EA vill testa demo-försäljning

MFC
Medlem
Skrivet av PaLL3:

Står inget direkt om de påståenden du gav i ACTA-avtalet.
Iaf inget som stödjer att så SKA det bli. Att det finns dom som vill ha fullkomlig totalitär demokrati är det väl ingen som kan ifrågasätta, men huruvida det kommer ske, inom vilken tidsram etc, kan vi enbart spekulera om.
Därför är det viktigt att vi väljer rätt politiker i år. Och inte de som följer globalföretagens lobbygrupper eller andra nationers hot & påtryckningar om sanktioner om vi inte inför den ena eller den andra lagen.

Som sagt, finns gott om källor. Länken jag gav var bara en "bra början". ACTA-avtalet är modern av avtal och när den är klar, klubbad och ska genomföras så tror jag inte ni blir besvikna på det jag skrivit om.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

OMG! 'Utmärkt strategi'? Jag ser den inte. Kommer inte att ladda ner dem isf, klarat mig mycket bra utan demon förut.

Men skit på er EA!


signatur

Martin "The Sage"

Medlem

Och hur mycket pengar skulle de spara på att MINSKA antalet folk som betalar för produkten gentemot att jobba i två månader till och slutföra och sälja den?

Inaktiv
Skrivet av Kotaku:

Electronic Arts tells Kotaku that while they're exploring different downloadable game strategies, they do not plan to charge gamers for "traditionally free game demos.

De klarade upp det här för Kotaku igår, ni är sent ute...

http://kotaku.com/5499421/ea-we-will-not-charge-for-tradition...

Inaktiv

Problemet är att det finns många gamers som betalar för all denna skiten som introducerats de senaste åren.

Spelbranschen har blivit som musikbranschen. Tryck ut skit i floder och sälj till de som inte letar efter något med mer djup i.

Men vem bryr sig egentligen. Ungefär lika många köp värda spel som kommer varje år som det gjorde för 10 år sedan. Det kommer bara en jävla massa annat mög emellan.

Medlem

Som sagt i andra dumheter som EA presenterar...
bojkotta EA!

Medlem

Haha EA går från klarhet till klarhet, frågan är väl vad som deras nästa steg är. Det här EA, kommer knappast öka er försäljning utan ironiskt nog göra det motsatta. Fast det är klart, verkar finnas en hel del spelare som inte bryr sig ett dugg hur ett företag behandlar dom så kanske är det till och med så att det kommer öka den. En sak är säker, jag kommer inte vara en av dessa.

Medlem
Skrivet av Fireflash__:
Skrivet av Kotaku:

Electronic Arts tells Kotaku that while they're exploring different downloadable game strategies, they do not plan to charge gamers for "traditionally free game demos.

De klarade upp det här för Kotaku igår, ni är sent ute...

http://kotaku.com/5499421/ea-we-will-not-charge-for-tradition...

Tack för klargörandet.

Medlem

Det kommer bli som i den där bilden någon postade, 80% av medlemmarna i en steamgrupp "Boycott MW2" spelade just mw2....

Uppmanar man till bojkott ska man själv stå för det också.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skrivet av Saxit:

Som vanligt läser folk inte mer än rubriken. Majoriteten av folket här verkar vara vana att kommentera på Aftonbladet för det är den nivån det ligger på just nu. Redan på sida 1 länkade någon till en Kotaku-artikel som sa att traditionella demon inte skulle försvinna.

PDLC är mer som att ett bolag (EA i det här fallet) vill göra en tv-serie baserat på en viss setting men är inte säkra på om folk faktiskt vill ha en sådan serie. Istället gör de en film (för TV-serier ofta kallad pilotavsnitt). Sedan ser de hur många som är intresserade av den settingen baserat på försäljningssiffor och är det positivt så gör de en större produkt av det hela (en hel tv-serie, eller i EAs fall, ett helt spel).
Det är inte ett 10-minuters demo det handlar om som någon icke-läskunnig verkade tro tidigare.

För de icke-namngivna personer som tycker att spelbranchen blivit girig och att spel borde bli billigare så kan jag säga att om spel hade ökat i pris med inflationen i samma takt som mjölk har gjort, så hade ett kondoll-spel legat på runt 1000-1200kr idag.
Spel har knappt blivit dyrare de senaste 20 åren, alltså har de egentligen minskat i pris - det vill säga det är kunderna som blivit girigare och snålare (eftersom de gnäller så jäkla högt), inte utvecklarna/utgivarna.

Det spelar väl ingen roll? Det är ju fortfarande konsumenten som får betala.
Skulle du betala extra för att få ta hem ett klädesplagg och sen efter 7 dagar innan bytesrätten går ut betala fullpris?

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av Saxit:

Som vanligt läser folk inte mer än rubriken. Majoriteten av folket här verkar vara vana att kommentera på Aftonbladet för det är den nivån det ligger på just nu. Redan på sida 1 länkade någon till en Kotaku-artikel som sa att traditionella demon inte skulle försvinna.

PDLC är mer som att ett bolag (EA i det här fallet) vill göra en tv-serie baserat på en viss setting men är inte säkra på om folk faktiskt vill ha en sådan serie. Istället gör de en film (för TV-serier ofta kallad pilotavsnitt). Sedan ser de hur många som är intresserade av den settingen baserat på försäljningssiffor och är det positivt så gör de en större produkt av det hela (en hel tv-serie, eller i EAs fall, ett helt spel).
Det är inte ett 10-minuters demo det handlar om som någon icke-läskunnig verkade tro tidigare.

För de icke-namngivna personer som tycker att spelbranchen blivit girig och att spel borde bli billigare så kan jag säga att om spel hade ökat i pris med inflationen i samma takt som mjölk har gjort, så hade ett kondoll-spel legat på runt 1000-1200kr idag.
Spel har knappt blivit dyrare de senaste 20 åren, alltså har de egentligen minskat i pris - det vill säga det är kunderna som blivit girigare och snålare (eftersom de gnäller så jäkla högt), inte utvecklarna/utgivarna.

Det spelar väl ingen roll? Det är ju fortfarande konsumenten som får betala.
Skulle du betala extra för att få ta hem ett klädesplagg och sen efter 7 dagar innan bytesrätten går ut betala fullpris?

Nej. Däremot om jag fick ett erbjudande som gick ut på att köpa en snygg tröja och senare fick ett erbjudande att köpa till matchande byxor och en jacka så hade jag kanske gjort det. Förstår du inte jämförelsen så har du missat vad nyheten handlar om. Då har du även gjort det jag klagar på i mitt inlägg: inte läst nyheten ordentligt. Kotaku-länken som klargör nyheten har postats två gånger i tråden redan. Jag föreslår att folk faktiskt läser den också.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Som vanligt läser folk inte mer än rubriken. Majoriteten av folket här verkar vara vana att kommentera på Aftonbladet för det är den nivån det ligger på just nu. Redan på sida 1 länkade någon till en Kotaku-artikel som sa att traditionella demon inte skulle försvinna.

PDLC är mer som att ett bolag (EA i det här fallet) vill göra en tv-serie baserat på en viss setting men är inte säkra på om folk faktiskt vill ha en sådan serie. Istället gör de en film (för TV-serier ofta kallad pilotavsnitt). Sedan ser de hur många som är intresserade av den settingen baserat på försäljningssiffor och är det positivt så gör de en större produkt av det hela (en hel tv-serie, eller i EAs fall, ett helt spel).
Det är inte ett 10-minuters demo det handlar om som någon icke-läskunnig verkade tro tidigare.

För de icke-namngivna personer som tycker att spelbranchen blivit girig och att spel borde bli billigare så kan jag säga att om spel hade ökat i pris med inflationen i samma takt som mjölk har gjort, så hade ett kondoll-spel legat på runt 1000-1200kr idag.
Spel har knappt blivit dyrare de senaste 20 åren, alltså har de egentligen minskat i pris - det vill säga det är kunderna som blivit girigare och snålare (eftersom de gnäller så jäkla högt), inte utvecklarna/utgivarna.

Det finns en mycket viktig skillnad på produkter som mjölk och multimedia. Denna är att till skillnad från mjölk så kan du med ett media göra hur många kopior du vill utan att det kostar dig ett sabla öre. Priser på varor sätts efter tillgång och efterfrågan, men priset på media däremot verkar sättas efter antalet uppskattade förluster på grund av antagen olovlig nerladdning. Jo du spelen har blivit dyrare, jag har själv varit med om denna utveckling (till skillnad från dig säkerligen) och anledningen till att de blivit det är för att bolagen kan sälja spelen för det priset. Hade folk bara skitit i att köpa ett spel som de ansåg vara för dyrt hade de inte haft något annat val än att sänka priset, det är ren och skär fakta.

MFC
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hade folk bara skitit i att köpa ett spel som de ansåg vara för dyrt hade de inte haft något annat val än att sänka priset, det är ren och skär fakta.

+1


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Oj vad snålt av EA.

Medlem

En demo ska väl vara en demostration av ett spel som ska göra en sugen på att plocka fram plånkan och pynta för liret.. Det var väl aldrig meningen att det skulle kosta pengar att bli sugen att ta fram plånboken.. eller?

Inaktiv

ja men tjena att någon skulle vara så jävla dum i huvudet att de skulle betala pengar för att spela ett demo...

Medlem

NEJ för i helvete! Tänker aldrig i mitt liv betala för en demo. Men det finns väl tillräckligt många dumma amerikaner som kan tänka sig att göra det för att det ska funka...

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Saxit:

Som vanligt läser folk inte mer än rubriken. Majoriteten av folket här verkar vara vana att kommentera på Aftonbladet för det är den nivån det ligger på just nu. Redan på sida 1 länkade någon till en Kotaku-artikel som sa att traditionella demon inte skulle försvinna.

PDLC är mer som att ett bolag (EA i det här fallet) vill göra en tv-serie baserat på en viss setting men är inte säkra på om folk faktiskt vill ha en sådan serie. Istället gör de en film (för TV-serier ofta kallad pilotavsnitt). Sedan ser de hur många som är intresserade av den settingen baserat på försäljningssiffor och är det positivt så gör de en större produkt av det hela (en hel tv-serie, eller i EAs fall, ett helt spel).
Det är inte ett 10-minuters demo det handlar om som någon icke-läskunnig verkade tro tidigare.

För de icke-namngivna personer som tycker att spelbranchen blivit girig och att spel borde bli billigare så kan jag säga att om spel hade ökat i pris med inflationen i samma takt som mjölk har gjort, så hade ett kondoll-spel legat på runt 1000-1200kr idag.
Spel har knappt blivit dyrare de senaste 20 åren, alltså har de egentligen minskat i pris - det vill säga det är kunderna som blivit girigare och snålare (eftersom de gnäller så jäkla högt), inte utvecklarna/utgivarna.

Det finns en mycket viktig skillnad på produkter som mjölk och multimedia. Denna är att till skillnad från mjölk så kan du med ett media göra hur många kopior du vill utan att det kostar dig ett sabla öre. Priser på varor sätts efter tillgång och efterfrågan, men priset på media däremot verkar sättas efter antalet uppskattade förluster på grund av antagen olovlig nerladdning. Jo du spelen har blivit dyrare, jag har själv varit med om denna utveckling (till skillnad från dig säkerligen) och anledningen till att de blivit det är för att bolagen kan sälja spelen för det priset. Hade folk bara skitit i att köpa ett spel som de ansåg vara för dyrt hade de inte haft något annat val än att sänka priset, det är ren och skär fakta.

Jag är 34 och började spela spel när jag var 5 (på en http://en.wikipedia.org/wiki/Magnavox_Odyssey%C2%B2 ) så jag har varit med om både upp- och nergångar när det gäller pris.

MSRP för Duke Nukem 3d (release 1994, pris enligt IGN) var $31.99 vilket motsvarar $46.68 med dagens penningvärde ( http://www.wolframalpha.com/input/?i=%2431.99+1994+now ).
X-com Ufo Defense hade ett MSRP på $34.99 vilket är $52.39 nu ( http://www.wolframalpha.com/input/?i=%2434.99+1993+now ).
Super Mario Bros till NES hade ett originalpris som idag hade varit över $80 (ja, jag är medveten om att median är dyrare att producera).

449kr för Bad Company 2 betyder ungefär $60 så ja, de har gått upp några dollar här och där (AC2 kostar dock bara 349kr på Webhallen ser jag), men tar du även hänsyn till produktionskostnaderna det kostar att få fram med den grafik och kvalisort som folk förväntar sig idag, så är det fortfarande förbaskat billigt i jämförelse med dåtidens priser.

Medlem

... och EA kläcker ännu en briljant idé.

Medlem

Loooooool säger jag bara. Är det inte ett skämt kommer EA befästa nån av stämplarna girigt jäkla företag eller Djävulens kassako AB.

Samt:

Skrivet av PaLL3:

Hahaha, finns det något annat att göra än att skratta åt eländet?
Spelindustrin seglar rakt in i piraternas hamn....

Kan bara hålla med.

Medlem

Som att betala för en trailer. (Y)


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Haha, räkna inte med mig.

Inte ens om det vore demo på the Duke.

Medlem

Inget förvånande med tanke på hur konsollmarknaden ser ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

fy farao
Girigheten har inga gränser! Hur fan kan dem vilja att folk ska betala för en demo version är dem helt pantade eller?
Demos har ju alltid varit gratis. Shit hoppas att folk orkar klaga hårt på dem over there istället för o sitta i soffan me krysslådorna som får..
Det låter idiotiskt att ta betalt 2 gånger för ett spel.. i sånna fall borde demo testarna få rabetterat pris eller nåt...

Medlem
Skrivet av Fireflash__:
Skrivet av Kotaku:

Electronic Arts tells Kotaku that while they're exploring different downloadable game strategies, they do not plan to charge gamers for "traditionally free game demos.

De klarade upp det här för Kotaku igår, ni är sent ute...

http://kotaku.com/5499421/ea-we-will-not-charge-for-tradition...

Och hur många "traditionally free game demos" kommer EA släppa om de drar igång det här på allvar? Jag skulle gissa någonstans runt noll.

Medlem
Skrivet av MEDDi:

verkar som majoriteten pa EA är judar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jisses vad alla gnäller. Det är väl bara ge fan i att köpa "PDLC" då? Det är ju inte direkt obligatoriskt. Företag vill tjäna pengar. Alla företag.

Medlem

EA's nya slogan?
"EA, fisting everyone"

OnT:
Är det någon som tror att EA är snälla nog att låta småspel testas på detta sätt?
Nej, det klär bli "demon" av storsäljare som C6C/Red Alert, samtliga sportspel och alla andra spel som säljer bra (folk lär köpa demot då).
Små utvecklare och originella idéer prövas bäst på indie games, live arcade/PSN/Steam, där ser man tydligt om kunderna är intresserade. Annars fattar nog de flesta själva vad man vill ha i ett spel och ej, det är sällan någon förvåning när ett spel säljer bra...

Medlem

Om detta "demo" är ute före release, inte kostar så mycket och den kostnaden dras av på ett senare köp av det riktiga spelet så är det möjligen en idé som kan fungera. (Kanske ett gratisdemo och en mer omfattande förhandsversion som kostar? Det lär ju dock kosta mer än det smakar att producera.)

Känns fortfarande som att de i grund och botten borde vara intresserade av att så många som möjligt skall testa demot och då är det ju bara dumt att ta betalt för det.

Medlem

...i dessa tider oxå när arbetslösheten i världen inte ALLS är så stor kommer fittorna EA och ska ta betalt för halvdana spel, som man vill prova innan man betalar för fulla spelet... GJ!:up:

Ville först arbeta inom spelbranschen, men jag har ändrat mig successivt. Det är ju BARA stress, stress och alldeles för mkt girighet inom företagen.

Vart finns passionen nu för tiden, el det finns ingen?

Jag vill tillbaka till 90-talet!!! Det var roligare att äga en PC då...

Skriv svar