Ny läcker trailer från Eve: Valkyrie

Medlem

CCP demoar EVE: Valkyrie med Titan X kort på EVE: Fanfest just nu (källa: inspelad twitch stream www.twitch.tv/ccp), men jag hoppas att ett GTX 980 är tillräckligt bra för en bra VR-upplevelse.

Next gen konsolernas hårdvara är redan pressad till max, DX12 kommer t.ex. inte kunna öka på XBOX ones prestanda med dess optimeringar (för det redan är optimerat).

Utöver detta glömmer många bort att de flesta konsolspelen minskar FOV för att ens klara av att klämma ur 30 fps ur hårdvaran, det går antagligen inte att köra FOV 70 i VR.

Konsol kommer inte klara av hög framerate, hög FOV och hög upplösning samtidigt, å det verkar inte riktigt gå att tumma på något av detta för att få en riktigt bra upplevelse?

VR på konsol kommer utan tvekan vara suboptimalt jämfört med PC, men är detta någon nyhet egentligen?

Medlem
Skrivet av delli:

Å jag kommer vänta tills de kommer VR med 3D...

VR är ju 3D.... du får ju olika bilder till varje öga och då blir det 3D...

Skrivet av Securion:

Ser ut som en EVE trailer blir verklighet... typ...

https://www.youtube.com/watch?v=yFTUazuGdTw

Den dagen detta händer på riktigt i EVE. Typ som Star Citizen gör nu men i större skala.
Den dagen så kommer dataspelsberoende i VR få en helt ny mening. Mark my words.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av delli:

Å jag kommer vänta tills de kommer VR med 3D...

VR är ju 3D.... du får ju olika bilder till varje öga och då blir det 3D...

Haha! En som inte fattade att delli skämtade

Medlem
Skrivet av Capitan:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av delli:

Å jag kommer vänta tills de kommer VR med 3D...

VR är ju 3D.... du får ju olika bilder till varje öga och då blir det 3D...

Haha! En som inte fattade att delli skämtade

Det finns för många idioter på internet, så jag förutsätter att man är den idiot man utger sig att vara tills dess att motsatsen bevisats.

12
Skriv svar