NHL 13 innehåller kvinnliga hockeyspelare

Robot
NHL 13 innehåller kvinnliga hockeyspelare

Första gången någonsin som kvinnliga idrottare är med i ett sportspel av denna typ, enligt EA Sports själva.

#nhl-13, #ea-sports


NHL 13 innehåller kvinnliga hockeyspelare

Positivt inslag, och intressant om det stämmer att de lyssnade på en bedjande önskan.

spelar fortfarande NHL 10 när jag besöker min hockey tokiga vän, han har försökt övertala mig att se på Hockey med kvinnliga spelare, han tycker att deras spel är mer raffinerat och roligare att följa.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Mina knän värker, jag tror en shit-storm är på väg!

Medlem

Var det i NHL 11 måntro där det var en person som fick vara målvakt i spelet, men övermänsklig statistik och nästintill omöjligt att göra mål på?

Hoppas det inte blir lika här bara.

Medlem

Trevligt för dom som vill ha denna möjligheten och borde väl inte göra någon skillnad till dom som inte bryr sig.

Medlem
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Medlem

Intressant, då tjejer/kvinnor inte får tacklas...

Medlem
Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Varför inte?

Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Kan det vara så att damhockey inte riktigt håller samma höga nivå som NHL-hockey? Bara en vild gissning.

Medlem
Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

För att Wickenheiser håller svensk division 1-klass. Det hade varit sjukt om hon hade haft över 70 ens.

http://www.thehockeynews.com/articles/17314-Hayley-Wickenheis...

OBS!!!
Menar inte att det är dåligt att ha kvinnor med i spelet, men anser att deras rating ska vara realistiska!
OBS!!!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Kan det vara så att damhockey inte riktigt håller samma höga nivå som NHL-hockey? Bara en vild gissning.

Men trots det är det ju virtuell hockey vi pratar om, det absolut enklaste är ju bara att låta både de manliga och kvinnliga karaktärerna ha samma förutsättningar.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Varför inte?

Varför inte varför?

Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Kan det vara så att damhockey inte riktigt håller samma höga nivå som NHL-hockey? Bara en vild gissning.

Men trots det är det ju virtuell hockey vi pratar om, det absolut enklaste är ju bara att låta både de manliga och kvinnliga karaktärerna ha samma förutsättningar.

Tja, förvisso. Beror väl på om man eftersträvar realism eller inte.

Medlem
Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Kan det vara så att damhockey inte riktigt håller samma höga nivå som NHL-hockey? Bara en vild gissning.

Men trots det är det ju virtuell hockey vi pratar om, det absolut enklaste är ju bara att låta både de manliga och kvinnliga karaktärerna ha samma förutsättningar.

Nu försöker ju EA göra NHL-serien mer och mer realistisk, att dessa två kvinnor skulle vara lika bra som de andra legenderna är absurt.

Som sagt, Winchester håller ok division 1-klass och skulle därför ligga på 40-50 average då spelare i elitserien ligger på runt 60-75.

Medlem

Dessutom lär väl genus tjafset sätta ingång ifall de kvinnliga behandlas annorlunda =/

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Kan det vara så att damhockey inte riktigt håller samma höga nivå som NHL-hockey? Bara en vild gissning.

Men trots det är det ju virtuell hockey vi pratar om, det absolut enklaste är ju bara att låta både de manliga och kvinnliga karaktärerna ha samma förutsättningar.

Nu försöker ju EA göra NHL-serien mer och mer realistisk, att dessa två kvinnor skulle vara lika bra som de andra legenderna är absurt.

Som sagt, Winchester håller ok division 1-klass och skulle därför ligga på 40-50 average då spelare i elitserien ligger på runt 60-75.

Nu är ju division 1 under Allsvenskan, så 40-50 låter lite väl högt :P.

Medlem
Skrivet av Siken:

Var det i NHL 11 måntro där det var en person som fick vara målvakt i spelet, men övermänsklig statistik och nästintill omöjligt att göra mål på?

Hoppas det inte blir lika här bara.

Vet inte vem du syftar på, men på NHL 09 fanns det en kvinnlig målvakt som var skitbra, Sabrina Ladha tror jag hon hette, med typ 98 i overall.

Medlem
Skrivet av Crusader38:
Skrivet av Siken:

Var det i NHL 11 måntro där det var en person som fick vara målvakt i spelet, men övermänsklig statistik och nästintill omöjligt att göra mål på?

Hoppas det inte blir lika här bara.

Vet inte vem du syftar på, men på NHL 09 fanns det en kvinnlig målvakt som var skitbra, Sabrina Ladha tror jag hon hette, med typ 98 i overall.

Haha vafan ^^

Medlem

Var det inte nyss en artikel om "flickvänsläget" där det ansågs diskriminering?

Räcker det inte med en feminism-rage-artikel per månad?

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Crusader38:
Skrivet av Siken:

Var det i NHL 11 måntro där det var en person som fick vara målvakt i spelet, men övermänsklig statistik och nästintill omöjligt att göra mål på?

Hoppas det inte blir lika här bara.

Vet inte vem du syftar på, men på NHL 09 fanns det en kvinnlig målvakt som var skitbra, Sabrina Ladha tror jag hon hette, med typ 98 i overall.

Haha vafan ^^

http://1.bp.blogspot.com/-KRicFyEhw2I/Tm5SX8M3keI/AAAAAAAAAoo...

Det var en pryl för Make-A-Wish Foundation om jag inte missminner mig.

Medlem

Kul att en enda 14-årig tjej har mer att säga till om i deras spelutveckling än vad miljontals lojala fans har när EA våldtar gamla klassiska varumärken!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Rasmus96:
Citat:

de lär rimligen få väldigt låga ratings ifall de skall bedömas efter samma måttstock som herrarna.

Varför det ?

Kan det vara så att damhockey inte riktigt håller samma höga nivå som NHL-hockey? Bara en vild gissning.

Men trots det är det ju virtuell hockey vi pratar om, det absolut enklaste är ju bara att låta både de manliga och kvinnliga karaktärerna ha samma förutsättningar.

Tja, förvisso. Beror väl på om man eftersträvar realism eller inte.

Orkar man inte inkludera damligor i spelet är väl det enda rimliga att de kvinnliga spelarna har samma förutsättningar som de manliga in-game. Realismen är ju ändå redan körd om kvinnliga spelare tillåts spela i manslag (om de inte når upp till samma förväntningar).

Medlem
Skrivet av nanders:

Intressant, då tjejer/kvinnor inte får tacklas...

Det kommer bli MASSOR av utvisningar haha!

Skribent
Skrivet av Crusader38:
Skrivet av Siken:

Var det i NHL 11 måntro där det var en person som fick vara målvakt i spelet, men övermänsklig statistik och nästintill omöjligt att göra mål på?

Hoppas det inte blir lika här bara.

Vet inte vem du syftar på, men på NHL 09 fanns det en kvinnlig målvakt som var skitbra, Sabrina Ladha tror jag hon hette, med typ 98 i overall.

Stämmer bra men det var som någon innan sagt en del av make a wish foundation grejen. EA auktionerade ut möjligheten att få vara en spelare i spelet vid en välgörenhetsauktion och skänkte pengarna till Make a wish foundation. Vinnarens dotter ville verkligen vara med i spelet och därför finns det en målvakt på free transfer som hette Sabrina Ladha i NHL 09.

https://en.wikipedia.org/wiki/NHL_09 - läs under "easter eggs"

Medlem

SKulle vart kul om man fick testa NHL 13 på PC o testa på damhockey o se vad det händer när man tacklar en annan tjej. Förstår inte varför man inte får tacklas i damhockey det är ju en liten del av de roliga i sporten.

Nu kommer jag inte ihåg vilken NHL upplaga som man kunde köpa Elitserien/Allsvenskan till men hade många roliga timmar med det och vet inte hur många spelare jag skadade o hade utvisningsminuter på en enda match

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

SKulle vart kul om man fick testa NHL 13 på PC o testa på damhockey o se vad det händer när man tacklar en annan tjej. Förstår inte varför man inte får tacklas i damhockey det är ju en liten del av de roliga i sporten.

Damishockey är just damishockey och inte ishockey. För att ge dig ett exempel... I höjdhopp är rekordet ett hopp på 2.09 i damernas gren. Att riva ut sig på 2.09 räknas som att floppa i herrarnas dito. Lite samma sak som att vårt hyllade damlandslag i fotboll skulle få stryk i 10 matcher av 10 om de ställdes mot ett herrlag i random div3. "Samma" sport men ändå så olika.

Att man inte får tacklas i damishockey är just på grund av att det är damishockey och inte ishockey. Prefixet talar om att det är en annan typ av sport även om resten är ganska likt. Se parallellen till "landhockey" och "ishockey", låter lite som samma sport fast på olika underlag men det skiljer ju en hel del därefter...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av GurkaN021:

SKulle vart kul om man fick testa NHL 13 på PC o testa på damhockey o se vad det händer när man tacklar en annan tjej. Förstår inte varför man inte får tacklas i damhockey det är ju en liten del av de roliga i sporten.

Damishockey är just damishockey och inte ishockey. För att ge dig ett exempel... I höjdhopp är rekordet ett hopp på 2.09 i damernas gren. Att riva ut sig på 2.09 räknas som att floppa i herrarnas dito. Lite samma sak som att vårt hyllade damlandslag i fotboll skulle få stryk i 10 matcher av 10 om de ställdes mot ett herrlag i random div3. "Samma" sport men ändå så olika.

Att man inte får tacklas i damishockey är just på grund av att det är damishockey och inte ishockey. Prefixet talar om att det är en annan typ av sport även om resten är ganska likt. Se parallellen till "landhockey" och "ishockey", låter lite som samma sport fast på olika underlag men det skiljer ju en hel del därefter...

Är du seriös? Vad jag vet följer damer inom höjdhopp och fotboll samma regler som herrarna. Att damerna presterar relativt sämre än herrarna i hockey berättigar inte någon som helst regeländring.

Medlem

riktigt positiv till detta, hoppas bara dom fixar in det i fifa med nästa år.


signatur

God is dead

Medlem

Kul PR-trick, men that's it, löjligt med tomtar som Rasmus96 som försöker hävda att kvinnor är lika bra på hockey som killar (under lika förutsättningar). Under olika förutsättningar kunde de vart med i herrhockey. Men under lika förutsättningar hade de värmt bänken och öppnat båsdörren.

Det är sanningen.

Medlem
Skrivet av Tekopp:
Skrivet av Kane:
Skrivet av GurkaN021:

SKulle vart kul om man fick testa NHL 13 på PC o testa på damhockey o se vad det händer när man tacklar en annan tjej. Förstår inte varför man inte får tacklas i damhockey det är ju en liten del av de roliga i sporten.

Damishockey är just damishockey och inte ishockey. För att ge dig ett exempel... I höjdhopp är rekordet ett hopp på 2.09 i damernas gren. Att riva ut sig på 2.09 räknas som att floppa i herrarnas dito. Lite samma sak som att vårt hyllade damlandslag i fotboll skulle få stryk i 10 matcher av 10 om de ställdes mot ett herrlag i random div3. "Samma" sport men ändå så olika.

Att man inte får tacklas i damishockey är just på grund av att det är damishockey och inte ishockey. Prefixet talar om att det är en annan typ av sport även om resten är ganska likt. Se parallellen till "landhockey" och "ishockey", låter lite som samma sport fast på olika underlag men det skiljer ju en hel del därefter...

Är du seriös? Vad jag vet följer damer inom höjdhopp och fotboll samma regler som herrarna. Att damerna presterar relativt sämre än herrarna i hockey berättigar inte någon som helst regeländring.

Efterfrågar jag en regeländring?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar