Är zombiespelet H1Z1 pay-to-win?

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker den som skrivit denna nyhet borde ta med all info om dessa airdrops.
1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt.
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Men det förstör ju hela känslan. Man ska inte kunna styra ett spel sådär, speciellt inte ett onlinespel.

Jag vill att det ska finnas folk som ligger och lurar på tak, måste vara på sin vakt hela tiden och verkligen lära sig hur man ska bete sig.

Förövrigt verkar spelet skräp av det man såg häromdagen.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker den som skrivit denna nyhet borde ta med all info om dessa airdrops.
1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt.
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Så du menar att det är okej att hux flux lägga in saker för riktiga pengar när de sagt gång på gång (så sent som för ~4 dagar sen) att de aldrig kommer sälja Vapen/ammo/meds/mat osv osv, för riktiga pengar, bara för att "Nej men det blir som ett event"?

1: Det har brutit sitt löfte direkt.
2: Det kostar fortfarande pengar.
3: RMT + Bli av med saker du betalar för är aldrig en höjdare (Det kommer nog strömma in klagomål på den fronten sen)
4: (Enligt din logik) Spelare ska alltså betala för såna här "events" istället för att det ska vara kodat i spelet som ett "random event"?

Jag -hade- funderat på att faktiskt lägga 20€ på det för skojs skull, eftersom de faktiskt skulle ha PVE-servers, men neee, inte nu längre.
Jag har svårt för att ge devs/publishers pengar när de hela tiden ska ljuga folk rätt upp i ansiktet.

Sen finns det (uppenbarligen) folk som tycker att allt detta (lögner och RMT stuff) är helt okej, och fine det får dom väl tycka, men det gör inte jag

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker den som skrivit denna nyhet borde ta med all info om dessa airdrops.
1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt.
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Det är P2W. En streamer kallade in tre airdrops:

Första hamnade precis ovanför honom, och innehöll vapen och ammo.

Samma sak hände med hans andra airdrop.

Tredje hamnade dock en bit ifrån, men det tog inte mer än 20 sekunder att komma dit.

Avstängd
Skrivet av Farris:
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker den som skrivit denna nyhet borde ta med all info om dessa airdrops.
1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt.
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Så du menar att det är okej att hux flux lägga in saker för riktiga pengar när de sagt gång på gång (så sent som för ~4 dagar sen) att de aldrig kommer sälja Vapen/ammo/meds/mat osv osv, för riktiga pengar, bara för att "Nej men det blir som ett event"?

1: Det har brutit sitt löfte direkt.
2: Det kostar fortfarande pengar.
3: RMT + Bli av med saker du betalar för är aldrig en höjdare (Det kommer nog strömma in klagomål på den fronten sen)
4: (Enligt din logik) Spelare ska alltså betala för såna här "events" istället för att det ska vara kodat i spelet som ett "random event"?

Jag -hade- funderat på att faktiskt lägga 20€ på det för skojs skull, eftersom de faktiskt skulle ha PVE-servers, men neee, inte nu längre.
Jag har svårt för att ge devs/publishers pengar när de hela tiden ska ljuga folk rätt upp i ansiktet.

Sen finns det (uppenbarligen) folk som tycker att allt detta (lögner och RMT stuff) är helt okej, och fine det får dom väl tycka, men det gör inte jag

Dom säljer inte vapen och ammo. Dom säljer airdrops som kan innehålla vad som helst. Dessutom så behöver man inte heller köpa dessa utan man kan även hitta dom som loot.

Ta nu också i beaktande att det är early acces vi pratar om och att spawn raten på allt kommer att tweakas.

Risk and reward med airdropsen. Tycker inte själv att det är p2w.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Fururi:
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker den som skrivit denna nyhet borde ta med all info om dessa airdrops.
1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt.
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Det är P2W. En streamer kallade in tre airdrops:

Första hamnade precis ovanför honom, och innehöll vapen och ammo.

Samma sak hände med hans andra airdrop.

Tredje hamnade dock en bit ifrån, men det tog inte mer än 20 sekunder att komma dit.

Och Clegg har på reddit sagt att det är inte mening att det ska hända. Utan det är en bugg.

http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/2skzl5/streamer_just_ca...

Avstängd
Skrivet av Fururi:
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker den som skrivit denna nyhet borde ta med all info om dessa airdrops.
1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt.
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Det är P2W. En streamer kallade in tre airdrops:

Första hamnade precis ovanför honom, och innehöll vapen och ammo.

Samma sak hände med hans andra airdrop.

Tredje hamnade dock en bit ifrån, men det tog inte mer än 20 sekunder att komma dit.

Early access. Varför ska det vara så svårt att förstå att det inte är det färdiga spelet som är ute. Buggar finns, buggar fixas


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Dom säljer inte vapen och ammo. Dom säljer airdrops som kan innehålla vad som helst. Dessutom så behöver man inte heller köpa dessa utan man kan även hitta dom som loot.

Ta nu också i beaktande att det är early acces vi pratar om och att spawn raten på allt kommer att tweakas.

Risk and reward med airdropsen. Tycker inte själv att det är p2w.

Haha alltså, vad är det för dålig bortförklaring "nej men vi säljer inte direkt vapen till spelare" (De säljer fortfarande Vapen)
Och när du säger att man kan hitta dom, syftar du då på om en annan spelare har kallat in en airdrop?

Eller kan du hitta vad det nu är för "grej" (radio eller whatever) som du även kan köpa för riktiga pengar?
Isåfall är det "bra" men de har fortfarande ljugit folk rätt upp i ansiktet.

Skrivet av sgtbastard:

Och Clegg har på reddit sagt att det är inte mening att det ska hända. Utan det är en bugg.

http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/2skzl5/streamer_just_ca...

Wut?
Står inget om att vapen/ammo och sånt är "buggen", utan det står att de ska höja antalet spelare som behövs på en server för att kunna kalla in en airdrop?

Medlem

Spelade en timma nu imorse, såg 3 airdrops. Bra att det är inga som abusar det...

Medlem
Skribent
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker den som skrivit denna nyhet borde ta med all info om dessa airdrops.
1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt.
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Jag har uppdaterat nyheten för att tydligare förklara att det handlar om slumpmässiga lådor som landar i naturen – inte i ditt inventory. Och att syftet är ett evenemang för flera spelare. Tack för påpekandet!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av DrAg00nEn:

Dom säljer inte vapen och ammo. Dom säljer airdrops som kan innehålla vad som helst. Dessutom så behöver man inte heller köpa dessa utan man kan även hitta dom som loot.

Ta nu också i beaktande att det är early acces vi pratar om och att spawn raten på allt kommer att tweakas.

Risk and reward med airdropsen. Tycker inte själv att det är p2w.

Haha alltså, vad är det för dålig bortförklaring "nej men vi säljer inte direkt vapen till spelare" (De säljer fortfarande Vapen)
Och när du säger att man kan hitta dom, syftar du då på om en annan spelare har kallat in en airdrop?

Eller kan du hitta vad det nu är för "grej" (radio eller whatever) som du även kan köpa för riktiga pengar?
Isåfall är det "bra" men de har fortfarande ljugit folk rätt upp i ansiktet.

Skrivet av sgtbastard:

Och Clegg har på reddit sagt att det är inte mening att det ska hända. Utan det är en bugg.

http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/2skzl5/streamer_just_ca...

Wut?
Står inget om att vapen/ammo och sånt är "buggen", utan det står att de ska höja antalet spelare som behövs på en server för att kunna kalla in en airdrop?

Om du fortsätter att läsa vidare ner i tråden så kommer du hitta det jag pratar om. Eller ska jag citera åt dig så du slipper?

So a streamer called in 3, none of which were contested and all 3 had guns in it. Doesn't seem fun for the server at all.

[–]arclegger -1 points 6 hours ago

Correct, that would be the definition of not remotely at all working as intended.

Skribent

Jag kan förstå grundtanken i att skapa Hunger Games-liknande konflikter i världen. Men att låta spelarna själva bestämma när de startar? Nja..

Vad händer när 10 kompisar eller en samspelt klan går ihop och kör igång air drops? Kommer någon ha en rimlig chans att bekämpa dem?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker den som skrivit denna nyhet borde ta med all info om dessa airdrops.
1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt.
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Jamen då så!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

Om du fortsätter att läsa vidare ner i tråden så kommer du hitta det jag pratar om. Eller ska jag citera åt dig så du slipper?

So a streamer called in 3, none of which were contested and all 3 had guns in it. Doesn&#039;t seem fun for the server at all.

[–]arclegger -1 points 6 hours ago

Correct, that would be the definition of not remotely at all working as intended.

Okej, Ska jag citera vad en dev (länkat i reddit tråden) skrev på twitter?

"Most people can't log in, so really this is not an accurate representation of the feature. No one is contesting."
https://twitter.com/jimmywhis/status/555923682736877568

Vilket för mig låter som att det du så omtänksamt citerade åt mig innebär "Det är meningen att air drops ska vara "contested""

Så åter igen, ser jag inget som tyder på att Vapen/ammo osv i Crates= Bug.

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av sgtbastard:

Om du fortsätter att läsa vidare ner i tråden så kommer du hitta det jag pratar om. Eller ska jag citera åt dig så du slipper?

So a streamer called in 3, none of which were contested and all 3 had guns in it. Doesn&amp;#039;t seem fun for the server at all.

[–]arclegger -1 points 6 hours ago

Correct, that would be the definition of not remotely at all working as intended.

Okej, Ska jag citera vad en dev (länkat i reddit tråden) skrev på twitter?

"Most people can&#039;t log in, so really this is not an accurate representation of the feature. No one is contesting."
https://twitter.com/jimmywhis/status/555923682736877568

Vilket för mig låter som att det du så omtänksamt citerade åt mig innebär "Det är meningen att air drops ska vara "contested""

Så åter igen, ser jag inget som tyder på att Vapen/ammo osv i Crates= Bug.

Ok.............du läste alltså inte det han skrev jag citerade här i denna tråd.

Citat:

Det är P2W. En streamer kallade in tre airdrops:

Första hamnade precis ovanför honom, och innehöll vapen och ammo.

Samma sak hände med hans andra airdrop.

Tredje hamnade dock en bit ifrån, men det tog inte mer än 20 sekunder att komma dit.

Det kanske inte är P2W, men de har sagt vid upprepade tillfällen att det enda du kan välja att betala för är kosmetiska saker. När det kommer till kritan så har de faktiskt ljugit.

Medlem
Skrivet av marcus.m.tapper:

Det kanske inte är P2W, men de har sagt vid upprepade tillfällen att det enda du kan välja att betala för är kosmetiska saker. När det kommer till kritan så har de faktiskt ljugit.

Med tanke på att de nu verkar ha kastat bajs i fläkten....så kommer de nog att tänka om angående detta

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

Ok.............du läste alltså inte det han skrev jag citerade här i denna tråd.

Nehe, det gjorde jag inte? Oj har jag levt hela mitt liv och haft en annan uppfattning utav vad "läsa" innebär?
Hur svarar jag ens på dessa inlägg, jag kan ju inte läsa.

Okej, bra vi säger så.
(Handskak)

Kan du eventuellt inte heller läsa då?
Eller du menar allvarligt att (återigen, det DU citerade)

"[–]arclegger 1 poäng 7 hours ago
Correct, that would be the definition of not remotely at all working as intended."

Innebär att det är en bugg att vapen osv finns i air drops?

Notera gärna kontexten om att de diskuterar kring server population också

Medlem

Att spelare ska betala för air drops för spelet ska bli mer intressant är ju rent av patetiskt sätt att försöka hålla sitt spel vid liv.

Pinsamt.

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av sgtbastard:

Ok.............du läste alltså inte det han skrev jag citerade här i denna tråd.

Nehe, det gjorde jag inte? Oj har jag levt hela mitt liv och haft en annan uppfattning utav vad "läsa" innebär?
Hur svarar jag ens på dessa inlägg, jag kan ju inte läsa.

Okej, bra vi säger så.
(Handskak)

Kan du eventuellt inte heller läsa då?
Eller du menar allvarligt att (återigen, det DU citerade)

"[–]arclegger 1 poäng 7 hours ago
Correct, that would be the definition of not remotely at all working as intended."

Innebär att det är en bugg att vapen osv finns i air drops?

Notera gärna kontexten om att de diskuterar kring server population också

Han jag skrev en kommentar till i denna tråd tog upp det med att en som hade en live-stream fick 3 airdrops vid fötterna och tyckte det var förjäkligt. Jag hade då läst en tråd på reddit där Arclegger skrev att det är en bugg......vad är problemet?

Medlem

Early access är fortfarande en beta fas. De kommer förmodligen ändra radien på air droppen.

Jag har svårt att förstå folk som dödsförklarar ett spel när de provar olika spelmekaniker i en utvecklings fas. När spelet går live kanske det inte ens finns air drops längre utan all finansiering sker via player studio och cosmetics.

Tycker du inte om snabba förändringar så håll dig borta tills spelet är klart och sen lägga din ord på bordet.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Farris:
Skrivet av sgtbastard:

Ok.............du läste alltså inte det han skrev jag citerade här i denna tråd.

Nehe, det gjorde jag inte? Oj har jag levt hela mitt liv och haft en annan uppfattning utav vad "läsa" innebär?
Hur svarar jag ens på dessa inlägg, jag kan ju inte läsa.

Okej, bra vi säger så.
(Handskak)

Kan du eventuellt inte heller läsa då?
Eller du menar allvarligt att (återigen, det DU citerade)

"[–]arclegger 1 poäng 7 hours ago
Correct, that would be the definition of not remotely at all working as intended."

Innebär att det är en bugg att vapen osv finns i air drops?

Notera gärna kontexten om att de diskuterar kring server population också

Han jag skrev en kommentar till i denna tråd tog upp det med att en som hade en live-stream fick 3 airdrops vid fötterna och tyckte det var förjäkligt. Jag hade då läst en tråd på reddit där Arclegger skrev att det är en bugg......vad är problemet?

Well du citerade mig med?
Eller det var inte riktat till mig också?
Isåfall är det ingen fara haha

(Det står dock fortfarande inget i kontext om att Vapen I Crates= Bugg)

Spelet är säkert OK, men affärsmodellen suger.

Sedan undrar man över namnet "H1Z1"?

"Hizi"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av 19kevva93:

Early access är fortfarande en beta fas. De kommer förmodligen ändra radien på air droppen.

Jag har svårt att förstå folk som dödsförklarar ett spel när de provar olika spelmekaniker i en utvecklings fas. När spelet går live kanske det inte ens finns air drops längre utan all finansiering sker via player studio och cosmetics.

Tycker du inte om snabba förändringar så håll dig borta tills spelet är klart och sen lägga din ord på bordet.

det det är värre än så för spelet är är inte beta de är fortfarande tidig alpha. Fattar verkligen inte varför folk gnäller så mycket...

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Farris:
Skrivet av sgtbastard:

Ok.............du läste alltså inte det han skrev jag citerade här i denna tråd.

Nehe, det gjorde jag inte? Oj har jag levt hela mitt liv och haft en annan uppfattning utav vad "läsa" innebär?
Hur svarar jag ens på dessa inlägg, jag kan ju inte läsa.

Okej, bra vi säger så.
(Handskak)

Kan du eventuellt inte heller läsa då?
Eller du menar allvarligt att (återigen, det DU citerade)

"[–]arclegger 1 poäng 7 hours ago
Correct, that would be the definition of not remotely at all working as intended."

Innebär att det är en bugg att vapen osv finns i air drops?

Notera gärna kontexten om att de diskuterar kring server population också

Han jag skrev en kommentar till i denna tråd tog upp det med att en som hade en live-stream fick 3 airdrops vid fötterna och tyckte det var förjäkligt. Jag hade då läst en tråd på reddit där Arclegger skrev att det är en bugg......vad är problemet?

Well du citerade mig med?
Eller det var inte riktat till mig också?
Isåfall är det ingen fara haha

(Det står dock fortfarande inget i kontext om att Vapen I Crates= Bugg)

Var ifrån får du att något sagt att vapen i crates=bugg?? Allt soms står är att det inte är meningen att man ska kunna kalla in airdrops för sig själv. Airdropsen ska komma från andra sidan kartan för att så många som möjligt ska se den innan den landar de är dessutom inte menigen att de ska landa på spelare utan random i ett ganska stort område runt om spelaren.

Avstängd
Skrivet av walter_iego:

Sedan undrar man över namnet "H1Z1"?

"Hizi"?

Hört talas om viruset h1n1?
Tror du har. Dock så kallas det svin-influensa i vardagen.
Tycker namnet är bra


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av nhagyavi:

Sen sämsta med H1Z1, är ju att de lovar oss ett spel som är 100% gratis, och kanske 5 timmar efter lanseringen, så säger de att spelet kommer att kosta cirka 205 SEK under tiden spelet är i Early Access-stadie, för att sedan bli helt gratis när det väl är helt klart. Aldrig i hela mitt jävla liv att jag kommer betala för ett spel, som sedan kommer vara helt gratis, även om kostnaden endast är för utvecklingssyfte! Nu må jag låta hård, men har de lovat en sak, så ska de fanimej hålla det också. Betalningen kunde ju liksom ha varit valfri och inte ett krav, som det är nu.

Dom sa sedan långt tidigare innan dom ens själva visste vilken datum early access skulle släppas att early access skulle kosta omkring 200 kr.

Det är fortfarande dålig stil av dem! Om man gillar spelet, så betalar man det såklart, men aldrig att man betalat i förväg! Tänk om det är rena rama skräpet? 200 SEK åt helvete!

Du menar som man måste göra med nästan alla andra spel, som då
också vanligtvis ligger över 500 spänn?

Precis. GTA V vet jag kommer bli svinbra, så det köper jag till fullpris. Utan tvekan!

Så om det blir en pissig konsollport så vet du att den pissiga konsollporten är bra?

Inaktiv
Skrivet av thaiming:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av nhagyavi:

Sen sämsta med H1Z1, är ju att de lovar oss ett spel som är 100% gratis, och kanske 5 timmar efter lanseringen, så säger de att spelet kommer att kosta cirka 205 SEK under tiden spelet är i Early Access-stadie, för att sedan bli helt gratis när det väl är helt klart. Aldrig i hela mitt jävla liv att jag kommer betala för ett spel, som sedan kommer vara helt gratis, även om kostnaden endast är för utvecklingssyfte! Nu må jag låta hård, men har de lovat en sak, så ska de fanimej hålla det också. Betalningen kunde ju liksom ha varit valfri och inte ett krav, som det är nu.

Dom sa sedan långt tidigare innan dom ens själva visste vilken datum early access skulle släppas att early access skulle kosta omkring 200 kr.

Det är fortfarande dålig stil av dem! Om man gillar spelet, så betalar man det såklart, men aldrig att man betalat i förväg! Tänk om det är rena rama skräpet? 200 SEK åt helvete!

Du menar som man måste göra med nästan alla andra spel, som då
också vanligtvis ligger över 500 spänn?

Precis. GTA V vet jag kommer bli svinbra, så det köper jag till fullpris. Utan tvekan!

Så om det blir en pissig konsollport så vet du att den pissiga konsollporten är bra?

GTA IV var minst sagt en horribel port, när det kom ut på PC. Se hur bra det funkar nu, förutom vidriga Games for Windows Live. Nu flyter GTA IV på som fan och är en bra port Kunde de med GTA IV, så kan de lika gärna med GTA V, och de verkar ju ha lärt sin hårda läxa sedan dess.

Medlem

tänkte köpa detta direkt men efter att ha läst diverse forum så är missnöjet stort. Får kolla in streamen ikväll o se vad som sägs.
Förresten nån som spelat både DayZ o 7 days to die? Spelat 7DTD mycket o tyckte d var skitkul o undrar ifall d e värt o skaffa dayz, om d är liknande, bättre osv.

123
Skriv svar