Uppgift: EA skrotar sitt storydrivna Star Wars-spel
Tre källor uppger att EA Vancouvers open world-projekt lagts ner.
#ea, #ea-vancouver, #orca, #star-wars
Vilka j-a idioter det verkar sitta o bestämma inom EA nu för tiden.
De skulle ha låtit spelet fått fortsätta som planerat från första början utan att lägga sig i så hade det säkert kommit ut i tid istället för att de panikade och stängde ner studion och dumpade av allt i någon annans knä.
Kanske dags för Sony att lägga sig i och chansa lite på att få till ett konsol exklusivt StarWars spel så kanske vi får chansen att se något häftigt någon gång hehe.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Hur jäkla svårt är det?
Ser även problem i min bransch som är tech med annan bransch!
Ha långsiktiga mål och stå fast vid dem!! Utveckling för en bra produkt skall och får ta tid.
Ha kortsiktiga mål också om du tror på idén
Det går bra för oss för att vi har en bra balans och tror på våra mål och sätter upp reella delmål.
När jag fick nys om det så gick faktiskt luften ur en.
Visceral gör ett linjärt spel och EA vill inte ha det... EA Vancouver gör om det till ett Open World-spel och EA vill inte ha det. Då ryktas det istället att EA Vancouver ska göra ett annat Star Wars IP?
- Men snälla EA, kan ni skärpa er någon gång? Nu är det bara en tidsfråga att 'Jedi: Fallen Order' utav Respawn läggs ner.
Hur länge äger skit-EA licensen?
Har för mig att dom har den i 10 år, så 2023 kanske någon annan har chansen att köpa den.
Kanske har nåt med nedläggning att göra i det här fallet, licensen hinner gå ut innan spelet är klart.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Japp, 10års licens från 2013.
Troligtvis är det bara på grund av att spelet är väldigt stort projekt och att ps5/xbox2 kommer släppas innan det är klart. Tror väldigt många spelutvecklare är i en fas då de väntar på dev.kit till nya konsoler.
Personligen skulle jag hellre spela som bounty hunter a la Bobba Fett än att återigen vara en Jedi.
Men EA är fel händer för Star Wars-spel, de har tidigare sagt att de inte tror på linjära singleplayer-spel någon mer. Lite synd. Varför får inte ett spel vara ett linjärt singleplayer-spel? Allting någonsin behöver inte vara open world eller online. Men fyfan, så lägger de ned open world Star Wars också. Jag skulle vela se färdiga produkten, detta är en mindre utforskad gren för Star Wars-spel.
EA har de finansiella musklerna att släppa ett AAA rollspel om de hade viljan. Men det är mer pengar i något enklare spel med kortare utvecklingstid samt spel på mobila platformar. För EA har alltid profiten kommit främst. Det handlar inte om hantverket eller konstformen som spelutveckling är.
Så kontentan är, att vill vi ha bra AAA Rollspel framöver så får det bli från IPn som inte EA äger. Detta bådar inte gott för ett kommande Dragon Age heller för den delen.
Spelet kanske helt enkelt var riktigt dåligt. Team:et kanske inte hade någon bra story eller koordination. Därav att det tog alldeles för långt tid att komma någonstans.
Väldigt lätt och hata när man inte har all fakta. Verkligen en "knee jerk reaction" som de säger. Det är dock väldigt lätt att följa strömmen och vara dommedagsprofet!
Inse att vi inte har all fakta och om det kommer mer uppgifter så kan man på ett lugnt och moget sätt prata om den information vi faktiskt har och kanske komma fram till den slutsatsen folk faktiskt har nu (eller en annan slutsats, om informationen visa på detta). Antaganden som presenteras som fakta är döden för en informativ disskution.