Dragon Age: Inquisition erbjuder hundratals speltimmar

Medlem

EA... Origin... Blir inget köp. . .

Medlem

Skyrim, 500h+... funderar på att skapa min andra karaktär snart. Mods...

Därför. så högt som möjligt i DAI! Älskar att ha mycket att göra i ett spel.

Medlem

La ner minst 200 timmar på första spelet. Allt handlar om omspelsvärdet och första på den punkten var mästerligt genomfört. Kändes som en fröjd att spela om spelet med alla karaktärer, i alla raser.

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Robez:
Skrivet av Comstedt:

442 timmar i Empire Total War, Total War serien i överhuvudtaget ligger högt upp

För mig med,Rome 2 ligger snart på 500 timmar,sjukt vd tiden går när man har roligt

Har en bit över 100 timmar i Rome 2 "bara" får inte samma sug i det some Rome 1 eller ETW, har nog 250ish o Shogun 2 med :). Kör du med någon / några mods till Rome 2? Isåfall vilka, har mest kört med Radious men kanske finns nån bättre?

Diveda Et impera är nog den mest kompletta du kan hitta.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ercarret:

Jag tror att omröstningen hade mått bra av lite fler, högre svarsalternativ. Eftersom alla ändå röstar på "140+ timmar".

Haha, ja, trodde inte att det skulle vara så pass många. Tyvärr kan man inte lägga till fler i efterhand utan att paja omröstningen.

Trodde det faktist syftade till en playthrough och då blev det mindre en 140 timmar. Men om det syftar total tid, ja då hade det nog behövts många fler högre alternativ

Medlem
Skrivet av Oneone:

Hoppas på detta spel, tyvär den gameplay jag har sett så verkar det vara mycket fokus på just action , och de har ju dummat ned karaktärs kustomiseringen , du kan inte längre sätta attributer på tex str eller dex som du vill. Du kan inte heller köra healing-spells , du kommer att ha en begränsad tillgång till healing pots... Det låter inte så kul men vi får väll se

Vänta lite? Du kan inte välja själv längre vilka stats du vill ha? Man kan inte vara healer? Man har ett visst antal slots för hp pots? Detta är inte ett RPG längre Bioware, det är ett Hack 'n' Slash, sluta marknadsföra er som det...

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ercarret:

Jag tror att omröstningen hade mått bra av lite fler, högre svarsalternativ. Eftersom alla ändå röstar på "140+ timmar".

Haha, ja, trodde inte att det skulle vara så pass många. Tyvärr kan man inte lägga till fler i efterhand utan att paja omröstningen.

Trodde det faktist syftade till en playthrough och då blev det mindre en 140 timmar. Men om det syftar total tid, ja då hade det nog behövts många fler högre alternativ

Hehe, jo, 140+ timmar i en enda genomspelning är rätt saftigt. Det har jag nog bara klarat i Skyrim (ganska precist), även om jag vill minnas att jag hade någon helt obscen antal spelade timmar i min första runda av Tales of Vesperia. Säkert runt 100-120 timmar eller så.

Saftiga rollspel är min kopp te, om vi säger så.

Funny thing, dock: jag snackade om just spelade timmar i favvospel med en kompis häromdagen. Hon har klockat nästan 900 timmar i Borderlands 2 mellan de sex olika karaktärerna, vilket betyder att hon spelat över 140 timmar med allihopa om man förutsätter att hon spelat ungefär lika mycket med varje.

Hon hade nog behövt en helt egen kategori.

Medlem

Så mycket fokus på timmar.
Har själv spelat 50 timmar dragon age origins sen orkade jag inte mer och la av innan jag ens var nära att klara spelet.

140 av dom där timmarna är ju meningslös utfyllnad.

Ge mig mindre timmar med vettigt innehåll please!

Medlem

Låter onekligen jävligt bra! Testat deras DA keep beta nu dessutom och man får en jädra massa val att välja från, om man inte sparat sina hjältar från ettan och tvåan och vill importera de valen man gjorde där dvs.

Kan ju jämföra ME3 med ME2, där första genomspelningen tog mig 65+ timmar i ME2 och dryga 20 i ME3. En markant skillnad alltså och något spelutvecklarna mer och mer gått mot, korta spel + DLC, eller multiplayer komponenter ska ersätta de tidigare rätt välfyllda singelplayerspelen.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Låter onekligen jävligt bra! Testat deras DA keep beta nu dessutom och man får en jädra massa val att välja från, om man inte sparat sina hjältar från ettan och tvåan och vill importera de valen man gjorde där dvs.

Kan ju jämföra ME3 med ME2, där första genomspelningen tog mig 65+ timmar i ME2 och dryga 20 i ME3. En markant skillnad alltså och något spelutvecklarna mer och mer gått mot, korta spel + DLC, eller multiplayer komponenter ska ersätta de tidigare rätt välfyllda singelplayerspelen.

Älskar den här typ av spel och har så många timmar med dom. självklart had jag mina saves sparade på en usb. Men en dag när jag flytta blev jag av med den alla mass effect och dragon age. men masseffectsaves elelr vad den nu sidan hette underlätta en och spara tid så DA keep är helt underbar.

Medlem

Nu är jag säkert inte i majoriteten här på denna tråd men om man ser på bulken av alla spel så tror jag inte de flesta spenderar långt över 60-80h max. Men visst finns det unika spel som DragonAge1, CIV, Diverse Strategi spel som man spenderar långt över 140timmar. Jag tror artikeln skulle nämna att det är generellt hur många timma man spenderar i single player, då hade man nog inte kommit över de där 140 timmarna bara min åsikt.
Själv älskar jag en bra story i spel och när jag dragit mig genom ett spel så spelar jag sällan det igen, däremot försöker jag göra allt man kan göra vid första rundan. Till ex Skyrim och Fallout tog ett bra tag och klara då jag letade efter alla side mission.

Medlem

mmm.. fast värst är nog Bf2 hittills, 2412 loggade timmar... inget SP-spel direkt men iaf...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får man räkna med flera genomspelningar? Det känns ju rätt irrelevant, eftersom Dragon Age speltid, som ligger till grund för omröstningen, baseras på en genomspelning.

Men visst, jag har 1000h+ vardera på de fyra-fem senaste Football Manager-spelen, så där kan man väl snacka spellängd.

Medlem
12
Skriv svar