Problem med att överclocka i5-750 med GAP55UDR3

Medlem
Problem med att överclocka i5-750 med GAP55UDR3

Hej,
När jag försöker överclocka min i5-750 processor med mitt UDR3 gigabyte moderkort så stöter jag på problem. Dock verkar detta inte vara jätte vanligt, och väl de posts jag hittar som handlar om ämnet i säg hjälper inte.

Just nu ligger processorn på 16 x 160 alltså 2.56 Ghz (2.66 är original hastigheten, men 2.55 blir det för att synka med mitt minnes 1600 Mhz). När jag antigen försöker höja den till 20x eller höja basklockan så stöter datorn på problem vid loadup. Det kommer en popup med följande text : "The system has experienced boot failures because of overclocking or changes in voltage. Latest settings in BIOS my not coincide with current H/W states.". Enligt http://forums.tweaktown.com/f69/gigabyte-ga-ex58-ud5-overcloc... så är det något med QPI voltage, men jag ändrar inte voltagen eller nåt sånt. Moderkortet anpassar sig med rätt volt för varje hastighet! Dessutom handlar den posten om overclockat minnet, inte processor.

Iaf, om ni kan komma på en teknik att lösa så det inte blir fel med "Coincide of H/W state" så min processor kan overclockas till 3.5 HELST!

Specs: Win 7 64bit
i5-750 2.56 Ghz
4gb 1600 Mhz
GTX 260
Corsair 650W

Tack för hjälpen, är det något så är det bara och fråga!

1
Skriv svar