Rockstar ber om ursäkt för situationen runt GTA: The Trilogy

Robot
Rockstar ber om ursäkt för situationen runt GTA: The Trilogy

Rockstar ger ett officiellt uttalande runt sin remastrade trilogi.

#GTA, #Grand-Theft-Auto, #Rockstar


Medlem

Skulle gjort ordentliga remakes inte denna skiten, ser ut som en mobilport.

Skribent
Skrivet av Rakoon:

Skulle gjort ordentliga remakes inte denna skiten, ser ut som en mobilport.

Grejen är väl att det är just vad det är, en remastrad version av mobilversionerna?


signatur

"Writer and Fighter"

Ovanligt av Rockstar att klanta sig såhär. Jag läser in att de lägger sån otrolig tid på att utveckla GTA VI att inget annat hinns med. Tyvärr är det nog önsketänkande.

Medlem
Citat:

The updated versions of these classic games did not launch in a state that meets our own standards of quality, or the standards our fans have come to expect.

Och ändå så valde ni att släppa skiten? När ni så klart visste om att det såg ut som stryk. Ni gambla:de bara om "Behöver vi fixa det bättre, eller kommer folk svälja den här skiten ändå och generera oss mer vinst, än om vi lägger mer tid på att faktiskt göra det här bra?".

Medlem

Xbox game pass bjussade på San Andreas och jag upplever inga problem.

Medlem
Betalväggsbeta.

Det är oväntat positivt att de faktiskt tänker återuppliva de klassiska PC-versionerna igen.

GTA Vice City är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Jag hade länge sagt att om det här gick i 60 bilder per sekund utan tearing och får förlängd viewing distance så struntar jag i allting annat. När jag spelade remastern så tänkte jag "Det här, fast fungerande och med ett bättre regn är fortfarande ett bättre spel än mycket annat på marknaden".

Jag hoppas att de håller sitt löfte och åtgärdar shoppinglistan med buggar, men jag har ingenting emot att spela det här som en betarelease så länge.

Är det någon annan än jag som faktiskt gillar dessa remasters?

Inaktiv

Med tanke på att jag än idag gillar att sätta mig och spela San Andreas så är jag säker på att jag kommer älska att spela dessa spelen igen på min Switch när jag får hem spelet.

Tycker att det var bra att de bjöd på original versionerna till alla som har köpt Definitive Edition på PC.

Hoppas sen när uppdateringarna kommer att vi också får Vice City Stories och Liberty City Stories. Skulle vara kul att även spela dessa spelen med GTA V styrning och vapen hjul istället.

Medlem

Nu är det bara DICE som ska ge ursäkt för BF 2042 också.

Medlem

Detta årets Cyberpunk? 5 av 5! 😁
Edit: Jag hoppas dock att dom fixar till det. skulle vara trevligt att spela om 3an och möjligtvis vice city.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Detta årets Cyberpunk? 5 av 5! 😁
Edit: Jag hoppas dock att dom fixar till det. skulle vara trevligt att spela om 3an och möjligtvis vice city.

Skulle säga att BF2042 tar det priset.

Medlem

Warcraft III Reforged all over again...
Gräv upp något fint och skända det totalt fy faen

Medlem

Så antingen händer ingenting eller så blev trilogin helt plötsligt ett Early Access-projekt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Grejen är väl att det är just vad det är, en remastrad version av mobilversionerna?

Som även de drogs med en hel del problem, så väldigt korkat beslut att göra en remaster baserad på de portarna. Personligen hade jag hellre velat se trilogin uppbyggd från grunden i RAGE-motorn i stället. Som det är nu känns det ju bara som en halvhjärtad money grab.

Medlem

Spelet är utvecklat av Groove street games. Jag skriver det eftersom jag tror många har missat detta. Rockstar är ”bara” utgivare, dock har jag svårt att tro att de har haft mycket insyn i utveckligen. Det var ganska självklart när de gav ansvaret åt ett mobilspelsföretag att DE skulle floppa.

Inaktiv
Skrivet av ubn87:

Spelet är utvecklat av Groove street games. Jag skriver det eftersom jag tror många har missat detta. Rockstar är ”bara” utgivare, dock har jag svårt att tro att de har haft mycket insyn i utveckligen. Det var ganska självklart när de gav ansvaret åt ett mobilspelsföretag att DE skulle floppa.

Ja, Rockstar har nog säkert bara givit GSG order med mera om vad som ska vara med för annars hade det nog inte tillkommit så mycket bilder och annat från både GTA V och RDR2 i spelen.
Anledningen är att av det som jag sett så verkar GSG ha misslyckat väldigt mycket att göra andra saker snyggt i spelet så det känns som att de bilderna med mera har GSG blivit tilldelade för att lägga in.
Men det är bara en teori.

Hoppas bara att inte Rockstar kommer anlita GSG något mer efter detta.
Men när de putsat bort de värsta bugarna med mera så tror jag ändå att detta kommer bli väldigt bra spel.

Medlem

With each planned update, the games will reach the level of quality that they deserve to be.

Borde ha varit:
With each planned update, the games will reach the level of quality that they should have been at before we released them.

Medlem

Damen var sjukt taggad på dessa, efter att ha spelet San Andreas via game pass lite är hon inte lika taggad längre


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av ubn87:

Spelet är utvecklat av Groove street games. Jag skriver det eftersom jag tror många har missat detta. Rockstar är ”bara” utgivare, dock har jag svårt att tro att de har haft mycket insyn i utveckligen. Det var ganska självklart när de gav ansvaret åt ett mobilspelsföretag att DE skulle floppa.

Groove Street Games har samarbetat med och portat spel åt Rockstar länge, de gjorde portningen av San Andreas Remastered till XBOX360 och PS3 då under namnet War Drum Studios. Verkar som de gjorde samma sak då, tog mobilversionen och skalade upp.

Rockstar vet mycket väl vad de har gjort.


signatur

no remorse

Medlem

Och just därför förbokar man inte spel längre. Finns ingen som helst kvalitet standard för spelstudios längre. Spelet måste ut, generera pengar så fixar de spelet sen genom patchar... I vilken annan branch jobbar man på det sättet?

Medlem

Med tanke på hur lång tid det tar att fixa cyberpunk tvivlar jag att det blir något med GTA. Göm och glöm.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Som även de drogs med en hel del problem, så väldigt korkat beslut att göra en remaster baserad på de portarna. Personligen hade jag hellre velat se trilogin uppbyggd från grunden i RAGE-motorn i stället. Som det är nu känns det ju bara som en halvhjärtad money grab.

Jag hade nöjt mig med att de valde ett spel och sen gjorde en remake. Detta känns bara halvhjärtat, även om jag kan tycka det fortfarande är schyst att köra GTA Vice City på min Switch.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Och ändå så valde ni att släppa skiten? När ni så klart visste om att det såg ut som stryk. Ni gambla:de bara om "Behöver vi fixa det bättre, eller kommer folk svälja den här skiten ändå och generera oss mer vinst, än om vi lägger mer tid på att faktiskt göra det här bra?".

THIS! Som utgivare kan de inte låtsas vara överraskade. De visste precis hur dåliga spelen var. Ändå valde de att släppa dem.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv
Skrivet av Kris:

Med tanke på hur lång tid det tar att fixa cyberpunk tvivlar jag att det blir något med GTA. Göm och glöm.

Nu är det två olika företag du pratar om.
Det kommer uppdateringar.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag hade nöjt mig med att de valde ett spel och sen gjorde en remake. Detta känns bara halvhjärtat, även om jag kan tycka det fortfarande är schyst att köra GTA Vice City på min Switch.

Jag hade då helst se remake av alla fem spelen.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Nu är det två olika företag du pratar om.
Det kommer uppdateringar.

Det kommer ta flera år att patcha spelen till duglig standard. Har du lust att vänta flera år?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jag hade då helst se remake av alla fem spelen.

Tänker du på de i 2D också då?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker du på de i 2D också då?

Åh, vad fett det hade varit med en GTA2-remake. Bortsett från multiplayer i femman så är tvåan det jag spelat mest, garanterat. Får en sån där mysig nostalgi-känsla av att bara tänka på det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker du på de i 2D också då?

Nej, menade bara de 5 GTA III spelen
(Trilogin + Stories)

Medlem

Vadå ber om ursäkt? Någon på Rockstar måste väl prövat skiten innan det gick till release och ändå tänkt "struntsamma, folk kommer köpa ändå, vem bryr sig?"

12
Skriv svar