Starcraft II - inför recensionen

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Tybalt:

Skall bli intressant att läsa recensionen. Har ni någon som _verkligen_ kan Starcraft på redaktionen?

Behöver man "_verkligen_ kunna" Starcraft för att kunna ge en recension som alla kan ha glädje av? En recension ska väl ändå ge ett helhetsintryck av spelet som sådant och inte baseras på tidigare erfarenheter av spel i serien, även om det såklart är svårt att undvika.

Kraftling brukar skriva bra recensioner, tvivlar inte på att så blir fallet denna gång också

Jag håller med, recensenten behöver inte ha spelat ett enda datorspel eller skrivit en enda recension tidigare, det kan bli bra ändå. Faktum är att trots okunskap eller avsaknad av kompetens så kan det bli ett bra resultat. Även om chansen inte är så stor.

Dock borde det i alla fall krävas att personen som recenserar ett Rts ska gilla just den genren.

Medlem
Skrivet av Metal4life:
Skrivet av Gortie:

Hade inte Blizzard embargo tills på måndag också? Eller nåt... alla sajter väntar till på måndag.

Inte alla, gamereactor har t.ex. publicerat sin recension http://www.gamereactor.se/recensioner/23571/Starcraft+II%3A+W...

Aah, där ser man.


signatur
Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Tybalt:

Skall bli intressant att läsa recensionen. Har ni någon som _verkligen_ kan Starcraft på redaktionen?

Behöver man "_verkligen_ kunna" Starcraft för att kunna ge en recension som alla kan ha glädje av? En recension ska väl ändå ge ett helhetsintryck av spelet som sådant och inte baseras på tidigare erfarenheter av spel i serien, även om det såklart är svårt att undvika.

Kraftling brukar skriva bra recensioner, tvivlar inte på att så blir fallet denna gång också

Jag håller med, recensenten behöver inte ha spelat ett enda datorspel eller skrivit en enda recension tidigare, det kan bli bra ändå. Faktum är att trots okunskap eller avsaknad av kompetens så kan det bli ett bra resultat. Även om chansen inte är så stor.

Dock borde det i alla fall krävas att personen som recenserar ett Rts ska gilla just den genren.

Ja det skulle vara bra. Ännu bättre om personen verkligen är insatt i ämnet, oavsett genre eller spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Hade inte Blizzard embargo tills på måndag också? Eller nåt... alla sajter väntar till på måndag.

Handlar kanske lite om att man inte vill vara för "lam" heller. Menar, ALLA fick sina spel i tisdags eller när det kom. Släpper man en recension på det största spelet detta år(more or less) efter en dag eller 2, har man då verkligen spelat igenom det och kört igenom multiplayer för att ge en riktig recension?

Medlem

bra bra mycket bra spel så jävla rolig

Medlem

Bästa singleplayer upplevelsen på länge. 5/5 utan att tveka en sekund. Värt varenda krona. Då har man inte ens pillat på Multiplayer än. Sinnesbra produktion.

Medlem

Jag har spelat lite singelplayer och måste säga att jag är djupt besviken. Själva spelandet är ok väldigt likt alla andra spel i genren. (Jag hade mycket högre förväntningar)
och varför ska man sparkas ut till den tråkiga menyn (bridge,cantina osv) det förstör ju känslan. Det blir som att man spelar ett antal banor efter varandra, inte en sammanhängande story.

Medlem

Vadå "spel av denna dignitet"? Varför ge ett spel mer recensions tid än något annat? Vinklade recensenter eller vad?

Medlem

De klagomål jag kan tänka mig efter att ha sett gameplay, videos, och testat hos en vän är :

Att grafiken är långt efter standard, ser väldigt daterad ut, och att Anti Aliasing helt saknas :/
Sen hade jag gärna sett att de inte släppt de andra 2 kampanjerna som "expansion"/DLC utan skickat med dem direkt.
Även den grafiska stilen i sig på enheter är för mjuk/snäll, för mycket WoW och för lite StarCraft.
I övrigt verkar story, multiplayer, B.net 2.0 och allt annat vara riktigt bra

Ska bli intressant att se vad FZ har att säga

Medlem

Sjukt bra hittils tycker jag. Märks att det är mer påkostat än andra RTS. Allting håller verkligen i toppklass, älskar röstskådisarna. Uppdragen är varierande nog.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gust_:

Eller så har alla gaming sajter samma problem som en annan. Köpte spelet igår på on off på vägen hem från jobbet. Installerat o reggat klart o redo för lite sp innan sambon kommer hem.

Men icke, spelet säger att jag inte har fullversion o jag får inte spela sp. Fast mitt battlenet konto säger att jag har spelet och det är aktivt.

Sitter nu o försöker komma in i telefonkön iaf i deras support, spenderade 3 timmar igår innan jag kom in i kön, då var det för att få min key-chain authenticator syncad igen.

Nån mer som har detta problem. Stött på några få på technical support forumet.

Du kanske har råkat installera med en "Guest Pass" nyckel som man fick med istället för den riktiga?

Medlem
Skrivet av krukan6:

Jag är grymt besviken på Starcraft II. Det känns ju som ett spel som skulle släppas 2003. Vad är innovativt med det? Supreme Commander 1 och Company of Heroes känns mil bättre.

Nej, detta ska säljas omgående.

P.S Visst, battle.net integrationen är välgjort.

+1

Medlem

Spelet var hur kort som helst ju, spelade klart det på Hard på 12 timmar, WOW VAD KUL.
Jag förstår att de har delat upp skiten för att få en "episkt" kampanj, men det enda episka var de CGI skapade filmerna. De övriga filmerna skapade med ett spelmotor sög dase och åter igen, vafan ?! 12 jävla timmar?! Antar ni att man ska spendera de resterna 40 timmarna online eller vad fan i helvetet?!

Medlem

FZ's recension "förhoppningsvis bäst"?
hur mäter de det?

Medlem
Skrivet av krukan6:

Jag är grymt besviken på Starcraft II. Det känns ju som ett spel som skulle släppas 2003. Vad är innovativt med det? Supreme Commander 1 och Company of Heroes känns mil bättre.

Nej, detta ska säljas omgående.

P.S Visst, battle.net integrationen är välgjort.

För att strö lite extra salt i såren på dig så kan jag informera dig om att du inte kan sälja spelet då din nyckel redan är bunden till det B-net konto du har/skapade under installationen.

Så skulle du på något sätt lyckas kränga iväg det så får du även lämna ifrån dig B-net kontot oxå. Annars får köparen bara en värdelös skiva.

Medlem

SC II får 3,5/5. Spelet var för kort och Jim Raynor beter sig som en trasig alkis-uteliggare. Jag går tillbaka till world of warcraft.

Medlem
Skrivet av dawah:

SC II får 3,5/5. Spelet var för kort och Jim Raynor beter sig som en trasig alkis-uteliggare. Jag går tillbaka till world of warcraft.

Nattens inlägg :evil:

Medlem

Alla som planerat att köpa det har redan gjort det, så er kommande recension känns ju bara överflödig.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Alla som planerat att köpa det har redan gjort det, så er kommande recension känns ju bara överflödig.

Alla är inte så köpkåta eller har dålig impulskontroll.
Jag ser fram emot en recension.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Ettbjurn:
Skrivet av dawah:

SC II får 3,5/5. Spelet var för kort och Jim Raynor beter sig som en trasig alkis-uteliggare. Jag går tillbaka till world of warcraft.

Nattens inlägg :evil:

Det sorgliga är att det är sant, vad fan har hänt med spelvärlden? När kom det ett bra spel sist? Som var RIKTIGT bra, 5 år sen?

Svin, allt handlar om pengar nuförtiden, vi gamers får lida, så jävla illa.. hoppas det vänder snart, annars vettefan vad man ska ta sig till, bli kommunist kanske

Det har alltid handlat om pengar. Spel har inte med välgörenhet att göra utan att helt enkelt göra spelen så populära som möjligt. Tyvärr så hoppar många på samma koncept, men så har det ju faktiskt alltid varit.

Jag tycker inte spelen blir sämre, gillar verkligen att utvecklingen gått framåt med alla sandboxspel. förr var det näst intill omöjligt att hitta sådana (GTA var typ det enda).

Sen har man ju perioder när man tycker spel bara är trist, men det har ju mer att göra med att man spelat för mycket och då blir man uttråkad tillslut på allt. Har tagit ett break på nästan ett år från spelandet och nu känns det riktigt kul igen, rekommenderas.


signatur
Medlem

ser fram mot betyget

Medlem

Tack för info Emil och Jakob. Men ser fram emot och se eran recensionen. Ni gör en bra engagemang därför är det värt och läsa eran oavsett om det tar tid. Jo, Blizzard entertement är lite malliga pga de är stora. Men det är deras regler då ska man vissa dessa regler respekt.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Xnetium:

ser fram mot betyget

Som om vi inte redan vet vad det blir hehe.


signatur
Medlem

Det enda jag är besviken på är att blizzards löfte och beslut att dela upp spelet i 3 delar för att få långa kampanjer med många uppdrag för varje ras.

Wings of liberty kampanjen var på tok förkort. /gg

annars är spelet triumfkort MP

5/5 av mig får det ändå

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Ettbjurn:
Skrivet av dawah:

SC II får 3,5/5. Spelet var för kort och Jim Raynor beter sig som en trasig alkis-uteliggare. Jag går tillbaka till world of warcraft.

Nattens inlägg :evil:

Det sorgliga är att det är sant, vad fan har hänt med spelvärlden? När kom det ett bra spel sist? Som var RIKTIGT bra, 5 år sen?

Svin, allt handlar om pengar nuförtiden, vi gamers får lida, så jävla illa.. hoppas det vänder snart, annars vettefan vad man ska ta sig till, bli kommunist kanske

Jag tror inte spelen blivit sämre, tvärtom.

Jag tror att spelvärlden har utvecklats så mycket och blivit så bra, att folk helt enkelt börjat få lite för höga krav på spel.

Inaktiv
Skrivet av Krkan:

Det enda jag är besviken på är att blizzards löfte och beslut att dela upp spelet i 3 delar för att få långa kampanjer med många uppdrag för varje ras.

Om de tar 1,5 år mellan expansionerna så blir det alltså 3 år till innan man får spela Protoss-kampanjen. Suck. :/

Då har jag nog redan fastnat i Diablo 3 istället och tappat intresset för SC2.

Medlem

Tycker inte att det är något problem att det inte så nyskapande som vissa verkar önska. Det är ju perfekt - och oavsett hur nytt eller gammalt det är, så är perfekt alltid perfekt.

Medlem

Det är Blizzard vi talar om, och uppföljaren till världens bästa RTS spel.

Betyget lär vara självklart.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Gust_:

Eller så har alla gaming sajter samma problem som en annan. Köpte spelet igår på on off på vägen hem från jobbet. Installerat o reggat klart o redo för lite sp innan sambon kommer hem.

Men icke, spelet säger att jag inte har fullversion o jag får inte spela sp. Fast mitt battlenet konto säger att jag har spelet och det är aktivt.

Sitter nu o försöker komma in i telefonkön iaf i deras support, spenderade 3 timmar igår innan jag kom in i kön, då var det för att få min key-chain authenticator syncad igen.

Nån mer som har detta problem. Stött på några få på technical support forumet.

uppdatera din address alt. bytt password på battle.net

fixade problemet för mig!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Krkan:

Det enda jag är besviken på är att blizzards löfte och beslut att dela upp spelet i 3 delar för att få långa kampanjer med många uppdrag för varje ras.

Om de tar 1,5 år mellan expansionerna så blir det alltså 3 år till innan man får spela Protoss-kampanjen. Suck. :/

Då har jag nog redan fastnat i Diablo 3 istället och tappat intresset för SC2.

haha Diablo 3 kommer komma lagom till sista SC2 expansionen...

Skriv svar