Drömlika Crysis bilder til dig ¤600+ nya bilder i ZIP-set att ladda ner¤

Medlem

Eftersom detta är lite i samma anda som bilderna, så postar jag en länk en rätt fin demonstration av fysiken i crysis...

http://rs290.rapidshare.com/files/75280244/3000barrels_hq_xvi...

mer fysikgrejs finns på :
http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Tack för länkarna, hade sett den ena av dom på youtube lågupplöst

Verkligen en fantastisk uppvisning! Synd bara att det inte är i realtid Dock i framtiden kommer detta vara möjligt helt klart...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Hehe.. iofs ganska naturligt att det inte är realtid.. min dator laggar som *** bara av virvelvindarna på vtol-banan.... Skulle vara rätt fräckt om det funka dock.. .Ska testa 50-tunnors explosionen nån gång .. rätt snyggt när man ser hur träden välter runt om och så


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Snygga bilder laxen! Tack som fan

Medlem
Skrivet av jakobharder:

Fina bilder. Tycker depth of field-effekten i crysis är det som "gör det". Jämför med "depth of field" i cod4, som ju är typ skrattretande (därför jag la dit ""). Där är det klar sikt genom siktet, och lite immigt runt om. Crysis har ju riktigt djup i bilden. Superläkert...

Jag tror inte riktigt du förstår varför det är på det viset...de försöker återskapa effekten av att fokusera på en viss punkt. Du har väl inte själv perfekt skärpa på hela ditt synfält. Kallas periferiseende...
Gillar båda spelens DoF men tydligen är det så att en av anledningarna att man har det i Crysis är att dölja låg framerate på sämre maskiner...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

tydligen är det så att en av anledningarna att man har det i Crysis är att dölja låg framerate på sämre maskiner...

Vad baserer du det på om jag får fråga? Det låter ju helt absurt, hur fan ska man kunna få bort lagg med hjälp av en effekt? DoF finns ju endast på de mest avlägsna avstånden så som bergen, annars är det bara när man siktar in bössan som det blir den effekten...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det är snarare motion blur som får det att se ut att flyta bättre.

Medlem

Du har nog rätt... Gillaru bilderna pliskin?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Jag är bäst? är en möjlighet

Allt handlar om timing och känsla, sedan lite tweakage och så en dra bator med dra brag i!

^_^

bra dator med bra drag i Dina senaste var JÄÄVLIGT snygga btw!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Laxen:

Du har nog rätt... Gillaru bilderna pliskin?

Dom e underbara

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av jakobharder:

Fina bilder. Tycker depth of field-effekten i crysis är det som "gör det". Jämför med "depth of field" i cod4, som ju är typ skrattretande (därför jag la dit ""). Där är det klar sikt genom siktet, och lite immigt runt om. Crysis har ju riktigt djup i bilden. Superläkert...

Jag tror inte riktigt du förstår varför det är på det viset...de försöker återskapa effekten av att fokusera på en viss punkt. Du har väl inte själv perfekt skärpa på hela ditt synfält. Kallas periferiseende...
Gillar båda spelens DoF men tydligen är det så att en av anledningarna att man har det i Crysis är att dölja låg framerate på sämre maskiner...

Hehe.. tror inte riktigt du förstår mitt inlägg (läs igen vet jag:up:) .. Jag menar att DoF i Cod4 är väldigt dåligt gjord. Jag förstår mycket väl vad effekten är för något. Och nej jag har inte perfekt skärpa i mitt periferiseende. Men cod4 liknar inte mitt periferiseende iaf. Det ser mer ut som om man hängde en genomskinlig plastpåse med ett litet hål i framför kameran .. Och DoF döljer ingen framerate på någon maskin:D... Möjligtvis motionblur isf..


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Då var det avklarat, tack!

I morgon får ni två nya bilder, är ett par saker kvar att finputsa bara


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Sorry, var lite trött av hunger när jag läste igenom det. Naturligtvis vet jag att det är motionblur de använder för att dölja. och DoF i CoD4 är inte den bästa, har själv den avstängd...
...
Angående dina bilder Laxen; vad är det du gör med dem? det ser mycket bra ut...kontrast och skuggor?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Njaäe, det handlar väl mer om ljussättning, skärpa och kantutjämning... Nu har jag 16xQAA till växtligheten (vilket inte är möjligt än) med hjälp av en teknik som man använder med editorn till dessa bilder.

Här är mina senaste bilder... Har exprimenterat med ljusättningen en hel del i dessa, och dom blev slutligen nice;

Valley_of_light
Valley_of_light_1650

Mountainside
Mountainside_1650


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Den första där hade nog varit betydligt mer till mitt tycke utan the giant bloom-fog of death där.
Andra var dock desto finare, ny wp ftw.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Tro mig, det som foggen döljer var inte snyggt.

Edit, crysis använder sig inte av bloom, endast HDR


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

En liten nygammal bild i uppfräshad tappning... Kan inte jämföras med orginalet;

Sniper_1280
Sniper_1650

En av mina personliga favoriter 8)


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

påminner mig om hur otroligt vackert spelet är :') Bra jobbat


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Sorry för att bilderna dröjde, är säker på att dom kommer göra upp för det. Dessa är mina nya favoriter;

golden_forest_1280x
golden_forest_1650x
golden_forest_1920x

Exquisite_sunrise_1280
Exquisite_sunrise_1650
Exquisite_sunrise_1920

Nu även i 1920x1200!

Enjoy


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

konstigt att det inte ser ut sådär på min dator och jag kör på very high Dx10 med 2xantialising...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Du, lägg till Sniper at Dusk i första inlägget


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Hur fixar du dem? Letar du på internet eller tar du dem direkt från crysis?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

q0rra, fixat

@Harmless, både och faktist. I morgon kommer två nya


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Då var dom här, låter dom tala för sig själva;

Grassy_slope_1280
Grassy_slope_1650

Purple_dusk_1280
Purple_dusk_1650

Enjoy...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Oh! Grassy Slope var ju dyngsnygg!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Underbara bilder. Lite synd med den svarta randen där nere och uppe bara, blir inte så snyggt som bakgrund:p.


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem

Önskar att det såg ut sådär när man spelar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Herr Heide:

Underbara bilder. Lite synd med den svarta randen där nere och uppe bara, blir inte så snyggt som bakgrund:p.

Blir tvungen att göra så på vissa för att formaten blir fel annars.. du vill väl inte att man ska dra ut hela bilden så att den blir fel i perspektivet? Är en bild tagen i 1650x1080 så blir den inte tillräckligt hög om man förminskar den... Jag blir ändå tvungen att skära bort en hel del från bilder tagna i widescreen plus lägga in svar uppe och nere för att passa de med 4:3 aspect ratio.... Samma sak gäller från 1920x1200 till 1650x1080 och 1280x1024.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

najs bilder


signatur

B lup

Inaktiv

Mkt fina bilder, hittade min egen bild där ochså. Laggade som satan när jag tog bilden, typ 3-4 fps med 8800GT och e6850 OC.

"Calm_Sunset - skön dämpad orange ton... "

Keep it up!!

Skriv svar