Remedy om Alan Wake-försäljningen

Medlem

Eller så är det helt enkelt inte bra och folk hoppar över det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ni kanske skulle släppt skiten till PC som det var menat från början era jävla förrädare.

Inaktiv

HAHAHAH asså Remedy måste vara korkade, skulle villja se statistiken på hur många som köper* 360 spel idag

PC-> online spel, lätt mer än 70%
PS3->100%
Xbox 360-> Antagligen under 50%

Medlem
Skrivet av Buio:

Jojo, om de lägger sin release precis brevid Rockstars Red Dead Redemption får de fan skylla sig själva. Det ironiska är att Max Payne 3 görs av just Rockstar, kommer säkert bli bra (om man inte är låst vid inställningen att det måste vara en kopia på första spelet)

Bryr mig inte om Remedy längre, de får gärna lägga ner om det gått dåligt.

Så som jag har förstått det så hade ursprungligen Alan Wake sin release i Maj och RDR sin release i April, men RDRs release sköts senare fram en månad och hamnade bredvid AW.

Medlem

Jag hade köpt direkt till PC iaf :). skall köpa det till xbox också iof snart.

Medlem

Alan Wake kommer att fortsätta sälja då det precis som Remedy säger är ett word of mouth-spel. Själv tjatar jag på alla jag känner att köpa det. Älskar spelet och ser fram emot första expansionen. Då lär jag leta termosar i Bright falls oavsett hur fint sommarvädret är utomhus.

Medlem
Skrivet av Brain:

Hade köpt det om det kom ut till PS3 eller PC.

Fel format att sälja till helt enkelt.. flest action muppar/tonåring som sitter med krysslåda.

bullshit, flesta snorvalpar sitter med pc - wow och cs


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

förmodligen är detta inget spel som lockar den yngre publiken och dem flesta som ja iaf vet som spelar 360 är mellan 8-13.

Detta säger mer om din bekantskapskrets än om 360...yngsta jag känner med 360 är fyllda 21 och äldsta är 63...

Wake var ett GRYMT bra spel imho, rekommenderar det skarpt till alla som inte testat.

Medlem
Skrivet av Mack3:

HAHAHAH asså Remedy måste vara korkade, skulle villja se statistiken på hur många som köper* 360 spel idag

PC-> online spel, lätt mer än 70%
PS3->100%
Xbox 360-> Antagligen under 50%

TROLL!
källa?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

eller så kunde dem ha släppt spelet tidigare. Då man fortfarande var intresserad -_-

Medlem

riktigt bra spel faktist. ända jag inte gillar är hur man dodgar. men vart positivt överaskad av spelet. klart köp om man gillar lite stephen king stil ^^

Inaktiv
Skrivet av Adex:

Så som jag har förstått det så hade ursprungligen Alan Wake sin release i Maj och RDR sin release i April, men RDRs release sköts senare fram en månad och hamnade bredvid AW.

Stämmer att de sköt fram RDR.

De ville väl inte fördröja AW ytterligare med tanke på alla förseningar det haft. Men de hamnade i alla fall i slotten runt RDR och Microsoft kunde ha gjort något åt det. Fast de kanske inte fattade hur stort RDR skulle bli.

Medlem

Jag skulle också köpa om det kom till PC. Har en 360 men gillar inte att spela i 30 fps med motion blur.

Inaktiv

Köper det gärna, så snart det kommer ner i normala priser ,köpa spel på release dagen för 6-700 är ett big NO NO för mig

Medlem

Själv klar skulle jag köpa det om jag hade ett Xbox 360. Vet att kompisarna vill ha det men de har inte Xbox 360, De använder PS3 och PC

Medlem
Skrivet av Annanaz:

förmodligen är detta inget spel som lockar den yngre publiken och dem flesta som ja iaf vet som spelar 360 är mellan 8-13.

Average gamern idag är kille mellan 30-35 år.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Brain:

Hade köpt det om det kom ut till PS3 eller PC.

Fel format att sälja till helt enkelt.. flest action muppar/tonåring som sitter med krysslåda.

bullshit, flesta snorvalpar sitter med pc - wow och cs

Dom flesta bra spel finns ju dock på PC, därför som dom flesta vuxna som gejmar också sitter på PC. Dom har helt enkelt förstått att det är smartare att sitta på en PC och lira tex Modern Warfare 2 än på xbox360 som det marknadsförs till.

Skulle nog tro att dom flesta snorvalplar sitter med xbox360 eftersom dom går på marknadsföringen av microsoft på tv och inte har råd med nå annat.

Medlem

"Sånny" var i alla fall smarta nog att inte släppa GT5 under samma period. Sorry om folk tror att jag trollar, verkligen inte meningen här och ta det för sjutton inte så heller! Tycker det bara är kul att man i januari satt och klurade på hur folk tänkte när dom sa att det var bättre att inte släppa GT5 I början av året just för att det fanns en chans att det skulle försvinna i alla andra relativt stora (krossplattforms framför allt?) titlar som släpptes i ungefär samma period.

Skulle Wake gjort sig bättre av ett släpp senare i år? Ptjaa, det är det jag nu funderar lite på, jag är veeerkligen ingen analytiker eller utbildad ekonom eller liknande, det är bara funderingar man har. Tyckte Alan Wake såg förbaskat intressant ut (har inte spelat det nog för att ge en riktig uppfattning av det) och det är den största anledningen till att jag ibland får en liten knut i kaggen för att jag sålt min krysslåda.

I alla fall, Wake borde fasiken ha sålts mer. Det är ett spel som jag tycker alla "gamers" bör ha i sin samling. Glöm icket att jag inte är någon fullblodad gamer! :P:up:

Medlem

Idioter, det var inte direkt mycket konukrens eller ens något spel i samma genre som släpptes runt tiden för Alan Wake, ren jävla BS.
Vad Remedy borde tänkte på lite tidigare var att inte vara så kåta på Microsofts pengapåse, utan istället valt att släppa det till PS3 också, Alan Wake hade varit ett PERFEKT spel för PS3 spelare, för majoriteten utav oss älskar äventyr/skräckspel och en riktigt solid bra singleplayer kampanj... nu får ni skylla er själva, 6 års utveckling, otaliga miljoner spenderade.. och nu står ni där ni står.
Tråkigt, för jag har spelat spelet hos en polare och jag älskar det, men när jag kommer hem till min PS3 så älskar jag den mer.. och dem spel som finns till den.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Annanaz:

förmodligen är detta inget spel som lockar den yngre publiken och dem flesta som ja iaf vet som spelar 360 är mellan 8-13.

Fast det är väl inte Heavy Rain heller? Och det spelet har sålt betydligt bättre (som jag förstår det) och det till en mindre användarbas. Så jag tror inte felet ligger i att det är en för snäv åldersgrupp, jag tror felet ligger i att målgruppen de riktar sig inte finns på Microsofts konsol men däremot kanske på Sonys. Att inte släppa spelet till varken pc eller PS3 var ett minst sagt korkat beslut för att spelet skulle kunna sälja bra på en exklusiv plattform krävs att det har det där lilla extra, något som AW verkar sakna.

jo jag håller med där hade det kommit till pc och ps3 så är det ju självklart att siffrorna hade ökat.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Jarnehall:
Skrivet av Annanaz:

förmodligen är detta inget spel som lockar den yngre publiken och dem flesta som ja iaf vet som spelar 360 är mellan 8-13.

Lät som det där skulle vara ett hån, sen såg jag att du själv var 15.. Hur var det där ordspråket om sten i glashus?

Då ber jag om ursäkt, jag menade det inte som ett hån överhuvud taget, och jag har aldrig sagt jag var äldre heller. Det jag menade var att ja tror inte den yngre publiken är intresserad av detta spel, självklart finns det väll ngra. Bara som exempel, tillhör ju jag den yngre publiken och jag tkr inte spelet värkar intressant alls.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Mack3:

HAHAHAH asså Remedy måste vara korkade, skulle villja se statistiken på hur många som köper* 360 spel idag

PC-> online spel, lätt mer än 70%
PS3->100%
Xbox 360-> Antagligen under 50%

TROLL!
källa?

Om du läst noga står det "skulle vilja se statistiken på hur många som köper 360 spel idag". Alltså är de siffrorna han skriver bara en uppskattning. Men PS3 -> 100% Måste ju stämma, då den inte går att pirata

Medlem
Skrivet av Amelek:

Tja, hade spelet kommit ut till PS3 så hade man givetvis köpt det. Their loss!

Kan bara hålla med!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Är inte förvånad att det floppade. De lovade en himla massa när spelet först annonserades. Det skulle komma till PC och spelvärlden skulle vara öppen och dynamisk. Och vad gjorde de? Till nästan vilket linjärt 3:e persons shooter som helst, med kanske en aning djupare karaktärer än vad man är van vid?

Jag tror heller inte att de är nöjda med försäljningen. Varför de säger så är bara för att behålla ansiktet. Jag menar... under alla dessa år som de har utvecklat spelet och det floppar när de väl kommer ut, skulle göra vem som helst besviken.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Som redan påpekats... Rent ut sagt korkat att inte släppa spelet till PC!

Medlem
Skrivet av realin:

Dom flesta bra spel finns ju dock på PC, därför som dom flesta vuxna som gejmar också sitter på PC. Dom har helt enkelt förstått att det är smartare att sitta på en PC och lira tex Modern Warfare 2 än på xbox360 som det marknadsförs till.

Skulle nog tro att dom flesta snorvalplar sitter med xbox360 eftersom dom går på marknadsföringen av microsoft på tv och inte har råd med nå annat.

Precis, de aktivaste av "gamers" på PC sitter och nöter WoW, The Sims och Farmwille, mycket hardcore XD
Sen är det väldigt coolt att spela Modern Warn00b 2 på PC, otroligt hardcore XD

De som sitter med en 360 har säkerligen en riktigt bra dator som står och dammar i ett hörn, för att de en gång i tiden var PC-gamers men sedan insåg fördelarna med konsol också.
Remedy har garanterat tjänat bra nog ia alla fall, och en uppföljare skulle ju med garanti sälja klart bättre hur som helst. Som många sagt så skulle det nog ha sålt bättre om det också släppts till PS3, men frågan är om vinsten skulle ha blivit större?
MS lär ha betalat bra...

Medlem
Skrivet av hitbengan:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Mack3:

HAHAHAH asså Remedy måste vara korkade, skulle villja se statistiken på hur många som köper* 360 spel idag

PC-> online spel, lätt mer än 70%
PS3->100%
Xbox 360-> Antagligen under 50%

TROLL!
källa?

Om du läst noga står det "skulle vilja se statistiken på hur många som köper 360 spel idag". Alltså är de siffrorna han skriver bara en uppskattning. Men PS3 -> 100% Måste ju stämma, då den inte går att pirata

så du tror alltså att folk köper mer till pc än till xbox?... och "online spel, lätt mer än 70%" nej, BRA spel, antagligen så har inte 70% av alla pc spelare köpt MW2, kolla dock på ps3 och xbox..

Medlem

Word to mouth kan funka.
Se bara på Demon's souls

Medlem

No shit att det inte säljer lika bra när dom skrotar pc och ps3 versionen, finnar är roliga ibland xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sjukt korkat av Remedy att skippa de andra plattformarna. Vad i hela friden tänkte de? J
ag har fått för mig att xbox spelarna är ännu värre än pc jepparna med kopiering också?

123
Skriv svar