Battlefield 4 – FZ jämför pc- och PS4-grafiken

Medlem

Ps4an ser grymt nice ut!

Medlem

"Sorry there was a issue with playback" två gånger nu ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Ser ut som PC versionen har spelats in i begränsad färgskala som inte blivit kompenserad för i redigeringen.

Sen är bitraten på videon för låg för att man ska kunna se någon skillnad mellan båda.

Men med det sagt så är jag imponerad om nu PS4an låg på 60fps hela tiden.

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Vilken upplösning körs på PS4?

PS4 1600x900, XbOne 1280x720

Redaktör
Skrivet av Dave Lister:

"Sorry there was a issue with playback" två gånger nu ^^

I vår interna spelare eller från Vimeo? Stäng av adblocks, testa annan browser än Firefox. Eller kör nån av dessa länkar:

Gameplay-filmen (FZ)
PS4 vs pc (FZ)
Gameplay (Vimeo)
PS4 vs pc (Vimeo)


signatur
Medlem

Såg mindre dimma och saker var mer kantiga i ps4a versionen men ingen större skillnad

Medlem

Kan man jämföra ps4 med någon pc inställning? Typ att ps4 är samma sak som pc bf4 på medium inställning?

Medlem
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av NaxoS:

Finns mycket intressant. PS4 har 50% mer pixlar i output, bättre AA även ca 5 mer i FPS på multiplayer än Xbox.

Läs!

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-...

Gillar den logiken när PS4/Xbone har samma innehåll xD

Det har dem inte ens? Processorn är det enda som är likadant. PS4:an har bättre RAM och GPU

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Warfighter320:

Vilken upplösning körs på PS4?

PS4 1600x900, XbOne 1280x720

Är du säker. Ganska stor skillnad mellan ps4 och x1 om det är sant.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Kan man jämföra ps4 med någon pc inställning? Typ att ps4 är samma sak som pc bf4 på medium inställning?

PS4 är ungefär samma sak som BF4 på High som spelas i 900p. Xbox det samma dock i 720p.

Haha knivad av DavidBennett


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Cortex:

PS4 helt klart överlägsen PC, behövdes bara en C4-laddning för att spränga väggen

Riktigt billigt!

Inaktiv

PS4 kör väl inte med Directx tex och andra saker som PC kräver för spel? Minns att en utvecklare skrev att Directx är det som är negativt för spel på PC.

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av kallenalle:

Kan man jämföra ps4 med någon pc inställning? Typ att ps4 är samma sak som pc bf4 på medium inställning?

PS4 är ungefär samma sak som BF4 på High som spelas i 900p. Xbox det samma dock i 720p.

Står ju att "FZ" jämför grafiken. Så vill gärna veta om de körde med "high" på deras PC.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Warfighter320:

Vilken upplösning körs på PS4?

PS4 1600x900, XbOne 1280x720

Är du säker. Ganska stor skillnad mellan ps4 och x1 om det är sant.

Enligt digital foundry artikeln stämmer det, de gör utförliga tester

Medlem
Skrivet av Grimley:

Står ju att "FZ" jämför grafiken. Så vill gärna veta om de körde med "high" på deras PC.

Vet tyvärr inte vad deras PC inställningar är, beskrev bara hur PS4/XBone inställningar är om man jämför mot en PC för att få samma utsende.

Medlem

De är officielt! Jag börjar bli gammal! Ser nada skillnad förutom lite ljusare bild på PC

Redaktör
Skrivet av Grimley:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av kallenalle:

Kan man jämföra ps4 med någon pc inställning? Typ att ps4 är samma sak som pc bf4 på medium inställning?

PS4 är ungefär samma sak som BF4 på High som spelas i 900p. Xbox det samma dock i 720p.

Står ju att "FZ" jämför grafiken. Så vill gärna veta om de körde med "high" på deras PC.

Vi körde på Dices/EA:s datorer, under deras recensionsevent. Jag var inte där själv, men har mycket svårt att tro att de körde något annat än maxgrafik på datorerna.


signatur
Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av kallenalle:

Kan man jämföra ps4 med någon pc inställning? Typ att ps4 är samma sak som pc bf4 på medium inställning?

PS4 är ungefär samma sak som BF4 på High som spelas i 900p. Xbox det samma dock i 720p.

Står ju att "FZ" jämför grafiken. Så vill gärna veta om de körde med "high" på deras PC.

Enligt Digital Foundry kördes PC-versionen på "ultra"

Citat:

...we capture PC on its maximum "ultra" settings at 1080p. This is inevitably demonstrated at the event on an absolute monster of a PC set-up: just its eight-core AMD FX-8350 CPU, 8GB of RAM and dual-Crossfired HD 7970s would cost us around £680 in total - not including the HDD, motherboard and PSU also needed to form the bedrock of the machine. At half the expense in overall hardware costs, having the Xbox One or PS4 versions even get close in terms of performance would be a remarkable feat indeed.

Inaktiv
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av kallenalle:

Kan man jämföra ps4 med någon pc inställning? Typ att ps4 är samma sak som pc bf4 på medium inställning?

PS4 är ungefär samma sak som BF4 på High som spelas i 900p. Xbox det samma dock i 720p.

Står ju att "FZ" jämför grafiken. Så vill gärna veta om de körde med "high" på deras PC.

Vi körde på Dices/EA:s datorer, under deras recensionsevent. Jag var inte där själv, men har mycket svårt att tro att de körde något annat än maxgrafik på datorerna.

De kördes på högsta, riktiga monster till datorer. Capture skedde via en låda från El gato, i 720p och jag kan hålla med om att bitraten kunde ha varit högre, men det var inte helt lätt att hitta alla inställningar och samtidigt lägga energi på recensionsspelande. När vi väl har våra egna konsoler kommer vi att kunna göra mer utförliga tester.


signatur
Medlem

Bättre drawdistance, ljus samt partiklar på PC. Enda skillnaden jag såg.

Medlem

Bildkvaliten på videon är för dålig för att man ska kunna se några större skillnader.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dave Lister:

"Sorry there was a issue with playback" två gånger nu ^^

I vår interna spelare eller från Vimeo? Stäng av adblocks, testa annan browser än Firefox.

Var från Vimeo-inbäddade filmerna som ligger här, och jag kör inte Firefox, jag kör Google Chrome sen evigheter.
Gissar att det kan vara något från Vimeo:s håll då, dock har jag aldrig stött på det tidigare från en enda Vimeo-video sen dom först togs i bruk annat än på denna video här.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dave Lister:

"Sorry there was a issue with playback" två gånger nu ^^

I vår interna spelare eller från Vimeo? Stäng av adblocks, testa annan browser än Firefox.

Var från Vimeo-inbäddade filmerna som ligger här, och jag kör inte Firefox, jag kör Google Chrome sen evigheter.
Gissar att det kan vara något från Vimeo:s håll då, dock har jag aldrig stött på det tidigare från en enda Vimeo-video sen dom först togs i bruk annat än på denna video här.

Ren gissning, videorna är satta som "Private" även om dom länkas härifrån. Kan det orsaka problem med någon plugin kanske?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Qvisten:

Konsol är ifatt pc nice.. Ajja 3mån till så har pc sprungit runt och ifrån igen
Ingen diss bara faktum
Dock blir det nog en ps4 för min del.

Förutom att du har fel. Just att de måste skippa på drawdistance och fysik visar att den fortfarande är en bra bit bakom. Men detta är "trick" som är svåra att märka om man inte vet vad man letar efter.

Jag var lite snäll så inte konsollnissarna hoppar på en nä men jag tycker ändå de är typ lika mot vad gemeneman har för pc och vad den klarar. Går ju inte jämföra mot vad en riktigt pc gamer har för dator/grafik.

Medlem
Skrivet av Cortex:

PS4 helt klart överlägsen PC, behövdes bara en C4-laddning för att spränga väggen

Att de fuskbygger hus i PS4 får man nog vänja sig vid


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Bah, kass jämföresle.

För att se verklig skillnad, spela in videon i 2560x1440 i 120fps, lägg upp den okomprimerad på en torrent sida. Sen är det bara att skicka en Korea skärm med 1440p och 120hz till samtliga användare.

Enklast och smartast lösning! (⌐■_■)

.... vänta lite ( •_•)>⌐■-■
Kom just på att BF4 suger pung, så skit i alltihop.

Medlem

konsollerna kommer aldrig vara "ikapp" PC för PC'n hålls tillbaka alltid nuförtiden av att spelen måste funka på konsol.. kan en ps4 köra högre upplösning än 1080p bf4 t,ex? svaret är nej.

Medlem

Ja, visst spelade ni in när ni spelade. Men ni blev även INSPELADE när ni spelade! FZ-SE blir fraggade 1:10 in i denna filmen av Jack Frags:
http://www.youtube.com/watch?v=9oWkgNO2coc&feature=youtu.be

123
Skriv svar