Svartlistningshot för negativa Duke-recensioner

Robot
Svartlistningshot för negativa Duke-recensioner

Pr-firma lackade ur på den negativa kritiken, hotade att stoppa recensionsexemplar till spelpress som gett syrliga omdömen.

#duke-nukem-forever, #2k-games


Medlem
Svartlistningshot för negativa Duke-recensioner

Nu ligger ni illa till FZ!

MFZ
Medlem

lol! vilka skojjare.

kan ju hoppas att pr-firman lägger ner så fort som möjligt om detta är va dom tycker om tryckfrihet.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Vilka andra samarbetspartners har de då?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

haha The Redner Group största klienterna måste ha varit 2k games känner inte igen de andra clienterna som är listade på deras hemsida. Jag anser inte ens det är värt att rösta på på hur bra duke är, frågan som skall ställas hur dålig är duke eller lagt in 0 som alternativ.

Inaktiv

Jäkligt klantigt av en PR firma.

Medlem
Medlem
Medlem
Inaktiv

Stackaren är ledsen, det skulle jag också vara om mitt skötebarn fick ett sådant mottagande.

Medlem

Ungefär som många regeringar gör med pressen, och militären med journalister.. uselt.

Medlem
Redaktör
Skrivet av son of RAMBO:

Nu ligger ni illa till FZ!

Vi skakar!


signatur
Medlem

ja herregud, Jag spelar hellre igenom duke nukem forever 10 ggr på rad än lirar dagens multimiljoners film... förlåt spel. Dagens spel är ju inte ens spel... man tittar ju mest på film. spelar 3 minuter, kollar film en kvart.

Dock så var ju inte duke färdigt när det släpptes. Så klart de ska ha minus för ett halvdant jobb, hade de kompliterat det mer och framförallt fixat till AI:n så hade det nog fått ett bättre välkommnande. Men jag kan ju inte påstå att det är Dåligt. bramycket mer underhållningsvärde än dagens Modern warfare, battlefield mm hur kul kan det bli. Alla spelen är ju samma spel. USA är bäst, döda tallibanerna... skitkul. En kvart ungefär, om man orkar igenom inledningsfilmerna som inte går att hoppa över i de flesta spel...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Undra hur mycket minus Wow borde få med sina expansioner som har minst saagt uråldrad grafik och egentligen inte tillför något nytt... http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110616/ny-world-of-warcra... Ser ju för jävligt ut. skulle ju släppts för fem år sedan...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Håller dock med killen en aning! Spelet är inte alls så dumt som betygen säger! Skulle man ha lagt in en mäktig story med 500st ala 20minuters cutscenes och använt sig av Crytek 2 motorn så skulle spelet ha fått mycket högre betyg!
Ganska bra att man inte sålt ut sig utan släpper spelet som det var ämnat att vara! Om folk gillar det eller inte är en annan sak!

HAIL TO THE KING!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Tycker dock att folk generellt ger Duke för lågt betyg. Tycker spelet var kul och var ju lätt en 3.5a av 5. Tror dom som röstat 1 har inte ens spelat spelet eller vet inte vem Duke är.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

trololol dom förlorar ju bara på det he he

Medlem

nog är det trist när företag vill diktera sånt.. men inte helt obegripligt.. Duke nukem känns lite som att recensenter SKA tycka är skit.. liksom lite dömt på förhand.. spelet ska väl dömas för vad det är.. en gammal nostalgisk shooter med förbannat "tacky" humor.. det hade Duke 3d också.. det är lite grejen med duke.. att sen sitta och hacka på det i en recention känns lika larvigt som genusperspektivet i witcher 1.. SAMTIDIGT ger samma site topp betyg till CoD black ops.. nått som dom typ på förhand förväntats göra.. att sen spelet visade sig vara en buggfest from hell som inte förtjänade en 2a i betyg ens det spelar mindre roll...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Undra hur mycket minus Wow borde få med sina expansioner som har minst saagt uråldrad grafik och egentligen inte tillför något nytt... http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110616/ny-world-of-warcra... Ser ju för jävligt ut. skulle ju släppts för fem år sedan...

Det är en trailer för en patch ingen expansion och jag tycker WoW ser rätt bra ut ändå, Dungeon Siege 3 som kom/kommer ser inge bättre ut grafiskt.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Trollkakorna är slutsålda.

Medlem

FZ is going down. Hell yeah!
(obs ironi)

Medlem

Jag tycker inte att spelet är bra nog att klara ut ens en gång. Älskade Duke Nukem 3D och spelade både Duke Nukem 1 och 2 (som var typ som Keen) men Forever är verkligen inte värt min tid.

Man kommer in i ett rum, väntar på att det ska hoppa fram ett gäng fiender efter varandra från taket eller något och när de slutar komma fram ska man gå vidare genom den lysande dörren.

Medlem

Duke Nukem Forever är ett svårt spel att betygsätta, hur mycket jag än försöker se det objektivt och kliva ifrån alla förväntningar så kan jag inte sätta lägre än en 4a. DNF är Duke Nukem utan tvekan, det är väldigt inspirerat av old school FPS spel med en modern tolkning och det har samma humor som DN3D. Men kruxet är att det har en hel del fel och det känns rätt illa ihopsatt här och var. I slutändan hade jag skitkul att spela igenom det, och jag ska spela igenom det igen.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Detta är precis som om det blev inbördeskrig i mongoliet.... ingen bryr sig!

Medlem

Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Gör man ett skitspel får man ta kritiken


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag gillar Duke Nukem Forever (fick en stark 3:a av mig). Men i vanliga fall brukar inte jag gilla linjära shooters. Jag har inte ens spelat igenom Crysis 2 för att det var så extremt tråkigt. Men Duke Nukem Forever som rent tekniskt egentligen är skit i jämförelse, finner jag extremt underhållande.

Det är nog för att spelet inte tar sig själv på allvar och gör att det som i vilket annat spel skulle kännas halvdant, liksom smälter in, blir roligt och accepterat i Duke Nukem Forever.

Sen är det småsaker som jag gillar som inte brukar existera i dagens spel: Döda kroppar ligger kvar istället för att despawna. Även kroppsdelar man skjuter av ligger kvar. Splitter och bitar av sådant man skjuter av ligger det mesta kvar. Delar av rustningar och annat bröte faller av när man skjuter på fiender. Och till viss del används och utnyttjas fysiken mycket mer i DNF än vad det gör i dagens spel. Precis som Half Life 2 gjorde när det kom ut och när "bra" fysik var ganska nytt i spel.

Aja... jag har roligare med Duke Nukem Forever än med Modern Warfare, Halo eller Crysis. Spelar DNF på PC förresten


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Detta lockar ju verkligen folk att sätta högre betyg.

Om de ändå ligger på den svarta listan kanske de ger ännu lägre betyg i framtiden. De har ju ingenting att förlora...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Har roligare med Duke4eva än jag hade med Crysis 2 . Blev samma sak efter 20min. Mer variation i Duke än Crysis2.. Trodde man inte kanske på förhand : >

12
Skriv svar