Plantronics Rig

Robot
Plantronics Rig

Nu kan din spelrigg kompletteras med headsetet Rig från Plantronics, som täcker behovet av att prata i telefon och spela samtidigt.

#plantronics


Medlem
Plantronics Rig

Ah, Plantronics var fan inte igår jag hörde nåt från

Körde uteslutande Plantronics i flera år i början av 2000-talet.

Geeks Gaming

Sorry men har kvar mina g35 har inte lyckats hitta något som funkar så bra och passar så bra som dessa gör.

Medlem

Att kunna koppla in telefonen låter som en trevlig och intressant idé. Hoppas att fler tillverkare inkluderar det

Medlem
Medlem

Inget för oss med "sladd allergi"

Medlem

Låter som en riktigt smidigt grej. Synd bara att dom verkar förtjäna öknamned "Plastronics".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Inget för oss med "sladd allergi"

Ditt inlägg är inget för oss med särskrivningsallergi.

Medlem

För kasst frekvensomfång. Och jag föredrar renare ljud utan konstiga basförstärkartrams. Ytterliggare ett gamingheadset som fokuserar på att vara coolt istället för bra. Nejtack, mina Audi Technica ATH M50 får stanna.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Morlizer:

Inget för oss med "sladd allergi"

Ditt inlägg är inget för oss med särskrivningsallergi.

Haha där fick jag

Medlem

jag skulle fortfarande vilja se en graf över frekvensrespons.

Medlem

Jag skulle gärna köpa den där pucken separat för att kunna mixa telefon och datorljud, någon som känner till en sådan fristående produkt?

Medlem

jag gav upp att köpa plantronics när jag slet ut 3 par på ett år, men det var ju ett par år sen, man får hoppas att kvaliten har blivit bättre nu

Medlem

Designers slutat för dagen, de ser väl lika bra ut som allt annat på marknaden?

Det måste inte se ut som en alien eller fatal1ty själv.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:

För kasst frekvensomfång. Och jag föredrar renare ljud utan konstiga basförstärkartrams. Ytterliggare ett gamingheadset som fokuserar på att vara coolt istället för bra. Nejtack, mina Audi Technica ATH M50 får stanna.

Nu är det så att frekvensregistret inte säger speciellt mycket om hur ett par hörlurar (eller högtalare) upplevs. Bara för att elementen kan spela upp en viss frekvens betyder inte att det göra bra.
Jag kan till exempel inte med elektrostatiska hörlurar, de blir för analytiska och "plastiga" för mig. Trots att deras frekvensregister är helt galet. Jag har aldrig hört något jag tycker bättre om än mina Grado PS1000, de är inte tekniskt superbra men jag älskar ljudbilden.

För övrigt at ATH 50, enligt mig, lite väl bastunga för att kunna kallas rena eller analytiska. Då skulle jag kasta mina pengar på AKG k701 (jag har ett par med en heed canamp och de är magiska) istället.

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av PcKaffe:

För kasst frekvensomfång. Och jag föredrar renare ljud utan konstiga basförstärkartrams. Ytterliggare ett gamingheadset som fokuserar på att vara coolt istället för bra. Nejtack, mina Audi Technica ATH M50 får stanna.

Nu är det så att frekvensregistret inte säger speciellt mycket om hur ett par hörlurar (eller högtalare) upplevs. Bara för att elementen kan spela upp en viss frekvens betyder inte att det göra bra.
Jag kan till exempel inte med elektrostatiska hörlurar, de blir för analytiska och "plastiga" för mig. Trots att deras frekvensregister är helt galet. Jag har aldrig hört något jag tycker bättre om än mina Grado PS1000, de är inte tekniskt superbra men jag älskar ljudbilden.

För övrigt at ATH 50, enligt mig, lite väl bastunga för att kunna kallas rena eller analytiska. Då skulle jag kasta mina pengar på AKG k701 (jag har ett par med en heed canamp och de är magiska) istället.

Du har helt rätt i att frekvensomfånget inte är A och Ö, men det säger ofta mycket om vad de satsade på när de byggde luren. Jagar de rent ljud så betyder det ofta att de drar ut lite på frekvensomfånget, det finns självklart undantag men hittills har den tumregeln inte svikit mig. Och det enda som inte är tekniskt superbra med Grado PS1000 (om du skrev rätt) är känsligheten, lite väl lågt för ett par 16k lurar.

Jag vill nog påstå att ATH M50 kan ses som väldigt rena i jämförelse med vad de flesta vill ha i sina lurar, jag hade inte räknat med att någon hi-fi intresserad skulle ögna igenom den här tråden därav utlåtandet. Visst hade de kunnat platta ut basen lite mer, men jag tycker att den ligger på en lagom nivå i luren så att den inte tar överhand och skuggar över något i musiken. Det enda som gör att jag ens kollar på andra hörlurar är att topregistret kunde fått en lite större boost, i viss elektronisk musik är det inte helt on the spot.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Vad jag undrar mest över är om det har samma hållbarhet som plantronics kontors headset.

Jag har många gånger tänkt tanken att om någon bara kunde göra gaming lurar som likt plantronics kontorsheadset faktiskt var gjorda för att användas 8h om dagen i 5-10år så skulle jag vara såld direkt.

Mitt "exclusiva" logitech G35 headset klarade knappt ett års användning innan det såg ut och kändes helt nedslitet med slapp mikrofonhållare och sönderslitet fuskläder.

Medlem

PCKaffe - visst håller jag med dig i mycket du skriver, men frekvensomfånget och materialet är intressanta vid jämförelse med andra lurar. Sen tycker jag du absolut ska försöka få tag i ett ex av RIG:en att verkligen lyssna på högupplöst musik med - de är smått otroliga i ljudkvalitet, särskilt för musik. Sladden och krånglet att koppla in till konsoler är ett minus.

Diggar Ove Kaufeldt hårt, men vi tyckte lite annorlunda i vårt test http://www.senses.se/recension-plantronics-rig-gaming-headset...

1
Skriv svar