Pewdiepies lön: 25 miljoner kr

Medlem

Det finns ju värre personer på jorden än han iallafall

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Den som inte är avundsjuk på att någon tjänar en förmögenhet på att spexa på youtubefilmer ljuger eller har en förmögenhet själv.
Det är löjligt att kasta runt klyschor som "svensk avundsjuka", det är högst naturligt att önska man hade sånt som andra har utan att för den delen önska ifrån dem deras framgång.

Jag är grymt avundsjuk och önskar självklart att jag själv kunnat tjäna de pengarna.
Jag har dessutom ingen förståelse på att man kan tjäna dessa pengar på denna aktivitet, och allra minst just pewdiepie vars klipp jag inte ser varken humor, charm eller något som helst vettigt innehåll i.

Det sagt så missunnar jag honom inte sin framgång, och det är inte upp till mig att säga vad som är populärt och inte.

Kan inte mer än att hålla med, är grymt avundsjuk bara på grund av att man vet att verkligen vem som helst kan göra det han gör. Han har ingenting speciellt alls.

Medlem
Medlem

Wow... Ovanligt positiva kommentarer Fz ni gör mig stolt :')

Medlem

Betalar han skatt i Sverige? Såna fall grattis och bra jobbat! Annars bryr jag mig mindre hehe

Medlem

Verkar som det är bara jag här som inte har en aning vem det här är....


signatur

Gillar munkar!

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Den som inte är avundsjuk på att någon tjänar en förmögenhet på att spexa på youtubefilmer ljuger eller har en förmögenhet själv.
Det är löjligt att kasta runt klyschor som "svensk avundsjuka", det är högst naturligt att önska man hade sånt som andra har utan att för den delen önska ifrån dem deras framgång.

Jag är grymt avundsjuk och önskar självklart att jag själv kunnat tjäna de pengarna.
Jag har dessutom ingen förståelse på att man kan tjäna dessa pengar på denna aktivitet, och allra minst just pewdiepie vars klipp jag inte ser varken humor, charm eller något som helst vettigt innehåll i.

Det sagt så missunnar jag honom inte sin framgång, och det är inte upp till mig att säga vad som är populärt och inte.

Tack du sa precis det jag hade på hjärtat.

Medlem

Jag har väl inte så mycket emot honom direkt, även om jag verkligen ogillar hela "broski"-kulturen han kör med.

Det jag ogillar är hur youtube pushar fram såna som honom, SeaNanners, TotalBiscuit osv. Jag antar att de pushar fram sånt som är populärt, men det resulterar ju samtidigt i att många bra men relativt okända broadcasters förblir okända.

Sen ogillar jag att mänskligheten i stort fortfarande går på alla shock-rubriker och bilder. Pretty much alla pewdiepies och seananners video-thumbnails försöker vara så sensationella som möjligt med folk som ser skitförbannade/rädda ut och skriker. Lättklädda tjejer är också en klassiker. Och undertexter som "OMFG!!! HARDEST GAME EVER WTF!".

Och det verkar ju funka. Så alla andra måste ju haka på och göra samma grej för att konkurrera, och snart nog är youtube fyllt med capslock-rubriker, blinkande gif:ar (om det var möjligt) och nakna tjejer i thumbnailsen.

Medlem

Riktigt jobbiga videos - men för jävla kul att det går bra för honom. Well done!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jag har aldrig sett ett dugg underhållning i hans videos av de få jag råkat klicka på, men skoj att det går bra för honom.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Betalar han skatt i Sverige? Såna fall grattis och bra jobbat! Annars bryr jag mig mindre hehe

Om jag inte minns fel så bor han i England men hans företag är registrerat i Sverige så han betalar skatt i Sverige.

Medlem

Kul för honom. Men fattar inte vrf vi ska behöva veta hur mkt han tjänar. Helt onödig information.

Medlem

Frågan är hur mycket hade han tjänat utan reklam intäkter. Det är samma sak med Flappy Bird (nämen se på tusan, ett spel som en viss svensk "kändis" använt på sin kanal). Jag har noll intresse av att se något han gjort, han tilltalar mig inte för fem öre. Jag är inget större fan av Francis men Boogie (eller Stepheh som han egentligen heter) har lagt ner en del arbete bakom dessa videos. Det Francis säger är även något som Stephen själv tycker. Det är såldes inte bara en massa svordomar för att locka en massa tittare. I Felix fall är det just detta, han svär och beter sig på ett barsligt vis för han vet att sådant är väldigt populärt.

Han är dock inte först. Den person som mer eller mindre startade hela den här trenden var en viss tysk som skrep och gormade när han spelade UT. Detta ledde till att man senare kunde se en video där någon gick bärsärk på ett kontor.

Vad Felix har gjort är dock att han har funnit ett sätt att ta fördel av Youtubes minst sagt korkade sätt att "primera" de användare som lyckas få personer att kolla på videos i ett flöde. Här är s.k Let´s Plays ypperliga för ett spel är som gjort för att göra videos som sträcker sig till 30 min åt gången. Kolla bara på TB´s videos där han och Jesse Cox spelar Terraria eller varför inte Yogcast och alla videos där de spelar Minecraft.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Jävla rasist!

Hur kan du få den kommentaren till rasism?
Kolla gärna SAOL...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

absolut att jag är avundjsuk på hans inkomst den som säger annat ljuger, tittar jag på hans content eller ens fattar grejen? nä, men jag är fortf glad för hans skull att kunna dra in så pass mycket pengar.


signatur

God is dead

Medlem

Jag är avundsjuk, vill också tjäna 25 mille på att skrika i varje tv-spel jag spelar. Och nej jag är inte yngre, jag är 40 år och är avundsjuk.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Det går bra nu, kompis det går bra nu.

phi
Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Jävla rasist!

Hur kan du få den kommentaren till rasism?
Kolla gärna SAOL...

Misogyn!

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Jag tror de flesta kommentarerna kommer från yngre människor. Annars tror jag många här på FZ respekterar snubben, även om man inte nödvändigtvis gillar hans material.

Är det inte tvärtom, tror man måste vara yngre för att uppskatta hans humor.
Medans vi äldre respekterar och är avundsjuka


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Jag tror de flesta kommentarerna kommer från yngre människor. Annars tror jag många här på FZ respekterar snubben, även om man inte nödvändigtvis gillar hans material.

Är det inte tvärtom, tror man måste vara yngre för att uppskatta hans humor.
Medans vi äldre respekterar och är avundsjuka

Jag är 40+ och tycker att han är ganska kul i små portioner. Jag tror att ni båda har fel och vill nog påstå att det inte alls har med ålder att göra utan med personlighet.

KoP
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Den som inte är avundsjuk på att någon tjänar en förmögenhet på att spexa på youtubefilmer ljuger eller har en förmögenhet själv.
Det är löjligt att kasta runt klyschor som "svensk avundsjuka", det är högst naturligt att önska man hade sånt som andra har utan att för den delen önska ifrån dem deras framgång.

Jag är grymt avundsjuk och önskar självklart att jag själv kunnat tjäna de pengarna.
Jag har dessutom ingen förståelse på att man kan tjäna dessa pengar på denna aktivitet, och allra minst just pewdiepie vars klipp jag inte ser varken humor, charm eller något som helst vettigt innehåll i.

Det sagt så missunnar jag honom inte sin framgång, och det är inte upp till mig att säga vad som är populärt och inte.

Kan inte mer än att hålla med, är grymt avundsjuk bara på grund av att man vet att verkligen vem som helst kan göra det han gör. Han har ingenting speciellt alls.

Vem som helst? Javisst. Men att bli stor är en heeelt annan femma.

Tro mig.. har skummat igenom så många mindre lets play kanaler med folk som försöker göra något eller vara roliga men i många fall så faller dom smärtsamt platt. Att ha ett sinneslag för komiskt timing är brutalt viktigt. Dessutom får inte dialogen kännas forcerat hos den som sitter och gör en lets play, något som många misslyckas hårt med.

Men tror du att du har det som krävs , lycka till.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Jävla rasist!

Hur kan du få den kommentaren till rasism?
Kolla gärna SAOL...

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ComicallyMissingTh...


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Den som inte är avundsjuk på att någon tjänar en förmögenhet på att spexa på youtubefilmer ljuger eller har en förmögenhet själv.
Det är löjligt att kasta runt klyschor som "svensk avundsjuka", det är högst naturligt att önska man hade sånt som andra har utan att för den delen önska ifrån dem deras framgång.

Jag är grymt avundsjuk och önskar självklart att jag själv kunnat tjäna de pengarna.
Jag har dessutom ingen förståelse på att man kan tjäna dessa pengar på denna aktivitet, och allra minst just pewdiepie vars klipp jag inte ser varken humor, charm eller något som helst vettigt innehåll i.

Det sagt så missunnar jag honom inte sin framgång, och det är inte upp till mig att säga vad som är populärt och inte.

Kan inte mer än att hålla med, är grymt avundsjuk bara på grund av att man vet att verkligen vem som helst kan göra det han gör. Han har ingenting speciellt alls.

Vem som helst? Javisst. Men att bli stor är en heeelt annan femma.

Tro mig.. har skummat igenom så många mindre lets play kanaler med folk som försöker göra något eller vara roliga men i många fall så faller dom smärtsamt platt. Att ha ett sinneslag för komiskt timing är brutalt viktigt. Dessutom får inte dialogen kännas forcerat hos den som sitter och gör en lets play, något som många misslyckas hårt med.

Men tror du att du har det som krävs , lycka till.

Kan inte annat än hålla med KoP till 100%

Medlem

Jädrans. Fint jobbat.

Tack för skattepengarna Felix!

Medlem

Hoppas han blir ruinerad


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

hah helt sjukt, han behöver aldrig mer jobba i princip.. rätt mycket pengar för lita dumma videos.. och nej jag är knappast avis på sånt trams.

Medlem
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Det roliga var nästan ingen våga skriva negg bara för att du skrev det :). Han är rolig i lagom mängd :).

Medlem

Jag är nog en av väldigt få här på FZ som faktiskt tycker att Felix är rolig. Tror ingen av mina vänner tycker som jag. Jag tittar ofta på någon av hans videos när jag tex ska äta framför datorn

Medlem

Förstår inte det här med att "såklart du är avundsjuk" snacket. Jag är inte ett dugg avundsjuk på hans framgångar eller pengar. Jag är verkligen på riktigt lycklig i mitt liv och behöver inte det han har.

Sen vill jag bara säga att jag inte missunnar honom den framgång han har, även om det han gör inte faller mig i smaken.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Den som inte är avundsjuk på att någon tjänar en förmögenhet på att spexa på youtubefilmer ljuger eller har en förmögenhet själv.
Det är löjligt att kasta runt klyschor som "svensk avundsjuka", det är högst naturligt att önska man hade sånt som andra har utan att för den delen önska ifrån dem deras framgång.

Jag är grymt avundsjuk och önskar självklart att jag själv kunnat tjäna de pengarna.
Jag har dessutom ingen förståelse på att man kan tjäna dessa pengar på denna aktivitet, och allra minst just pewdiepie vars klipp jag inte ser varken humor, charm eller något som helst vettigt innehåll i.

Det sagt så missunnar jag honom inte sin framgång, och det är inte upp till mig att säga vad som är populärt och inte.

Kan inte mer än att hålla med, är grymt avundsjuk bara på grund av att man vet att verkligen vem som helst kan göra det han gör. Han har ingenting speciellt alls.

Vem som helst? Javisst. Men att bli stor är en heeelt annan femma.

Tro mig.. har skummat igenom så många mindre lets play kanaler med folk som försöker göra något eller vara roliga men i många fall så faller dom smärtsamt platt. Att ha ett sinneslag för komiskt timing är brutalt viktigt. Dessutom får inte dialogen kännas forcerat hos den som sitter och gör en lets play, något som många misslyckas hårt med.

Men tror du att du har det som krävs , lycka till.

Det finns ingen intelligens bakom det som gjorde honom känd, han skrek som en flicka när han blev rädd... ooo komisk timing my ass. Saken är den att han är säkert så, han gör vad som faller honom naturligt, majoriteten av folk som gör let's plays försöker vara som honom. Det går inte! Jag är avundsjuk men har ingen respekt för hans videor, det är skräp till 99.99%. Jämför honom med folk som red letter media istället som är rejält mycket mera skarpa och smarta men har inte lika många fans, sorgligt. Men men, om många prenumererar så kommer fler göra detsamma per automatik. Han har 27milj subs och i snitt 3milj visningar per video... det säger en del.

123
Skriv svar