PC-versionen av The Division är ingen simpel portning
Kanonbra, men spel som släpps exklusivt till xbone och ps4 blir ju inte direkt portningar till pc, är ju istort sett lika kod, eftersom båda kör AMD kretsar =D
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Kanonbra, men spel som släpps exklusivt till xbone och ps4 blir ju inte direkt portningar till pc, är ju istort sett lika kod, eftersom båda kör AMD kretsar =D
Fast det är ju inte det som innebär att det är "lätt" att porta. Båda arkitekturerna kör X86 istället för PowerPC som användes innan.
Däremot så brukar inte portningen av spelen lida av vilken underliggande arkitektur som finns, utan det är optimering och anpassning av UI-som skapar problem.
Eller ingen pc version alls, så jag kan dingla spelet framför alla pc masterrace människor jag känner
Ingen fara, de kommer nog dingla med 6-7 (om inte fler) spel de har köpt från dem digitala distributionstjänsterna för den summan du får ge för ett spel till konsol.
Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.
En clementin är ingen simpel frukt, ändå äter folk mest apelsiner.
Eller ingen pc version alls, så jag kan dingla spelet framför alla pc masterrace människor jag känner
Ingen fara, de kommer nog dingla med 6-7 (om inte fler) spel de har köpt från dem digitala distributionstjänsterna för den summan du får ge för ett spel till konsol.
steam reor, ända anledningen att jag äger en pc xD
always use the nubs for cover
UbiSoft har nog satsat mycket pengar på det här, och de vet hur gnälliga vi PC-spelare är.
Kanonbra, men spel som släpps exklusivt till xbone och ps4 blir ju inte direkt portningar till pc, är ju istort sett lika kod, eftersom båda kör AMD kretsar =D
Fast det är ju inte det som innebär att det är "lätt" att porta. Båda arkitekturerna kör X86 istället för PowerPC som användes innan.
Däremot så brukar inte portningen av spelen lida av vilken underliggande arkitektur som finns, utan det är optimering och anpassning av UI-som skapar problem.
Exakt.
En optimerad version för PC innebär förhoppningsvis att grafikmotorn kommer att utnyttja hårdvaran inklusive grafikkort i min rigg maximalt. Det innebär i så fall grafik som är avsevärt vassare än det som Xbone och PS4 klarar av.