Tips på datormöss som liknar Deathadder

Medlem
Tips på datormöss som liknar Deathadder

Hej!

Jag skulle behöva en ny datormus, då min nuvarande Razer Deathadder börjar dubbelklicka, när jag bara klickar en gång! Funderar på att köpa en likadan även om det känns lite tråkigt. Finns det några möss i samma prisklass som Deathadder med ungefär likadan form? Har funderat på att skaffa en SteelSeries Guild Wars 2 eftersom den verkar ganska snygg men verkar vara lite "plain" eller "platt". Den verkar inte vara lika mycket ergonomiskt formad som Deathadder, som alltid suttit så bra i handen.

Är det någon som har testat SteelSeries-mössen som vet ungefär hur den är? Eller har ni andra tips?

Medlem

Satt i samma sits som dig för exakt en vecka sedan. Men vid ett besök på Siba slog jag till och impulsköpte en SteelSeries Sensei. Hade innan det tankar på att gå tillbaks till Razer mössen, men nu är den tanken helt borta. Sensei är bland de skönaste mössen jag provat, kvalitén känns enligt mig mycket högre än Razer-mössen. GW2-musen är, som jag förstått, en Sensei med ett annat "skal" på.

Men hur möss känns är, som vi alla vet, väldigt individuellt. Razer och SteelSeries möss är väldigt olika i form och man får helt enkelt prova sig fram vad som känns bäst. Men jag kan helt klart rekommendera Sensei!

Medlem

Du vet inte hur stor skillnad det är i storlek på dem? Små möss är något av det värsta jag vet!

Medlem

Enligt SteelSeries hemsida är Sensei ca 125mm lång och ca 68mm bred. Deathaddern ska tydligen vara ca 128mm lång och ca 70mm bred, så någon stor skillnad på måtten kan man väl inte säga att det är. Men de har ganska olika form, så Deathaddern kan ändå kännas större tycker jag. Du får nog som sagt klämma lite på en Sensei och känna efter om den ligger bra i handen!

Medlem

Om du vill ha liknande form och bra sensor så bör du kolla in Zowie EC1 EVO..eller möjligen EC2 om du är sugen på en lite mindre variant!

Annars är ju deathadder en av de bästa mössen!

Medlem
Skrivet av Freeman:

Om du vill ha liknande form och bra sensor så bör du kolla in Zowie EC1 EVO..eller möjligen EC2 om du är sugen på en lite mindre variant!

Annars är ju deathadder en av de bästa mössen!

De ser ut som en blandning mellan DeathAdder och SteelSeries. Fast de kostar lika mycket som en Razer, bara att Razer ser lite bättre ut. Hade de varit billigare eller sett bättre ut, hade det varit garanterat köp!

Skrivet av Mimer:

Enligt SteelSeries hemsida är Sensei ca 125mm lång och ca 68mm bred. Deathaddern ska tydligen vara ca 128mm lång och ca 70mm bred, så någon stor skillnad på måtten kan man väl inte säga att det är. Men de har ganska olika form, så Deathaddern kan ändå kännas större tycker jag. Du får nog som sagt klämma lite på en Sensei och känna efter om den ligger bra i handen!

Det var inte alls stor skillnad i måtten! Jag är fortfarande lite osäker, men jag får nog "gå på känn" imorgon när jag sticker och handlar. Eller om jag hör med några kompisar om de har något som liknar steelseries. Då kanske jag hinner testa före!

Medlem

Steelseries Sensei all the way

Medlem

Jag har en SS Sensei och den tycker jag är väldigt bra. Går o ställa in lite färger på den och lägga egen bmp i botten om man nån gång skulle kolla på den sidan


signatur
Medlem

Det blev en Razer Imperator då de hade ett bra pris på cdon nu. Kostade ungefär lika mycket som en deathadder och tänkte då att jag lika gärna kunde slå till på den. Verkar vara många som gillar SteelSeries i alla fall så det kanske blir att testa någon i framtiden!

1
Skriv svar