Fråga The Witcher 3-utvecklarna om spelet
Vad är nästa steg? Vad skulle de vilja arbeta med? Egen IP kanske?
EDIT: Frågor om spelet... Aja, Jocke kan nog smyga in frågan på slutet.
Avslutas Witcher-serien med denna del? Eller blir det bara avslutet för Geralt?
Skalas nivån på fiender i enhet med spelaren? Eller blir man en mördarmaskin som dödar 90% av spelets fiender med ett slag nära maxlevelad?
Respawnar fiender vid varje omladdning? Exempelvis farmande genom quick save - quick load.
Apropå att ladda spel. Laddas man in i spelet EXAKT där man avslutade? Eller förflyttar spelet en till början av ett område där det är "säkert"?
Planeras det Multiplayer av någon sort? Co-op eller dylikt.
Behöver man uppkoppling för att lira?
Kan man ändra svårighetsgrad under spelets gång?
Kommer man kunna tillverka potions för att "snabbanvända" under strider? För att slippa meditera eller chansa vilken man behöver använda innan "den här striden". Jobbigt att pröva sig fram när det visade sig att att "aha, här skulle jag ha druckit eld-motstånds-drycken".
Blir det fritt fram att när som helst hoppa mellan Geralt och Iris eller spelar man med henne endast genom flashbacks/specifika uppdrag?
Kommer Geralt ha någon relation med Iris? Nu menar jag inte bara gifta/kära/sambos utan om de stöter och interagerar med varandra överhuvudtaget
Hur ser ni på sex i detta spel?
Är stora monsterstriderna ("bossarna") skriptade eller blir det en helt ny upplevelse varje gång?
Kan man döda vem som helst "a la Skyrim"? Om ja - på vilket sätt reagerar omvärlden/städer på detta?
Har val i föregående spel stor påverkan på hur storyn utspelar sig?
Planerar ni att släppa material i form av DLCs? Och då viktigast av allt - kommer man att kunna köpa hästarmor?
Vad jag kommer på just nu på sittande fot. Finns säkert massor mer och en hel del är nog redan besvarat någonstans i tidigare intervjuer/filmer
Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.
När kommer The Witcher 4?
Jag vill minnas att dom sagt att detta är sista Witcher-spelet dom gör.
Vad är nästa steg? Vad skulle de vilja arbeta med? Egen IP kanske?
"Cyberpunk 2077"
Men how about we finish this candybar before we open up another one?
subterranean homesick alien
När kommer The Witcher 4?
Jag vill minnas att dom sagt att detta är sista Witcher-spelet dom gör.
Vad är nästa steg? Vad skulle de vilja arbeta med? Egen IP kanske?
"Cyberpunk 2077"
Var mer på skoj bara, får att få upp deras motivation till ett till Man kan ju drömma.
HUR BRA KOMMER SLI-STÖDET ATT VARA??
http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/06/upset....
subterranean homesick alien
Blir det fritt fram att när som helst hoppa mellan Geralt och Iris eller spelar man med henne endast genom flashbacks/specifika uppdrag?
Kommer Geralt ha någon relation med Iris? Nu menar jag inte bara gifta/kära/sambos utan om de stöter och interagerar med varandra överhuvudtaget
Tjejen heter Ciri, du kommer inte kunna hoppa fritt mellan henne och Geralt och hon är något av hans adoptivdotter, även om det är lite mer komplicerat.
För intresserade; läs böckerna (de är skitbra) eller om ni är lata: http://witcher.wikia.com/wiki/Ciri
Fråga: I tidigare Witcher spel så har man kommit till ett nytt område efter man har avklarat en "act/chapter" och därefter har man inte kunnat återvända till de områden man har varit i. Kommer Witcher 3 ha mer frihet så man kan "backtracka" för skojs skull som i att plocka herbs eller liknande?
Blir det fritt fram att när som helst hoppa mellan Geralt och Iris eller spelar man med henne endast genom flashbacks/specifika uppdrag?
Kommer Geralt ha någon relation med Iris? Nu menar jag inte bara gifta/kära/sambos utan om de stöter och interagerar med varandra överhuvudtaget
Tjejen heter Ciri, du kommer inte kunna hoppa fritt mellan henne och Geralt och hon är något av hans adoptivdotter, även om det är lite mer komplicerat.
För intresserade; läs böckerna (de är skitbra) eller om ni är lata: http://witcher.wikia.com/wiki/Ciri
Ja, vad tusan fick jag Iris ifrån? Hon kanske bara var något iögonfallande eller dylikt
höhö
Men tack för informationen!
Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.
Hur stort är spelet till ytan?
vilka typer av sidouppdrag finns det?
Hur fungerar det med "levlar" och erfarenhetspoäng?
Jag gillar den råa stämningen i The Witcher-universumet som är anpassad till en vuxnare publik. Stridsmekaniken och det till en viss del linjära gameplayet har gjort att jag inte orkat ta mig igenom de två tidigare spelen i serien. Jag har dock ganska stora förhoppningar på trean
War never changes.
Kontrollerna på konsoll var bedrövliga i Witcher 2. Är det något som åtgärdats i 3an?
Hoppas nästan svaret blir "Nej, för vi har fullt fokus på PC och gör endast slarviga PC-ports på konsoler"
Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.
Skalas nivån på fiender i enhet med spelaren? Eller blir man en mördarmaskin som dödar 90% av spelets fiender med ett slag nära maxlevelad?
Varför måste man bli en mördarmaskin om spelet inte levlar tillsammans med spelaren? Bättre att hitta bättre nivåskillnader så att så inte blir fallet. En värld som levlar tillsammans med spelare är rätt knasigt. Lika bra att ta bort levelsystemet helt då.
Skalas nivån på fiender i enhet med spelaren? Eller blir man en mördarmaskin som dödar 90% av spelets fiender med ett slag nära maxlevelad?
Varför måste man bli en mördarmaskin om spelet inte levlar tillsammans med spelaren? Bättre att hitta bättre nivåskillnader så att så inte blir fallet. En värld som levlar tillsammans med spelare är rätt knasigt. Lika bra att ta bort levelsystemet helt då.
När fiender levlar i nivå med spelaren, så förstör det inlevelsen i spelet något enormt. Sedan så är det också ett billigt trick. För att få spelet att kännas bra för spelaren i början, det är också en billigare lösning för utvecklarna än att ta och göra seriösa fiender i ett öppet spel. För när man gör ordentliga fiender (med egen lever), så är det inte bara att lägga ut fiender hur som helst. Utan man måste tänka till ordentligt, så att man kan gå överallt i spelet direkt från början. Det är fullt möjligt, fast då krävs det engagemang från utvecklaren. Ett bra exempel på detta är Fallout 2. Det är världens bästa spel enligt mig. I det spelet har utvecklarna verkligen lagt ner hjärta och själ. Vi kan gå var vi vill direkt från början, fiender har sin egen level, de är tuffa, brutala, lätta, mediokra hela spelet igenom och det är bara för kul. Synd bara att många utvecklare är så lata i dag och inför automatisk level på fiender i dag.