Destiny har fått sina första betyg

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Säg dom tre bästa spelen du kommer på.
Jag vill veta vad DU tycker är bra.

Bioshock - Underbar story... Gillar även 2:an

Bioshock Infinite

BF2 - Fantastisk MP utan en massa skit såsom regenererande hälsa.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Säg dom tre bästa spelen du kommer på.
Jag vill veta vad DU tycker är bra.

Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

Dessa tre är alltså dina favoriter? Då förstår jag att du anser Destiny vara fantastiskt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Säg dom tre bästa spelen du kommer på.
Jag vill veta vad DU tycker är bra.

Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

Dessa tre är alltså dina favoriter? Då förstår jag att du anser Destiny vara fantastiskt.

Han är ju uppenbart ironisk... hoppas jag.

Medlem

Sims 4 är roligare om man nu ska jämföra spelen på rolighetsfaktorn HAHA

Medlem

Inte bäst men likväl ett förbannat bra spel. Det har sin känsla från Halo helt klart, och är oerhört mycket bättre än något Bungie släppt efter Halo:Combat Evolved.
Att lira main quests i fireteam är så jäkla kul! Sen har dom fått till pvp på ett betydligt bättre (och roligare) sätt än i Halo.
Tycker det är ett vinnande koncept att köra fps med semi mmo.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Jag gillar spelet skarpt. Lätt roligaste på ps4 hittills. Är lvl 11. Både sp och pvp är riktigt skoj. Har inte klarat det än men hade lätt gett det 8-9/10.

Medlem

Jag tippar att FZ vågar vara ärliga och ge Destiny 3/5 tvålkoppar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Destiny stinker verkligen FFXIII. Ett spel som var sjukt överhypat men som verkligen inte levde upp till förväntningar. Tyvärr fick XIII bra betyg överlag trots att det är svårt att hitta någon vanlig människa som ens gillar spelet.

Medlem

Destiny is.... wait for it.... LEGEN... wait for it...DARY!

Medlem

Kan någon med något dåligt att säga över destiny faktiskt vara lite konkreta? Ni förstår väll att era risiga kommentarer tillför ganska exakt noll? Jag tillsammans med resten av världen skiter vän fullständigt i hur ni tycker spelet ser ut.

Kom med ordentliga observeringar samlade genom egna upplevelser istället.

Jag tycker om det, fajterna i "dungeons" med andra är hittills svåra och intressanta. Ja det är mycket skjutande, men jag gillar det. Lite fattigt på folk, lite dött kan tyckas. Men spelkänslan är helt rätt.
Får se hur det blir senare (är lvl 12). Happy hunting ni som har det

Medlem
Skrivet av sitman:

Kan någon med något dåligt att säga över destiny faktiskt vara lite konkreta? Ni förstår väll att era risiga kommentarer tillför ganska exakt noll? Jag tillsammans med resten av världen skiter vän fullständigt i hur ni tycker spelet ser ut.

Kom med ordentliga observeringar samlade genom egna upplevelser istället.

Jag tycker om det, fajterna i "dungeons" med andra är hittills svåra och intressanta. Ja det är mycket skjutande, men jag gillar det. Lite fattigt på folk, lite dött kan tyckas. Men spelkänslan är helt rätt.
Får se hur det blir senare (är lvl 12). Happy hunting ni som har det

Ska jag tolka detta som att eftersom du gillar det så får ingen tycka att att spelet är ganska mediokert? Finns ju ingen större mening att förklara varför man anser det vara dåligt bara för att du ska må bättre?

Jag testade nån timme eller två och tycker spelet är rätt representativt för hur AAA-titlar numera är. Mycket yta, en sjuhelvetes hype men rätt mediokert och trist. Noll nytänkande.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Det suger..

Öppet - Njäe..
Nextgen - Näe...
Nytänkande - ROFLCOPTER!

Medlem

Har inte spelat det, men är inte så förtjust i att lira "maps".. har blivit för bortskämd i open world spel..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Tycker det är riktigt roligt, speciellt MP Inte kört så mycket coop än men hoppas göra det med snart!

Har inte spelat Halo så jag har inte det att jämföra ^^

Storymode är dock lite enformigt som en del säger, är ju mest att springa, ta fram sin ghost sen skjuta fiendewaves. Iaf har inget mer avancerat kommit än som jag spelat. Men storyn i sig tycker jag är intressant så jag vill veta mer.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av sitman:

Kan någon med något dåligt att säga över destiny faktiskt vara lite konkreta? Ni förstår väll att era risiga kommentarer tillför ganska exakt noll? Jag tillsammans med resten av världen skiter vän fullständigt i hur ni tycker spelet ser ut.

Kom med ordentliga observeringar samlade genom egna upplevelser istället.

Jag tycker om det, fajterna i "dungeons" med andra är hittills svåra och intressanta. Ja det är mycket skjutande, men jag gillar det. Lite fattigt på folk, lite dött kan tyckas. Men spelkänslan är helt rätt.
Får se hur det blir senare (är lvl 12). Happy hunting ni som har det

Ska jag tolka detta som att eftersom du gillar det så får ingen tycka att att spelet är ganska mediokert? Finns ju ingen större mening att förklara varför man anser det vara dåligt bara för att du ska må bättre?

Jag testade nån timme eller två och tycker spelet är rätt representativt för hur AAA-titlar numera är. Mycket yta, en sjuhelvetes hype men rätt mediokert och trist. Noll nytänkande.

Oj wow. Läste du överhuvud taget? Vet inte hur jag kunde uttrycka mig tydligare, förstår inte heller hur du lyckas dra den tolkning som förmodligen är exakt tvärtemot vad jag skrev.

Jag skriver igen - kan skicka PM eller tom ringa dig också - men vi börjar såhär;
Kan man inte motivera sina platta uttalanden med erfarenhet är det onödigt att kommentera. Jag försökte själv hitta kommentarer om spelet innan jag köpte det, men hittade inte så mycket bra info, utan mest "loool hypen är sjuk, dåligt spel".
Vad man tycker är dåligt respektive bra antar - och hoppas jag - du förstår är högst personligt. Framför allt är det inte speciellt intressant att läsa vad lazerPowerP12 tycker såvida hen inte kan backa upp sina påståenden med riktiga exempel.

På så vis kan gemene man tolka kommentaren själv.
För övrigt är det ju helt sjukt att jag ens måste sitta och förklara detta för dig - man kan tycka folk borde lärt sig att åsikter är personliga från tidig ålder :/

Medlem

Jag behöver inte backa upp några åsikter alls. Jag tycker helt enkelt att spelet var rätt trist och utan nytänkande. Lev med det och gå vidare helt enkelt.

Du tar ju uppenbarligen kritiken mot spelet som något personligt då du uttrycker dessa som "risiga". Likväl som du anser att omvärlden skiter i våra åsikter så får du faktiskt också acceptera att vi skiter i dina.

Jag behöver varken förklara eller försvara varför jag tycker spelet är kuk.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag behöver inte backa upp några åsikter alls. Jag tycker helt enkelt att spelet var rätt trist och utan nytänkande. Lev med det och gå vidare helt enkelt.

Du tar ju uppenbarligen kritiken mot spelet som något personligt då du uttrycker dessa som "risiga". Likväl som du anser att omvärlden skiter i våra åsikter så får du faktiskt också acceptera att vi skiter i dina.

Jag behöver varken förklara eller försvara varför jag tycker spelet är kuk.

Nej, verkligen inte. Men jag har gjort ett tappert försök att få dig att uttrycka dig i mer intressanta format. Sedan får du göra precis som du vill.
Men vi alla tackar dig för din åsikt . Med den retoriken kommer du gå långt grabben!

Medlem
Skrivet av sitman:
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag behöver inte backa upp några åsikter alls. Jag tycker helt enkelt att spelet var rätt trist och utan nytänkande. Lev med det och gå vidare helt enkelt.

Du tar ju uppenbarligen kritiken mot spelet som något personligt då du uttrycker dessa som "risiga". Likväl som du anser att omvärlden skiter i våra åsikter så får du faktiskt också acceptera att vi skiter i dina.

Jag behöver varken förklara eller försvara varför jag tycker spelet är kuk.

Nej, verkligen inte. Men jag har gjort ett tappert försök att få dig att uttrycka dig i mer intressanta format. Sedan får du göra precis som du vill.
Men vi alla tackar dig för din åsikt . Med den retoriken kommer du gå långt grabben!

Intressant att du tycker dig tala för alla? Att sedan dessutom toppa det hela med ett nedlåtande "grabben" visar ju verkligen vilken fantastisk retorik du besitter. Strålande...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Tur att man ignorerar FZ och andra recensioner/betyg. Många av spelen som FZ'a säger är skit, har jag gillat.

Smaken som baken, allt är relativt etc.

Menlöst trams.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av sitman:
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag behöver inte backa upp några åsikter alls. Jag tycker helt enkelt att spelet var rätt trist och utan nytänkande. Lev med det och gå vidare helt enkelt.

Du tar ju uppenbarligen kritiken mot spelet som något personligt då du uttrycker dessa som "risiga". Likväl som du anser att omvärlden skiter i våra åsikter så får du faktiskt också acceptera att vi skiter i dina.

Jag behöver varken förklara eller försvara varför jag tycker spelet är kuk.

Nej, verkligen inte. Men jag har gjort ett tappert försök att få dig att uttrycka dig i mer intressanta format. Sedan får du göra precis som du vill.
Men vi alla tackar dig för din åsikt . Med den retoriken kommer du gå långt grabben!

Intressant att du tycker dig tala för alla? Att sedan dessutom toppa det hela med ett nedlåtande "grabben" visar ju verkligen vilken fantastisk retorik du besitter. Strålande...

Jag talar för oss som önskar högre kvalitet på kommentarerna som florerar på den sajt där jag läser flertalet av mina spelrelaterade nyheter. Sedan delar du säkert dina åsikter med många här - agendan bakom skitstormen som ni drar med er vet jag inte. Men förhoppningsvis läser någon den diskussion vi haft och tar med sig någonting ifrån den.

Dig tror jag vara ett hopplöst fall då du fortfarande inte lyckats klämma ur dig något som egentligen är läsvärt. Men du kanske gör ett nytt krystat försök. Jag väntar med spänning!

Jag hoppas det kan ställas högre krav på kommentarskvaliteten då detta hade blivit en trevligare sajt så. Vem som ska ha pröjs att sålla det får förbli ett mysterium. Men gott hade det vart.

dåliga röstskådespelare i trailern .. låter som dom jobbar på disney channel och är 14

Medlem
Medlem
Skrivet av sitman:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av sitman:
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag behöver inte backa upp några åsikter alls. Jag tycker helt enkelt att spelet var rätt trist och utan nytänkande. Lev med det och gå vidare helt enkelt.

Du tar ju uppenbarligen kritiken mot spelet som något personligt då du uttrycker dessa som "risiga". Likväl som du anser att omvärlden skiter i våra åsikter så får du faktiskt också acceptera att vi skiter i dina.

Jag behöver varken förklara eller försvara varför jag tycker spelet är kuk.

Nej, verkligen inte. Men jag har gjort ett tappert försök att få dig att uttrycka dig i mer intressanta format. Sedan får du göra precis som du vill.
Men vi alla tackar dig för din åsikt . Med den retoriken kommer du gå långt grabben!

Intressant att du tycker dig tala för alla? Att sedan dessutom toppa det hela med ett nedlåtande "grabben" visar ju verkligen vilken fantastisk retorik du besitter. Strålande...

Jag talar för oss som önskar högre kvalitet på kommentarerna som florerar på den sajt där jag läser flertalet av mina spelrelaterade nyheter. Sedan delar du säkert dina åsikter med många här - agendan bakom skitstormen som ni drar med er vet jag inte. Men förhoppningsvis läser någon den diskussion vi haft och tar med sig någonting ifrån den.

Dig tror jag vara ett hopplöst fall då du fortfarande inte lyckats klämma ur dig något som egentligen är läsvärt. Men du kanske gör ett nytt krystat försök. Jag väntar med spänning!

Jag hoppas det kan ställas högre krav på kommentarskvaliteten då detta hade blivit en trevligare sajt så. Vem som ska ha pröjs att sålla det får förbli ett mysterium. Men gott hade det vart.

Förstår överhuvudtaget inte alls vad du menar med "skitstormen". Det enda jag säger är att man måste få tycka en sak utan att fördenskull behöva leverera en jävla avhandling. Ser inte alls det stora problemet? Du tycks ju uppenbarligen lida stort?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av sitman:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av sitman:
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag behöver inte backa upp några åsikter alls. Jag tycker helt enkelt att spelet var rätt trist och utan nytänkande. Lev med det och gå vidare helt enkelt.

Du tar ju uppenbarligen kritiken mot spelet som något personligt då du uttrycker dessa som "risiga". Likväl som du anser att omvärlden skiter i våra åsikter så får du faktiskt också acceptera att vi skiter i dina.

Jag behöver varken förklara eller försvara varför jag tycker spelet är kuk.

Nej, verkligen inte. Men jag har gjort ett tappert försök att få dig att uttrycka dig i mer intressanta format. Sedan får du göra precis som du vill.
Men vi alla tackar dig för din åsikt . Med den retoriken kommer du gå långt grabben!

Intressant att du tycker dig tala för alla? Att sedan dessutom toppa det hela med ett nedlåtande "grabben" visar ju verkligen vilken fantastisk retorik du besitter. Strålande...

Jag talar för oss som önskar högre kvalitet på kommentarerna som florerar på den sajt där jag läser flertalet av mina spelrelaterade nyheter. Sedan delar du säkert dina åsikter med många här - agendan bakom skitstormen som ni drar med er vet jag inte. Men förhoppningsvis läser någon den diskussion vi haft och tar med sig någonting ifrån den.

Dig tror jag vara ett hopplöst fall då du fortfarande inte lyckats klämma ur dig något som egentligen är läsvärt. Men du kanske gör ett nytt krystat försök. Jag väntar med spänning!

Jag hoppas det kan ställas högre krav på kommentarskvaliteten då detta hade blivit en trevligare sajt så. Vem som ska ha pröjs att sålla det får förbli ett mysterium. Men gott hade det vart.

Förstår överhuvudtaget inte alls vad du menar med "skitstormen". Det enda jag säger är att man måste få tycka en sak utan att fördenskull behöva leverera en jävla avhandling. Ser inte alls det stora problemet? Du tycks ju uppenbarligen lida stort?

Nej jag förstod redan vid din första kommentar att det finns viss problematik i att tolka skriven text. Hade jag vart en bättre människa skulle du fått en bildbok på enkel svenska i varje kommentar jag riktar.

Vi kan spola tillbaka till ruta ett, där jag uttrycker exakt noll lidande, och ungefär 100% en önskan om att hålla sina kommentarer på en respektabel nivå, så man slipper vaska guld för att enkelt se huruvida detta spel exempelvis kunde vara ett bra respektive dåligt köp.

Det var det absolut enda jag bad om. Ironiskt nog fick jag dig vilket är lite humoristiskt såhär på efterhand. Känner du att det är något mer du vill ha svar på, eller skall jag få återgå till mitt spel och du till vad du nu gör när du inte sprutlackerar fz med dina 10 poängare till kommentarer?

Medlem

Till skillnad mot dig så anser jag inte att ett kommentatorfält ang. ett spel skulle vara så speciellt. Att man därför skulle behöva prestera fullödiga avhandlingar innan man beslutar sig för att skriva något.

Du gick ut med en jävla arrogans där du genast talar om för andra vad som gäller för att få besudla denna tråd. Där du kräver exempel på vad som gjorde att spelet inte levde upp till hypen, enligt min mening.

Du tycks ju däremot ha enorma problem angående just detta. Du häver ur dig konstanta personliga påhopp ang. mitt sätt att skriva m.m. Tagga ner och återgå du till ditt fantastiska spel.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Trailern var ju pinsam. Är spelet i samma stil? Och vad fan gör Saurons borg på månen?

Medlem

Det e jäklar vad hett denna debatt om Destiny är bra eller inte. En åsikt om ett spel javisst, det får man ha.

Men som recensent måste man vara opartisk. Tycker FZ att spelet är mediokert och kan inte rekommendera det till alla så har de inte gjort något fel. Poängen med en recension är att få en uppskattning om spelet är eller en produkt över huvudtaget ska vara nåt intressant för konsumenten ifråga.

Jag har inte spelat spelet själv. Men efter streams, "review in progress", och recensioner kan jag dra slutsatsen är spelet är inget för mig. Jag får bilden att spelet är en blandning av Borderlands med lootdrops på vapen och rustiningar som ser likadana ut förutom lite stats ändringar möter Halo, med den där 343 boten som flyger omkring och "Flood" vågor i "instancerna" möter CoD, pvp..... Jag har redan spelat alla de där och jag känner inte att jag vill göra det igen.

Det som verkar gemensamt på de flesta recensionerna som finns är

Det är snyggt
Bra ljud
Bra kontroll

Det saknas story
Repetivt
Är ett MMO som du inte kan kommunicera med varandra i. (Ja det är ett MMO, Massivly Multiplayer Online)

Rätt så lätt att se vad som saknas i spelet och vad som skulle lagts mindre tid på.

Moderator | Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gen:

Inte spelat det men sett streams på Twitch och tycker det verkar riktigt fräckt och framförallt snyggt. Är det verkligen så dåligt som alla här säger?

Som jag skrev tidigare tycker jag spelet är bra.

Tycker det är bättre än Borderlands 2 som enbart har humor och knappt medelmåttigt gameplay. Det här spelet har bättre gameplay och en lite mörkare design.

Tycker du inte att gameplayet är ganska likadant dock? IMO är Borderlands många gånger bättre för där får man levla mer, mer roligare och bättre loot. Gameplay mässigt verkar det vara samma repetetiva skit. Ingen större variation i striderna, bara skjut skjut skjut skjut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av b0ne:

Jag tippar att FZ vågar vara ärliga och ge Destiny 3/5 tvålkoppar.

Jag tippar som du angående ditt första påstående.


signatur
Medlem

Jag spelade igenom betan och visst det var grymt, men jag kände mig ganska mätt och nöjd efter den. Kan någon ge mig 2 anledningar till varför jag skulle spela om samma 5 timmar igen?

123
Skriv svar