EverQuest Next låter spelarna förändra världen

Medlem

Hmm jag kanske är väl negativ, men fan hundratals spelare och förstörbara zoner? fatta vilket kaos det kommer bli och kommer servrarna palla?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Det är ju jävligt enkelt å snacka, men tyckte dom visade en hel del intressant med. Har aldrig varit intresserad av EQ förut, men det här är ju något helt nytt, och det behövs!

Medlem

Så länge saker är permanenta så blir det guld och gröna skogar. Om det är på låtsas så man nästan känner sig förolämpad som gw2, då blir det nobben.

Inaktiv
Skrivet av Branoc:
Skrivet av edgren:

Bra tanke, men helt fel sorts spel för det! Tacka vetja Battlefield: Bad Company-serien och Battlefield 3 och det kommande 4. Där kan striderna verkligen bli episka!

EverQuests "epic battle" var verkligen inte episk i mina ögon -.-

Nu jämför du väl Äpplen med Päron!

Du kan ju inte jämföra fps spel och deras battle med MMO, jag tror nog inte BF4 battles skulle vara så episk om ca 2000 personer va inne samtidigt i samma game på BFS fjutt kartor, i jämförelse med EQ next områdena där gigantiska slag kan utspelas!

Faktiskt så nej. EverQuest Next tillåter total förstörelse i spelvärlden. Detsamma (eller ja, nästan) gäller för de Battlefield-titlarna som jag nämnde - man kan förstöra nästan allt man ser. Jag vet att Battlefield är FPS och EverQuest är ett MMO, men jag hoppas att du fattar vad nu jag menade.

Medlem

GW2/NW=combat
Voxels/Landmark=Minecraft/BF4
Lore= EQ
WoW=style/disney/animation
Realism är för svårt rent grafiskt och det jag sett hittills är helt ok rent grafiskt.

Imponerande videos den där järnjätten är stor.
EQ spelade en annan i sep 99, blir intressant om de lyckas med sitt koncept. testa är oundvikligt

Medlem

hoppas på att det är bra combat system

Medlem

Jag blev inte alls intresserad, trots att jag la ner en del tid på EQ2. Deras nya art-style är fin och så, men känns inte "Everquest". Sen är det ju inget som säger att det där hålet i marken eller roboten som slog sönder borgen inte är scriptade event. Såg lite konstigt ut när han liksom slog till borgen och hela synfältet blockerades av en tjock rökpuff och *poof* så var halva borgen borta. Nej, jag förblir nog skeptisk fram tills att jag ser något med mer innehåll.

Inaktiv
Skrivet av bionicman:

ser ju fint ut på bilderna, men hur blir openworld känslan?
kommer man kunna knata runt lite som man vill utan laddnings skärmar?
kommer dom dra nytta av next gen burkar och flerkärniga processorer ?
Hur blir det med mounts?
Endgame content?

Open world? De har sagt att världen är sammanhängande och inte har zoner.

Prestanda? Spelet använder en vidareutvecklad Planetside 2-motor. Det är enda referenspunkten som finns innan man får testa själv.

Endgame content? Du börjar med endgame. Spelet har inga levels.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Branoc:
Skrivet av anon_276063:

Bra tanke, men helt fel sorts spel för det! Tacka vetja Battlefield: Bad Company-serien och Battlefield 3 och det kommande 4. Där kan striderna verkligen bli episka!

EverQuests "epic battle" var verkligen inte episk i mina ögon -.-

Nu jämför du väl Äpplen med Päron!

Du kan ju inte jämföra fps spel och deras battle med MMO, jag tror nog inte BF4 battles skulle vara så episk om ca 2000 personer va inne samtidigt i samma game på BFS fjutt kartor, i jämförelse med EQ next områdena där gigantiska slag kan utspelas!

Faktiskt så nej. EverQuest Next tillåter total förstörelse i spelvärlden. Detsamma (eller ja, nästan) gäller för de Battlefield-titlarna som jag nämnde - man kan förstöra nästan allt man ser. Jag vet att Battlefield är FPS och EverQuest är ett MMO, men jag hoppas att du fattar vad nu jag menade.

ahh jag missuppfattade dig när jag skrev kommentaren, jag gillar att mer saker kan förstöras i mmo då jag är ett fan av crafting och ser potentialen att göra sig ett ryckte som en bra crafter, när man inte är världens bästa fighter!

Medlem
Skrivet av gnu:
Skrivet av Ahris:

Haha, de sade precis samma sak om EQ2 när det var under utveckling.

nej

Att spelarna skulle kunna påverka världen, samhällen och politik utlovades absolut, en väldigt stor del av det man hypat spelet med slopades dock innan det släpptes.

gnu
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av gnu:
Skrivet av Ahris:

Haha, de sade precis samma sak om EQ2 när det var under utveckling.

nej

Att spelarna skulle kunna påverka världen, samhällen och politik utlovades absolut, en väldigt stor del av det man hypat spelet med slopades dock innan det släpptes.

Nej det har aldrig utlovats. Det är bara att kolla vilken eq2 preview som helst.

Frågan är om hur mycket man får förstöra, dvs att man får ta en bit mark i taget för att tillfredsställa spelets regler.

Finns det inga begränsningar kan det bli hur roligt som helst!

Medlem

Sånt här blir sällan bra. Antingen blir det jättescriptat så det bara händer när de vill det eller så har det ingen spelmekanisk roll utan ser bara coolt ut.

Inaktiv
Skrivet av hellspooned:

Sånt här blir sällan bra. Antingen blir det jättescriptat så det bara händer när de vill det eller så har det ingen spelmekanisk roll utan ser bara coolt ut.

Världen ska vara byggd av block / voxels, liknande Minecraft fast mer detaljerat. Det gör att man kan ha sönder världen i block på ett helt annat sätt än en polygonbyggd värld.

Världen ska också vara byggd på djupet. Det innebär att man kan trilla ner i grottor genom hål i världen vilket de visade i videon.

Dessutom nämde det att världen är delvis "procedural", dvs byggs när du kommer dit, vilket jag uppfattade att många underjordiska lager är.

Hur bra det blir får man se längre fram.

Medlem

Är detta verkligen ett next-gen sandbox? (diffust begrepp och diskuterat men roll with it hehe) Jag kan inte låta bli att vara skeptisk men fan vad detta kittlar sinnet i god anda.

Ingen tidigare EQ spelare men sugen på en virtuell värld där spelarna styr och leder handlingen i stort och smått. Hoppas detta kan va något efter alla mindre attraktiva försök som Mortal Online, Xsyon, Darkfall, etc.

Längtar att se mer från detta! Kanske har jag äntligen ett fantasihem att fly till emellanåt.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av hellspooned:

Sånt här blir sällan bra. Antingen blir det jättescriptat så det bara händer när de vill det eller så har det ingen spelmekanisk roll utan ser bara coolt ut.

Världen ska vara byggd av block / voxels, liknande Minecraft fast mer detaljerat. Det gör att man kan ha sönder världen i block på ett helt annat sätt än en polygonbyggd värld.

Världen ska också vara byggd på djupet. Det innebär att man kan trilla ner i grottor genom hål i världen vilket de visade i videon.

Dessutom nämde det att världen är delvis "procedural", dvs byggs när du kommer dit, vilket jag uppfattade att många underjordiska lager är.

Hur bra det blir får man se längre fram.

Problemet är att det blir så enormt mycket mer data att hantera, vanliga spel behöver bara bry sig om textur och collision detection för ytor.
Jag hoppas på det bästa men jag har aldrig sett något annat spel göra detta bra som inte är typ minecraft.

Inaktiv
Skrivet av hellspooned:

Problemet är att det blir så enormt mycket mer data att hantera, vanliga spel behöver bara bry sig om textur och collision detection för ytor.
Jag hoppas på det bästa men jag har aldrig sett något annat spel göra detta bra som inte är typ minecraft.

Ja, än så länge har de bara lovat en massa och visat relativt lite. Får se hur det blir med EQN Landmark som blir första indikationen, det ska släppas redan i år.

Medlem

vafan.... spelade EQ1 från beta fram till eq2 release.. spelade det ett år eller så.. det folk överlag sa då och det man hör nu är att man ville ha en HD konvertering av eq1 ny grafik och animationer men i det stora hela samma spel.. och vad får vi nu med EQN.... jo färgskala från wow och blockig underlig grafik som ser ut som ett barnspel på playstation..

är ruskigt besviken över hur man kan besudla EQ på detta vis.. FY !


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Tvivlar på detta... Varför förstöra en bra franschise? Bättre att uppgradera EQ och fortsätta med expansioner.

Medlem

Alltså, är det fasta punkter som kan raseras/byggas upp "vid behov" för att på så sätt få en mer dynamisk miljö, eller kommer det vara helt fritt att bygga var man vill och rasera vad man vill?

Är det det förstnämnda så är det inte alltför speciellt, då det redan finns i t ex LotRO. Riva en bro eller sänka en grind eller liknande finns redan.

(Sedan förstår jag problemet med ett helt fritt byggande/rasande, men det är en annan diskussion...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tyckte personligen att striderna såg bättre ut än nästan alla MMO spel på marknaden. Inte det gamla generiska j*vla tab 1 systemet.

Medlem

Lite som Eve Online, fast i skogen - det vill jag gärna ha!

MEG
Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av MEG:

Tja känner av dåliga vibbar av detta, men jag kanske målar fan på väggen.
Slå sönder väggar och träd, är de då alltid förstörda eller kommer de tillbaka efter ett tag (låter som en gimmick)?
Jag hoppas dock att det blir bra...

De sa i presentationen att världen "läker" sig själv efter ett tag. Men även att jordbävningar etc sker vilket kollapsar tunnlar och grottor etc.

Hmm missade det, tja även den bäste kan göra fel


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar