengar man har eller en scoreboard över kills i stället för något verkligen bra och innovativt. Jag är besviken.
Den här kontrollen är ju alla gånger till för att spel ska kunna portas över till Wii U från 360 och PS3.
Att tvinga utvecklare att hitta på något som fungerar på Wii U när deras spel inte var planerat för den från början lär ju inte sluta bra. Likadant med att tvinga spelare använda en kontroll som inte fungerar optimalt för syftet.
Är övertygad att det kommer intressanta spel för den nya kontrollen, men det betyder ju inte att den är bästa alternativet för *alla* spel.
Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.
Tvärtom. Äntligen så ligger de analoga sticken högre upp, de är helt felplacerade på PS3an.
F.ö. så var N64 kontrollen bekvämast (men många förstod inte hur de skulle hålla den i handen..)
Är mot all förmodan lätt imponerad, en rejäl och vettig handkontroll gör Wii U till spelbar till skillnad från föregångaren (imo).
Lägg till att plattan tycks ha funktioner, märks att Nintendo iaf tänkt och planerat, inte bara gjort som vissa andra och kopierat rakt av. Återstår att se om den kan ge något för oss vuxna gamers eller om det bara blir casual för familjen, men konceptet är iaf intressant.
Helt rätt.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.
Tvärtom. Äntligen så ligger de analoga sticken högre upp, de är helt felplacerade på PS3an.
F.ö. så var N64 kontrollen bekvämast (men många förstod inte hur de skulle hålla den i handen..)
Föredrar en kontroller där tummarna hamnar naturligt mot spakarna (Dual Shock) framför en där man måste hålla uppe dem i en onaturlig position själv (360-dosan). Wii U-kontrollen ser ut att hållas i ett grepp där båda händerna måste vridas utåt en aning. Lär ju bli fantastiskt bekvämt i längden.
Denna handkontrollen har de garanterat tagit fram för att det ska bli lättare att porta 3:e parts spel från de andra konsollerna.
Nintendo har mao lyssnat på vad utvecklarna vill ha. Verkar lovande. Isf lär vi också få se ett bra onlinesystem också. Känns som nintendo istället för att gå sin egen väg denna gång lyssnat på vad utvecklarna vill ha.
Hm intressant att de släpper en "lös" kontroll till en handhållen konsol. Undrar lite över hur pass smidigt det är?
Wii U är en stationär konsoll senast jag kollade. är ju för att standardkontrollen ser ut som en pekplatta som de behöver en "vanlig" handkontroll till de mer traditionella spelen
Hoppsan, här lästes det fel och tänktes fel hejvilt! Ber om ursäkt för det.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Detta ser ju faktiskt bra ut. Att båda spakarna är högt upp gör den nog mer bekväm för dual-stick-spel och det är nog främst sådana som kommer spelas (de andra med den andra kontrollen). Och korset är garanterat bättre än skräp-paden på Xbox 360.
Men det kommer vara grymt förvirande med tre olika typer av kontroller till Wii u.