Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Utifrån hur många olika slut det verkar finnas, där allt beror helt på vilken väg man tagit tidigare i spelet (och ens bakgrund) så lär man troligen köra alla tre varianterna i slutändan. Nomad känns som det självklara valet att börja med (då man är lika ovetande om storstaden i verkligheten som karaktären är i spelet), därefter Street Kid och sist Corpo.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Detta har ju frågats en miljard gånger, men jag undrar vilket kön och vilken life path ni kommer att välja vid första genomspelningen?
Själv kommer jag börja som kvinnlig corpo.

Moderator | Testpilot

Min kopia är skickad från Webhallen nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Detta har ju frågats en miljard gånger, men jag undrar vilket kön och vilken life path ni kommer att välja vid första genomspelningen?
Själv kommer jag börja som kvinnlig corpo.

Det lutar åt en shemale-nomad 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Jag nappade på Stadias erbjudande och TROR att jag avvaktar lite patchar innan jag köper på PC. Trist då jag skaffade (och har fått) mitt 3080 mest för det här spelet.

Eller ska jag avboka på Stadia och köpa på PC istället? Eller båda nu? 559kr på Epic såg jag. På GoG skulle dom ha 630kr.. Haha

EDIT: Såg nu att man kan streama via geforce now oxå, så då blev det avbokning på Stadia och köp via GoG istället.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Detta har ju frågats en miljard gånger, men jag undrar vilket kön och vilken life path ni kommer att välja vid första genomspelningen?
Själv kommer jag börja som kvinnlig corpo.

Jag kommer vara tråkig och vara man, men jag ska göra honom lik mig men ändå inte, ingen machoosnubbe. Sedan tror jag att jag väljer Corpo eftersom det låter spännande att börja i en Mr Robot värld i ett dystopiskt gigantföretag.

Sedan kanske jag väljer Icke-binär eller så vid ett annat tillfälle, valmöjligheterna är många!

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Detta har ju frågats en miljard gånger, men jag undrar vilket kön och vilken life path ni kommer att välja vid första genomspelningen?
Själv kommer jag börja som kvinnlig corpo.

Svårt, jag hade tänkt mig en tanig halvknarkad streetkid. Men då kroppsformen inte går att ändra.

En halvtjock streetkid. I guess.

Medlem

Mitt blev skickat i torsdags, men inte hänt något i spårningen... får jag det inte på torsdag kommer jag fan reklamera skiten

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Min kopia är skickad från Webhallen nu.

Åh! MIN MED! Förbannat taggad, har dock inte bestämt vilken väg jag ska välja. Antar att det blir att gå efter feeling på torsdag.

Medlem

Det här är lite roligt tycker jag

PC Gamer: Assassin's Creed Valhalla 91/100
Inte ett ord om alla buggar som fanns i spelet.
https://www.pcgamer.com/assassins-creed-valhalla-review/

PC Gamer: Cyberpunk 2077 78/100
Buggar nämt massor av gånger och i sammanfattning om att det drar ner betyget
https://www.pcgamer.com/cyberpunk-2077-review/

Visst kan Cyberpunk 2077 vara buggigt och värt ett sämre betyg för det, men då får sajten också vara lite konsekvent i bedömningen av buggar. Jag slutade spela Valhalla ett för jag drabbades av enormt störande buggar.

Medlem

Jag har beställt från Spel & Sånt. Hur bra brukar de vara på att skicka ut till release?

Lutar åt att jag kommer att köra Corpo och man.

Medlem

Launch trailer

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag har beställt från Spel & Sånt. Hur bra brukar de vara på att skicka ut till release?

Lutar åt att jag kommer att köra Corpo och man.

Skrivet igår
https://www.instagram.com/p/CIf4rAVHhQM/
"Imorgon börjar vi packa era bokningar och på onsdag skickas de. "

Medlem
Skrivet av Fulci:

Skrivet igår
https://www.instagram.com/p/CIf4rAVHhQM/
"Imorgon börjar vi packa era bokningar och på onsdag skickas de. "

Tackar, då vet jag.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det här är lite roligt tycker jag

PC Gamer: Assassin's Creed Valhalla 91/100
Inte ett ord om alla buggar som fanns i spelet.
https://www.pcgamer.com/assassins-creed-valhalla-review/

PC Gamer: Cyberpunk 2077 78/100
Buggar nämt massor av gånger och i sammanfattning om att det drar ner betyget
https://www.pcgamer.com/cyberpunk-2077-review/

Visst kan Cyberpunk 2077 vara buggigt och värt ett sämre betyg för det, men då får sajten också vara lite konsekvent i bedömningen av buggar. Jag slutade spela Valhalla ett för jag drabbades av enormt störande buggar.

Om det är olika recensenter så är det inte så konstigt.
Men det kan ju också vara "mutor" från Ubisoft.

Finns inte en chans i världen att jag väljer ett ubisoft spel före CDPR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om det är olika recensenter så är det inte så konstigt.

Jag är faktiskt mest störd på att de gav Valhalla 91/100 och inte nämnde buggar. Både PC och konsoler drabbades av dem. Lite bättre nu efter stora 1.04 patchen tidigare.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag är faktiskt mest störd på att de gav Valhalla 91/100 och inte nämnde buggar. Både PC och konsoler drabbades av dem. Lite bättre nu efter stora 1.04 patchen tidigare.

Kan också vara så att de inte drabbades av några buggar när de spelade Valhalla

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan också vara så att de inte drabbades av några buggar när de spelade Valhalla

Spelade de inte Valhalla alltså?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Spelade de inte Valhalla alltså?

De hade uppenbarligen inte samma upplevelse som du. Recensionen skrivs om hur recensenten upplevde spelet. Inte om hur andra upplevde det.

Medlem

Någon som beställt från Elgiganten och fått paketet att röra på sig?

Medlem
Skrivet av Lokander:

Någon som beställt från Elgiganten och fått paketet att röra på sig?

Nej

Medlem
Skrivet av Thane:

De hade uppenbarligen inte samma upplevelse som du. Recensionen skrivs om hur recensenten upplevde spelet. Inte om hur andra upplevde det.

Det är PC Gamer, så de spelade samma på samma plattform jag gjorde. Om de spelat det mer än 5 timmar har de upplevt buggar. Speciellt då recensionen släpptes vid spelets release innan 3-4 patchar senare som gjort det stabilare. Spelrecensioner är inte okritiserbara. Jag ska spela Cyberpunk 2077 snart, då ska jag jämföra med deras recension av det spelet som nämnde buggar i var och varannan mening. Det kan vara buggigare än Valhalla, men det återstår att se.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Vill gärna vänta tills den putsade versionen kommer nästa år men frågan är ju klarar jag av att vänta??

Är det någon som i ärlighetens namn gör detta? Känns dock lustigt att det inte finns en ren PS5 version.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Någon som beställt från Elgiganten och fått paketet att röra på sig?

Nope
Senast uppdaterad den 2:a.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Någon som beställt från Elgiganten och fått paketet att röra på sig?

Skrivet av Frotti:

Nope
Senast uppdaterad den 2:a.

Jag hoppas ändå att det är den fysiska skivorna jag har köpt och inte kod. Även om det inte är så farligt så har jag ändå inte världens bästa nät här jag är nu.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är PC Gamer, så de spelade samma på samma plattform jag gjorde. Om de spelat det mer än 5 timmar har de upplevt buggar. Speciellt då recensionen släpptes vid spelets release innan 3-4 patchar senare som gjort det stabilare. Spelrecensioner är inte okritiserbara. Jag ska spela Cyberpunk 2077 snart, då ska jag jämföra med deras recension av det spelet som nämnde buggar i var och varannan mening. Det kan vara buggigare än Valhalla, men det återstår att se.

Vad spelar det för roll vilken godtycklig siffra ett spel har fått? Har personligen aldrig förstått varför folk blir arga över hur många popularitetspoäng ett visst spel får. Ett spels betyg påverkar väl ändå inte ens egen spelupplevelse?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag hoppas ändå att det är den fysiska skivorna jag har köpt och inte kod. Även om det inte är så farligt så har jag ändå inte världens bästa nät här jag är nu.

Same, blir fan att ringa kundsupport imorgon. Senast uppdaterad 2e.

En fråga. Har min version nedladdad på min Ps5a nu. På klockan som räknar ner tills man kan starta spelet står det nu 10,5 timmar (Lite drygt) vilket är kl 12 på dagen imorgon. Flera som de står så för? Release är väl om drygt 24 🙂

Medlem
Skrivet av daniel.johansson.73997:

En fråga. Har min version nedladdad på min Ps5a nu. På klockan som räknar ner tills man kan starta spelet står det nu 10,5 timmar (Lite drygt) vilket är kl 12 på dagen imorgon. Flera som de står så för? Release är väl om drygt 24 🙂

På Xbox store är det 00:00 som gäller. Så det verkar lite märkligt, men lyckos er PS5 ägare om ni får det tidigare.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Om leverans datumet från PostNord stämmer så betyder det att jag får mitt RTX 3070 imorgon redan.
Härligt då kan man köra Cyberpunk "Nextgen" direkt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar