börja spela igen?

Medlem
börja spela igen?

hej, funderar att börja spela warhammer igen nu, läst ganksa mycket om att dom ändrat mycket i det, så om nån kan skriva som spelat det ett bra tag och säga om det är mkt nytt(elelr mkt fixat osv...) är grymt sugen på ett roligt mmo och detta är det jag tror mest på just nu roligaste pvp, community och att questa(lvl'a), och vilken server är det mest players på och sådant, mins attj ag spleade men var så få som spelade det så var inte så roligt just då:/ men hopaps det har kommit flera till war så man allefall kan se lite folk nu:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Håller själv på att utnyttja 10 dagars trial och spelet har blivit bättre än när jag lämnade i januari/februari, inget snack om det. När det gäller server val, tror jag inte det spelar någon större roll nu när GOA minskat antalet. Igår kväll var samtliga av de engelsktalande servrarna medium/medium.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Två saker,

Tyvärr är spelet uppbygt att man nästan måste ha några att spela med, så hitta en guild/alliance innan du kör, så blir nog upplevlsen bättre.

Det andra är server balansen.

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?p=4248...

Medlem

Jag tycker nog att majoriteten av MMO kräver en guild för att uppleva allt vad spelet erbjuder, och det oavsett om det fokuserar på PvE eller PvP. Trots allt är ju poängen med ett Massively Multiplayer Online Game, att folk skall spela tillsammans. Annars kan man lika bra köpa ett vanligt singel spel.

Men generellt tycker jag att det är lättare att komma med i en grupp/raid i Warhammer jämfört med WoW, AoC och andra MMOs.

Serverbalans är alltid ett problem i RvR baserade spel, och själva anledningen till att WoW såg till att skapa instanserade battle grounds vilka är betydligt lättare att hantera än öppen PvP. Warhammer, DAoC, Darkfall mfl alla har de i större eller mindre utsträckning problem med just detta. Aion kommer att uppleva samma problematik. Den är universel och väldigt svårhanterlig.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tyckte spelet var rätt värdelöst attackerna var konstigt uppbyggda och man behövde betal(som vanligt ).


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Jag spelade i beta och testade trial nu i veckan, verkligen inte ett dåligt spel

Medlem

Tyvärr berör inte trailen de trasiga delarna av spelet. R1-30 är underbara, sedan går det utför. Spelet är dock inte dåligt, jag spelade det själv i närmare 1år.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar