Star Citizens nya bonusmål är markstrider
Hoppas bara spelet levererar. Ibland låter allting för bra för att vara sant och vill inte låta bitter men det skulle inte vara första gången man blir besviken på ett spel
Herregud vad mycket stålar Roberts Space Industries drar in. De verkar aldrig kunna bli mätta, några mille till så ökar vi spelets omfång med ytterligare 50%.
Jag önskar dem all lycka i världen, men är risken inte stor att det blir en Tim Schafer, att man trots sina resurser tar en för stor tugga att svälja?
Push it to the limit, Star Citizen.
Skulle hemskt gärna köpt mig ett ex av detta superambitiösa projekt för länge sedan, om det inte vore för de höga systemkraven. Min dator kommer hosta ordentliga mängder blod av detta, och så länge det inte dyker upp en X1/PS4-version någonstans längre fram bland bonusmålen, måste jag helt enkelt passa.
:/
Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.
De har rätt mycket gratis eftersom de använder Cryengine som som bekant använts i flera fps. Problemet är bara att de lägger ner massa tid på något som kanske känns påklistrat när tiden bättre hade använts på att polera rymddelen. Vi får väl se (om de når målet också).
Hoppas bara spelet levererar. Ibland låter allting för bra för att vara sant och vill inte låta bitter men det skulle inte vara första gången man blir besviken på ett spel
Star citizen får bara inte misslyckas
inte pga att jag backat spelet, utan för att det är ett så awesome projekt
Om star citizen lyckas och säljer bra kommer Chris o co skaka om spelbranschen på ett sätt som vi för något år sen bara kunnat drömma om.
Visst allt kan häda, inget är klart och man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.
Men Chris Roberts är ingen nybörjare(dagens underdrift?)
och har dessutom ett riktigt kompetent team att leka med.
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.
De har rätt mycket gratis eftersom de använder Cryengine som som bekant använts i flera fps. Problemet är bara att de lägger ner massa tid på något som kanske känns påklistrat när tiden bättre hade använts på att polera rymddelen. Vi får väl se (om de når målet också).
Sant, fast vi vet ju inte hur kompitabelt det är med deras utbyggda del av motorn. Fps + simulator/flyg har sällan gått bra ihop så man får hoppas på det bästa.
Det bästa vore om markstriderna m.m inte är överambitiösa utan vi talar om lite mindre skalade strider. Hellre det och bra nätkod / respons / känsla än att det ska vara storskaligt och kasst bara för att.
Hoppas bara spelet levererar. Ibland låter allting för bra för att vara sant och vill inte låta bitter men det skulle inte vara första gången man blir besviken på ett spel
Star citizen får bara inte misslyckas
inte pga att jag backat spelet, utan för att det är ett så awesome projekt
Om star citizen lyckas och säljer bra kommer Chris o co skaka om spelbranschen på ett sätt som vi för något år sen bara kunnat drömma om.
Visst allt kan häda, inget är klart och man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.
Men Chris Roberts är ingen nybörjare(dagens underdrift?)
och har dessutom ett riktigt kompetent team att leka med.
Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.
De har rätt mycket gratis eftersom de använder Cryengine som som bekant använts i flera fps. Problemet är bara att de lägger ner massa tid på något som kanske känns påklistrat när tiden bättre hade använts på att polera rymddelen. Vi får väl se (om de når målet också).
Sant, fast vi vet ju inte hur kompitabelt det är med deras utbyggda del av motorn. Fps + simulator/flyg har sällan gått bra ihop så man får hoppas på det bästa.
Det bästa vore om markstriderna m.m inte är överambitiösa utan vi talar om lite mindre skalade strider. Hellre det och bra nätkod / respons / känsla än att det ska vara storskaligt och kasst bara för att.
Är övertygad om att de är medvetna om det. CR och gänget har säkert sina prioriteringar klara för sig, så jag tror inte man behöver oroa sig för mycket. Särskilt inte med tanke på hur mycket de lyssnar på all feedback de får.
Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.
De har rätt mycket gratis eftersom de använder Cryengine som som bekant använts i flera fps. Problemet är bara att de lägger ner massa tid på något som kanske känns påklistrat när tiden bättre hade använts på att polera rymddelen. Vi får väl se (om de når målet också).
Sant, fast vi vet ju inte hur kompitabelt det är med deras utbyggda del av motorn. Fps + simulator/flyg har sällan gått bra ihop så man får hoppas på det bästa.
Det bästa vore om markstriderna m.m inte är överambitiösa utan vi talar om lite mindre skalade strider. Hellre det och bra nätkod / respons / känsla än att det ska vara storskaligt och kasst bara för att.
Hade du kollat på Wingmans Hangar hade du inte haft några funderingar om detta. De har redan pratat om det.
Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.
Spelet kommer ha bordningsdelar så att man kan borda någon och ha en fight på skeppet on skeppet etc. Då det är Cryengine 3 finns redan tillbehör för en FPS del så det enda som behöver tilläggas är olika banor, känns inte direkt jättesvårt.
Hoppas bara spelet levererar. Ibland låter allting för bra för att vara sant och vill inte låta bitter men det skulle inte vara första gången man blir besviken på ett spel
"If something sounds too good to be true, it probably is."
Man kan ju hoppas iallafall att Star Citizen blir som utlovat. Det var länge sedan det gjordes ett riktigt bra rymdspel i fighter-skepp (Saknar fortfarande Earth and Beyond).
🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid
Freelancer var ett briljant spel men även de som älskade spelet, som jag, kommer ihåg hur Roberts lovade guld och gröna skogar och sedan försvann det mesta vid launch.
Satsa på att få kärnan rätt först, Roberts.
Hellre det än ett spel som spretar åt alla håll och är halvfärdigt, dåligt optimerat och ofokuserat.
Freelancer var ett briljant spel men även de som älskade spelet, som jag, kommer ihåg hur Roberts lovade guld och gröna skogar och sedan försvann det mesta vid launch.
Satsa på att få kärnan rätt först, Roberts.
Hellre det än ett spel som spretar åt alla håll och är halvfärdigt, dåligt optimerat och ofokuserat.
Jag minns det med och SC verkar vara det spelet gånger hundra. Microsoft "fördummade" spelet något som Chris själv mer eller mindre sagt men även något jag varit säker på sedan spelet släpptes. Hade jag inte trott att Microsoft förändrat spelet så hade jag nog heller inte donerat pengar via Kickstarter utan väntat tills jag sett mer från det just på grund av hur besviken jag var över att Freelancer inte blev så bra som det hade kunnat bli.
OT:
Om spelet blir endast hälften så bra som det som de pratat om så är kommer det ändå bli ett spel som slår många andra spel rejält på fingrarna.
Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.
De har rätt mycket gratis eftersom de använder Cryengine som som bekant använts i flera fps. Problemet är bara att de lägger ner massa tid på något som kanske känns påklistrat när tiden bättre hade använts på att polera rymddelen. Vi får väl se (om de når målet också).
Sant, fast vi vet ju inte hur kompitabelt det är med deras utbyggda del av motorn. Fps + simulator/flyg har sällan gått bra ihop så man får hoppas på det bästa.
Det bästa vore om markstriderna m.m inte är överambitiösa utan vi talar om lite mindre skalade strider. Hellre det och bra nätkod / respons / känsla än att det ska vara storskaligt och kasst bara för att.
Hade du kollat på Wingmans Hangar hade du inte haft några funderingar om detta. De har redan pratat om det.
Jag kollar men har inte sett alla episoder
Såg en väldigt intressant panel diskussion med CR och några andra devs från Dayz,PlanteryA och Wargaming.
State of pc gaming så att säga.
Misstänker att de har bitit av mer än de kan tugga nu. Jag ser verkligen fram emot det men nu är det alldeles för många olika löften som lätt kan gå åt helskotta, så därför kommer jag nog hellre sitta och nöta X Rebirth istället.
En spelserie som förövrigt fått alldeles för lite publicitet.
Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.
Spelet kommer ha bordningsdelar så att man kan borda någon och ha en fight på skeppet on skeppet etc. Då det är Cryengine 3 finns redan tillbehör för en FPS del så det enda som behöver tilläggas är olika banor, känns inte direkt jättesvårt.
Alltså, det är inte den tekniska biten som jag är oroad för, det är att fokuset kan skifta åt fel håll. Bordningar passar in tycker jag, då är man ju ändå i rymden och far, men med reguljära markstrider känns det mer som ett mer avancerat Star Trek Online. Men, som sagt, det kan bli bra, och vi vet inte till vilken utsträckning det blir med markstrider.
För de som inte vet så kan man ladda hem hangar modulen nu. Där kan man kolla på skeppen som man har köpt, kan finnas lite buggar fast patchen från förrgår fixade det mesta.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Freelancer var ett briljant spel men även de som älskade spelet, som jag, kommer ihåg hur Roberts lovade guld och gröna skogar och sedan försvann det mesta vid launch.
Satsa på att få kärnan rätt först, Roberts.
Hellre det än ett spel som spretar åt alla håll och är halvfärdigt, dåligt optimerat och ofokuserat.
Jag minns det med och SC verkar vara det spelet gånger hundra. Microsoft "fördummade" spelet något som Chris själv mer eller mindre sagt men även något jag varit säker på sedan spelet släpptes. Hade jag inte trott att Microsoft förändrat spelet så hade jag nog heller inte donerat pengar via Kickstarter utan väntat tills jag sett mer från det just på grund av hur besviken jag var över att Freelancer inte blev så bra som det hade kunnat bli.
Jag vet inte. Jag tycker för det första att även om Freelancer var ett basic spel på ytan så var det fullkomligt briljant på Multiplayer. SP var kompetent men egentligen ingenting särskilt. På rätt server på MP så kunde du ha extremt djupt rollspel, knappast 'fördummat' som du verkar tro. Men igen, det berodde vilken server du var på.
När det gäller hela detta "det var M$ fel" så tror jag det är lite av hans skönmålning. Snarare hände det som nu verkar hända med SC, och M$ såg kostnaderna skena iväg och sa att de vill hellre satsa på att få spelet gjort först, vilket antagligen var vettigt för de betalade för kalaset.
Fördelen med denna modell är att de kan fortsätta ta betalt även efter launch.
Dessutom som du säger så om ens 50% av det som de redan innan detta har lovat skulle bli sant så kommer SC bli ganska episkt, så om de får det som de lovat hittills rätt så räcker det mer och därtill. Sen har jag ingenting emot det som är nyligen utlovat, men hellre att de implementerar det efter det andra.
Saken är den att detta är ett återkommande mönster, men jag har själv pledgat så jag kommer spela spelet hur som helst. Men ingen vill se ett bottenlöst hål där det hela tiden utlovas nya saker utan att de gamla egentligen är på plats(och fungerar som de ska).
Freelancer var ett briljant spel men även de som älskade spelet, som jag, kommer ihåg hur Roberts lovade guld och gröna skogar och sedan försvann det mesta vid launch.
Satsa på att få kärnan rätt först, Roberts.
Hellre det än ett spel som spretar åt alla håll och är halvfärdigt, dåligt optimerat och ofokuserat.
Jag minns det med och SC verkar vara det spelet gånger hundra. Microsoft "fördummade" spelet något som Chris själv mer eller mindre sagt men även något jag varit säker på sedan spelet släpptes. Hade jag inte trott att Microsoft förändrat spelet så hade jag nog heller inte donerat pengar via Kickstarter utan väntat tills jag sett mer från det just på grund av hur besviken jag var över att Freelancer inte blev så bra som det hade kunnat bli.
Jag vet inte. Jag tycker för det första att även om Freelancer var ett basic spel på ytan så var det fullkomligt briljant på Multiplayer. SP var kompetent men egentligen ingenting särskilt. På rätt server på MP så kunde du ha extremt djupt rollspel, knappast 'fördummat' som du verkar tro. Men igen, det berodde vilken server du var på.
När det gäller hela detta "det var M$ fel" så tror jag det är lite av hans skönmålning. Snarare hände det som nu verkar hända med SC, och M$ såg kostnaderna skena iväg och sa att de vill hellre satsa på att få spelet gjort först, vilket antagligen var vettigt för de betalade för kalaset.
Fördelen med denna modell är att de kan fortsätta ta betalt även efter launch.
Dessutom som du säger så om ens 50% av det som de redan innan detta har lovat skulle bli sant så kommer SC bli ganska episkt, så om de får det som de lovat hittills rätt så räcker det mer och därtill. Sen har jag ingenting emot det som är nyligen utlovat, men hellre att de implementerar det efter det andra.
Saken är den att detta är ett återkommande mönster, men jag har själv pledgat så jag kommer spela spelet hur som helst. Men ingen vill se ett bottenlöst hål där det hela tiden utlovas nya saker utan att de gamla egentligen är på plats(och fungerar som de ska).
Så jäkla bra sagt.
Nu börjar jag bli rädd att chris fått storhetsvansinne. Man kan inte bara designa hur mycket features som helst och dra in pengar. Inser folk att det kommer ta tid att bygga allt det här? det kanske dröjer 5-10 år innan dessa features kan implementeras. lever ens spelet då? man betalar för hoppet numera. han har så enormt stora planer och allt låter bra men nånstans måste man ta pengarna och göra en del grejer färdigt innan man begär pengar för mer.