Quiz - Stora floppar i spelvärlden

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 4 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 43,1% av alla deltagare (1510 st).

AJ!

Några frågor var lite småkonstiga, men ägd blev man hur som.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

k3m
Medlem
Skrivet av Ek0rreN:

HAHA ACHIEVEMENT 0/10 inte ens en rätt gissning fick man

tack, jag fick mig ett gott skratt, o det behövde jag

Medlem

9/10 fick man.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 6 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 85,5% av alla deltagare (1865 st).

Ja, flopp blev det

Medlem
Skrivet av EttanLös:

Tycker inte duke forever var en flopp, spelat om det ett antal gånger. Och gällande filmskurken så existerar denne i duke nukem forever med, fast i en singleplayer dlc och inte bara som ett exemplar där utan en hel drös

Sålde ca 1,6 miljoner till PS3+360. Tillsammans med PC säkert över 2 miljoner exemplar och det kan man nog inte kalla flopp.

Att spelet var överhypat och inte presterade som det lovade kan vi nog alla hålla med om. Men i den kategorin har vi även Aliens Colonial Marines och Diablo 3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Wow, 7/10 var bättre än 94% så den var riktigt svår tydligen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av EttanLös:

Tycker inte duke forever var en flopp, spelat om det ett antal gånger. Och gällande filmskurken så existerar denne i duke nukem forever med, fast i en singleplayer dlc och inte bara som ett exemplar där utan en hel drös

Sålde ca 1,6 miljoner till PS3+360. Tillsammans med PC säkert över 2 miljoner exemplar och det kan man nog inte kalla flopp.

Att spelet var överhypat och inte presterade som det lovade kan vi nog alla hålla med om. Men i den kategorin har vi även Aliens Colonial Marines och Diablo 3.

Du kan ju inte skriva Diablo 3 i samma mening som skitspelet Colonial Marines, eller Duke Nukem Forever (som förvisso faktiskt är helt ok!).

Diablo 3 spelas i detta nu av massvis med människor, och är ju riktigt bra (tycker jag). Däremot är det inte den uppföljare många gamla inbitna ville ha. Men det var bra när det kom och är ännu bättre nu. Har dock inte själv spelat mycket alls senaste året. Men det blir väl la en comeback snart.

Men i ren kvalitet så kan det inte jämföras med t.ex fiaskot Colonial Marines.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av EttanLös:

Tycker inte duke forever var en flopp, spelat om det ett antal gånger. Och gällande filmskurken så existerar denne i duke nukem forever med, fast i en singleplayer dlc och inte bara som ett exemplar där utan en hel drös

Sålde ca 1,6 miljoner till PS3+360. Tillsammans med PC säkert över 2 miljoner exemplar och det kan man nog inte kalla flopp.

Att spelet var överhypat och inte presterade som det lovade kan vi nog alla hålla med om. Men i den kategorin har vi även Aliens Colonial Marines och Diablo 3.

Du kan ju inte skriva Diablo 3 i samma mening som skitspelet Colonial Marines, eller Duke Nukem Forever (som förvisso faktiskt är helt ok!).

Diablo 3 spelas i detta nu av massvis med människor, och är ju riktigt bra (tycker jag). Däremot är det inte den uppföljare många gamla inbitna ville ha. Men det var bra när det kom och är ännu bättre nu. Har dock inte själv spelat mycket alls senaste året. Men det blir väl la en comeback snart.

Men i ren kvalitet så kan det inte jämföras med t.ex fiaskot Colonial Marines.

Klart jag kan. Diablo 3 var överhypat så in i tusan och i slutet var det bara ett ok spel. För förenklat och enformigt för min smak. Storyn var något skit någon kastat ihop under en kafferast och den grafiska stilen är för glad och färgrik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar