The Witcher 3 får massvis med gratis innehåll

Medlem

Är ju endast ett sätt att vinna goodwill. "Åj, vårt spel blev ganska långt, lite längre än vi behöver för att folk ska bli nöjda. Vid "stryper" spelet vid release och släpper resterande innehåll i form av gratis dlc så kommer alla älska oss"

Medlem
Skrivet av Slinge:

Är ju endast ett sätt att vinna goodwill. "Åj, vårt spel blev ganska långt, lite längre än vi behöver för att folk ska bli nöjda. Vid "stryper" spelet vid release och släpper resterande innehåll i form av gratis dlc så kommer alla älska oss"

Får dra iväg ett mail till Ubisoft PR avdelning.
Klipp bort 16 till 32 sidouppdrag, svärd och kostymer och ge sedan ut dom som gratis "DLC" under två månader och alla kommer att hylla dom.
Folk är bra roliga/lättlurade eller hur Slinge.

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av k3m:

Sist, så hade det varit roligare att få allt i ett komplett spel som man betalar fullpris för.

Betyder det att du motsätter dig att utvecklare levererar gratis innehåll utöver patchar efter release? Låter i så fall aningen... besynnerligt.

Nej, nej! Jag höll mig bara kort. Går så trögt för mig att skriva på mobilen

Medlem
Skrivet av Segas:

Så när spel nu släpps med det innehåll det var tänkt med från början, istället för att segmenteras upp i beståndsdelar, så hyllas det? Jag har inget emot det, men det är ändå lite lustigt.

Det har nog mycket med att CD Project avskyr DRM att göra, men de vill nog fortfarande få sitt spel sålt.
Inte för den här taktiken fungerade för Creative Assembly (som tog betalt för sina DLCs, måste tilläggas), men deras DLC-pack var ju otroligt överprisade.

Medlem

Kärlek..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Slinge:

Är ju endast ett sätt att vinna goodwill. "Åj, vårt spel blev ganska långt, lite längre än vi behöver för att folk ska bli nöjda. Vid "stryper" spelet vid release och släpper resterande innehåll i form av gratis dlc så kommer alla älska oss"

Får dra iväg ett mail till Ubisoft PR avdelning.
Klipp bort 16 till 32 sidouppdrag, svärd och kostymer och ge sedan ut dom som gratis "DLC" under två månader och alla kommer att hylla dom.
Folk är bra roliga/lättlurade eller hur Slinge.

Eh, vad skulle deras motivering till att medvetet klippa bort innehållet i avsikt att släppa det som gratis DLC senare vara menar du? Det finns per definition ingen vinst som kan driva beslutet, däremot finns där andra möjligheter. Ett enkelt exempel är att de valt att klippa innehållet för att släppa gratis senare för att få spelet till pressarna och sen släppt snabbare, vilket är en enkel hypotes som stöttas av det faktum att innehållet inte finns med på skivan.

För det är en ganska väsentlig faktor som tillintetgör hela din tankeprocess: innehållet finns inte med på skivan - oavsett anledningen till det. Det är, med andra ord, innehåll som du inte hade haft möjlighet att aktivt sakna på grund av hur de valt att släppa det. Vi pratar om innehåll som efter spelets släpp vem som helst kan ladda ner när som helst, utan att betala en krona. Det är rätt bisarrt att vara orimligt cynisk och negativ i den här situationen.

Medlem

Älskar CD red, kommer köpa wither 3 bara för jag älskar deras marknadsföring. Är inget fan av RPGs, men mina pengar är dem värda!

12
Skriv svar