CS-spelare tjänade 50 000 kr på vapenskins - köpte sin första bil

Medlem

Haha, men herrejisses.. Vissa köper kläder, andra godis. Många betalar för in-game ytligheter, va fan gör det? Låter som att många på FZ bara sparar på banken. Bra jobbat till denna kille säger jag bara.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Undrar hur mycket tid det ligger bakom allt det där. Jag menar, nånstans är ju tid lika med pengar och jag undrar om det verkligen är värt besväret. Någon som har en aning om tidsåtgång?
Den tiden man lägger på att byta texturer kan man lägga på att tjäna pengar vitt och få dokumenterad arbetserfarenhet, vilket nog är en bättre framtidsinvestering än en bil med dyr försäkring. Men i brist på såna möjligheter är det helt klart ett gott alternativ.

Artikeln säger 10 månader, men hur många timmar är det? Jag som har en fast anställning drar ihop de där pengarna på två månader (320 timmar).

Måste ha ett riktigt bra jobb om du har 25000 kvar varje månad efter du har betalat de fasta kostnaderna. Jag tror inte att de flesta 19-åringar idag riktigt har de marginalerna.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av NaxoS:

Har kan skattat på vinsten?

Ligger pengarna på t.ex. Paypal behöver man inte skatta :]
Visserligen tar paypal några % varje gång man handlar

... såklart behöver du skatta pengarna oberoende om de ligger på Paypal eller inte... Eller har du kommit på den smartaste pengatvätt metoden/skatteplaneringen någonsin?!

Kan lova dig om du börjar sälja på Tradera eller Ebay och endast säljer igenom Paypal, så om skatteverket av någon anledning blir intresserad av dig så kommer du att upptaxeras och schablonbelopp hit och dit oberoende vad du kan bevisa har kommit från den här verksamheten eller inte.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Sebbepojken:

Undrar hur mycket tid det ligger bakom allt det där. Jag menar, nånstans är ju tid lika med pengar och jag undrar om det verkligen är värt besväret. Någon som har en aning om tidsåtgång?
Den tiden man lägger på att byta texturer kan man lägga på att tjäna pengar vitt och få dokumenterad arbetserfarenhet, vilket nog är en bättre framtidsinvestering än en bil med dyr försäkring. Men i brist på såna möjligheter är det helt klart ett gott alternativ.

Artikeln säger 10 månader, men hur många timmar är det? Jag som har en fast anställning drar ihop de där pengarna på två månader (320 timmar).

Måste ha ett riktigt bra jobb om du har 25000 kvar varje månad efter du har betalat de fasta kostnaderna. Jag tror inte att de flesta 19-åringar idag riktigt har de marginalerna.

Varför kommenterar du en så gammal nyhet?

123
Skriv svar