SOMA är ett skräckspel i förstaperson till PC och PS4

Robot
SOMA är ett skräckspel i förstaperson till PC och PS4
Medlem
SOMA är ett skräckspel i förstaperson till PC och PS4

Lång väntetid men säkerligen värt det


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Både Penumbra och Amnesia hade en fantastisk stämmning vilket jag tycker är det viktigaste i skräckspel. Hoppas detta blir bra det med

Medlem
Inaktiv

Besvikelsen var gigantisk när trailern slutar med 2015

Medlem

Bara jag som fick mycket H.R Giger känsla över spelet?
Det är ju awsome

Medlem

Deras teaser-filmer på hemsidan ger en fantastisk stämning imho. Ser fram emot detta!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det här ser jag fram emot

Medlem

För det första; varför i hela friden länkar ni till ert eget YouTube-konto som komprimerar till 720p, när frictionalgames eget YouTube-konto har samma trailer i 1080p?!?

Finnes här;

Sen min reaktion till själva gameplayen;

Härligt att de har lagt en röst på karaktären som blir påverkad av vad som sker. Det blir mer inlevelse på det sättet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KatOne:

För det första; varför i hela friden länkar ni till ert eget YouTube-konto som komprimerar till 720p, när frictionalgames eget YouTube-konto har samma trailer i 1080p?!?

Finnes här;

https://www.youtube.com/embed/TWHVkMIP1b8

Sen min reaktion till själva gameplayen;
https://lh3.ggpht.com/-7nCIsZzwqIU/UBg7rFGXvkI/AAAAAAAAM7Q/y8...

Hahaha asså va fan släpp det bara FZ!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag kommer vara tvungen att defragmentera min hjärna efter att ha spelat det här.

Ser nice ut, lite skönt att också slippa steampunken.

Och som någon annan sa, hela videon praktiskt talat stinker av HR giger.

http://webodysseum.com/wp-content/uploads/2013/01/hr_giger_al...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Härligt att de har lagt en röst på karaktären som blir påverkad av vad som sker. Det blir mer inlevelse på det sättet.

Som i The Dark Descent. Daniels röst gjorde ju halva upplevelsen, speciellt vid flashbacks och när han läste sina brev högt för sig själv (man hörde berättarröst när man öppnade hans egna dagboksanteckningar).

Medlem

Det är fan lite äckligt... men det är så häftigt!

Skrivet av KatOne:
Skrivet av walter_iego:

Härligt att de har lagt en röst på karaktären som blir påverkad av vad som sker. Det blir mer inlevelse på det sättet.

Som i The Dark Descent. Daniels röst gjorde ju halva upplevelsen, speciellt vid flashbacks och när han läste sina brev högt för sig själv (man hörde berättarröst när man öppnade hans egna dagboksanteckningar).

Ja, verkligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Preath:

Det är fan lite äckligt... men det är så häftigt!

Precis som när jag bakar äpplekaka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Preath:

Det är fan lite äckligt... men det är så häftigt!

Precis som när jag bakar äpplekaka.

hahah. =]

Medlem

Hjälp.


signatur

Nämen!

ELF
Medlem

Så där ja, då blev man precis klar med Amnesia: A Machine For Pigs.

Skrivet av Aresz:

Besvikelsen var gigantisk när trailern slutar med 2015

Fast tur är väl det. Med precis Amnesia: A Machine For Pigs avklarat så får allt lilla hjärtat ta sig en liten vilopaus


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Jag gillar generellt inte skräckspel och tyvärr är inte Frictional Games titlar undantag, dock gillar jag detta klipp för det ser ut att vara något djupt och välutvecklat. Skulle dock för sådan som mig passa bättre som film men kul för dem och Sverige.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Grymt, jag diggade verkligen Penumbra men fastnade aldrig för temat i Amnesia även om det är ett djupare och bättre skräckspel än Penumbra.

Detta ser återigen ut att gå åt det moderna hållet , me like!

Medlem

Mumma! Bra sci-fi horror finns det inte överdrivet mycket av!

1
Skriv svar