Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Igår kom den stora feta 1.2 patchen.
Jag provspelade lite. Kändes faktiskt mer polerat. Polisen är något bättre men egentligen samma kassa system, bara inte lika dåligt.
https://www.cyberpunk.net/en/news/37801/patch-1-2-list-of-cha...

*Såg att det fanns separat artikel om detta där alla skrev...

Frilansare

Känner mig allt tryggare i mitt beslut att vänta till julen 21/våren 22 med att spela igenom CP2077. Tack alla som tar en för laget!

Medlem
Citat:

Keyboard bindings: It's now possible to unbind dodge from the movement keys (in Settings -> Controls). Dodging can still be performed by double-tapping the crouch (toggle) action key (default C).

Det var banne mig på tiden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Undrar lite om jag har haft en så positiv upplevelse av cyberpunk just för att jag spelat det som ett actionspel?
Genom playthroughn så stannade jag inte riktigt upp för det stillsamma och levde inte in i världen på det sättet som openworlds rpgs annars ger möjlighet till. Ibland utforskade jag lite för att se om jag hitta något dolt, som gears.
Det var för det mesta ta sig från A till B, lära känna main-karaktärerna, pumpa den bra ljuddesignen och se vart storyn tar mig.

Trafiken/random-npcerna har mest varit i periferiseende. Och för att endast vara en scen har det gjort sitt jobb. Staden i sig är i klass för sig. Så galet detaljrikt och ger många wowkänslor när man tittar upp i höjden. Grafiskt det snyggaste jag spelat, särskilt från kväll till morgon. Dagtid upplevs spelet lite plattare av någon anledning.
Endast fåtal-buggar. Vill tro att hårdvara/bugg har något gemensamt, ju sämre, ju fler. Aldrig medvetet försökt trigga polisen efter mig. Så spelets starka sidor är det som fått mest utrymme hos mig, och det negativa inte så.
Lite sugen på att köra om nu med nya patchen.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av dTexN:

Undrar lite om jag har haft en så positiv upplevelse av cyberpunk just för att jag spelat det som ett actionspel?

Spelet befinner sig ju någonstans i gränslandet mellan rollspel och actionspel kallat "action-RPG" (dit alltifrån rollspelsbetonade VTM: Bloodlines till de actionbetonade Assassin's Creed-spelen - de nyare dvs - kategoriseras...), och det gör sig bättre som det sistnämnda kan jag tycka. Så det är nog inte fel sätt att se på det.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Själva hotfixen är runt 500MB(GoG version), men vill ha 50GB ledigt för att installera.. Haha.

EDIT: Dessutom slangar jag i galna 0.2MB/s just nu. Släppte dom den till alla samtidigt eller?

Det kan bli så beroende på hur stora filerna som patchen åtgärdar är. Det kan t.ex. vara så att 25 MB ska in i en 10 GB stor fil, och då måste 10 GB-filen packas upp, sen in med de nya 25 MB, och sedan packas in, och sen ska ytterligare 100 MB in i en 7 GB stor fil osv, och då krävs det sammanlagt 17 GB ledigt utrymme bara för att implementera dessa 125 MB.

Medlem

Satt några timmar igår, märker ingen skillnad på rak arm. Ingen krasch. Inga direkta problem. Svårt att säga. Har haft något uppdrag som ballat ur förut som krävde reload. Lite bättre menyer när man väljer kläder, lite småputs. Såg att lite vapen i vapenrummet hade hamnat på väggen. Där var det tomt innan. Skulle vara intressant om någon här testat på gammelkonsolerna. Blir det bättre? PS4 version på PS5, känns silkeslen.

Väntar på next-gen

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Känner mig allt tryggare i mitt beslut att vänta till julen 21/våren 22 med att spela igenom CP2077. Tack alla som tar en för laget!

Så hinner man kanske få tag på ett nytt grafikkort också.

Medlem

Spela igår några timmar och stream lite till polar han sa att de definitivt flöt bättre. Jag fick den känslan också med allt uppskruvat på max.

Har inte testat än; lite nyfiken men kommer vänta minst ett år innan jag installerar igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För min del var det här spelet ett "köpa-ny-dator-spel". Vilket jag gjorde i Juni, Tur var väl det med tanke på att man inte längre kan köpa ett högpresterande nytt grafikkort på nätet.

Dessvärre tyckte jag inte spelet levererade mer än möjligen på "storytellingplanet". På det mesta andra fallerar det. Spelkänsla, närvaro. Ja de saker som skiljer OK spel från riktigt bra. Tyvärr....

Ska ge det en chans till efter denna patch, men låter inte som att patchen addresserar det jag saknar i spelet....

Medlem

Kul att spelet patchas, men som jag skrivit tidigare blir det att invänta ”fullversionen”.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Patchen fixar bara många oslipade områden och buggar. Det är ganska lite som den ändrar efter spelarnas intryck på spelmekanik.
Vill man ha mer saker som de tagit bort eller kanske aldrig fanns så får man vänta tills det har släppts lite mer patchar och extra content.

Ryktet på den fronten är att det ska vara upp till 10 gratis uppdateringar som lägga till saker kanske tagits bort och utöka valmöjligheterna. Det ryktas också om tre dlc:er som kommer kosta pengar men med tanke på vad vi fick i dlc:erna för Witcher 3 så är jag försiktigt optimistisk även om det kan ta minst ett år innan spelet ser någon stor förändring gentemot release.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Patchen fixar bara många oslipade områden och buggar. Det är ganska lite som den ändrar efter spelarnas intryck på spelmekanik.
Vill man ha mer saker som de tagit bort eller kanske aldrig fanns så får man vänta tills det har släppts lite mer patchar och extra content.

Ryktet på den fronten är att det ska vara upp till 10 gratis uppdateringar som lägga till saker kanske tagits bort och utöka valmöjligheterna. Det ryktas också om tre dlc:er som kommer kosta pengar men med tanke på vad vi fick i dlc:erna för Witcher 3 så är jag försiktigt optimistisk även om det kan ta minst ett år innan spelet ser någon stor förändring gentemot release.

Tror hela 2021 kommer ge oss patcher och mer gratis content. Förbättring av spelet helt enkelt. Sedan 2022 släppa nog första riktiga expansionen.

Medlem

Jag gav mig in i spelet igen efter att ha patchat. Det första jag ser är en svävande parkerad bil:

Nepp jag väntar lite till...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag gav mig in i spelet igen efter att ha patchat. Det första jag ser är en svävande parkerad bil. Nepp jag väntar lite till...

https://i.ibb.co/r4vgF2d/cyber.jpg

Det är en sån för klassisk Dolorean. McFly är i närheten. Ingen bugg alltså.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Intressant, men jag hade inga direkta issues och har 100% spelet... Jag vill ha mer content ju haha. Ah well, återvänder om några år.

Samma här. Det är riktigt bra och spelat igenom absolut allt för några månader sedan. Väntar också på ett stort DLC för att återvända.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Nu har jag inte spelat Cyberpunk2077 på ett bra tag men är inte denna klassiska musikvideo från 1995 med 2pac och Dr Dre lite Cyberpunk2077 av sig? Det utspelar sig lite i ett nomad-land i varje fall.

https://www.youtube.com/watch?v=omfz62qu_Bc

Tror det är Mad Max du blandar ihop det med. Men de har ju sina kopplingar i det visuella givetvis…

kräver spelet fortfarande ett atomkraftverk för driva?


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Zontos:

Nu har jag inte spelat Cyberpunk2077 på ett bra tag men är inte denna klassiska musikvideo från 1995 med 2pac och Dr Dre lite Cyberpunk2077 av sig? Det utspelar sig lite i ett nomad-land i varje fall.

https://www.youtube.com/watch?v=omfz62qu_Bc

Mad Max 3


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag gav mig in i spelet igen efter att ha patchat. Det första jag ser är en svävande parkerad bil:

https://i.ibb.co/r4vgF2d/cyber.jpg

Nepp jag väntar lite till...

Utspelas inte spelet i framtiden? Detta är väl en vardags-modell där

Medlem

Rullar på fint på PS5 efter patchen. Jag hade 3-4 buggar innan patchen och än så länge har jag inte märkt av någon bug.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

kräver spelet fortfarande ett atomkraftverk för driva?

Nej, men vill du att det ska flyta hyffsat tillfredställande bör du har hårdvara som inte är mer än 2 år gammal. Spelet är inte utvecklat för 7 år gamla konsoler. Bara marknadsföringen som är missvisande.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Underbart innan och ännu bättre nu.

C64
Medlem

/ Me quit from cd project I go to bank now

Medlem

Jag sitter ner i båten till dess att next gen uppdateringen kommer till Series X. Inte haft många buggar alls men tycker grafiken inte är som den sig bör.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag gav mig in i spelet igen efter att ha patchat. Det första jag ser är en svävande parkerad bil:

Nepp jag väntar lite till...

Konstigt att en del har så många buggar/glitchar när jag själv knappt haft några alls under två genomspelningar. Precis börjat min tredje med 1.2 patchen och än flyter allt på ännu bättre än förut.
Tvivlar inte på de som säger att dom har buggar hela tiden men undrar vad det beror på, kan det vara hårdvaran?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Konstigt att en del har så många buggar/glitchar när jag själv knappt haft några alls under två genomspelningar. Precis börjat min tredje med 1.2 patchen och än flyter allt på ännu bättre än förut.
Tvivlar inte på de som säger att dom har buggar hela tiden men undrar vad det beror på, kan det vara hårdvaran?

Med så pass mycket fel som spelet verkar ha så verkar det otroligt att vissa lyckas åka slalom mellan alla buggar och inte se något alls. Senaste patchen hade ju en patch note längre än eftertexterna i en film.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Med så pass mycket fel som spelet verkar ha så verkar det otroligt att vissa lyckas åka slalom mellan alla buggar och inte se något alls. Senaste patchen hade ju en patch note längre än eftertexterna i en film.

Nu sa jag ju inte "Inget alls" utan "knappt några alls" är en viss men liten skillnad där.
Jämförde mig även med en som såg en bugg det första hen gjorde när hen loggade in.
Patch noten sa uttryckligen att inte alla haft de buggar som fixades.
Jag tror sanningen ligger någonstans mittemellan de som upplever oavbrutna buggar och de som inte har några alls.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Gillar spelet trots en del missar, men en sak jag inte fattar: Braindance är tydligen inspelningar av andra människors upplevelser, borde det inte då blivit en inspelning av V.s bevittnande av Arasakas mord? Hade visserligen blivit ett lite kort spel men men..
Har jag missat någonting eller?

Skriv svar