Den stora Lost Ark-tråden

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ser ut som Zinnervale gått och blivit för stor den med, hypen är ju enorm så vågar inte satsa på en smockad server personligen. Får se hur det slutar dom sista dagarna inför release, anar att majoriteten inte listat sig i dessa dokument och att det bara blir att välja där man får plats

Ja ser ut som Zinnervale har gått om Kadan nu och blir förmodligen den största servern

Medlem

Hoppas inte det innebär köer på founder's pack releasen.

Medlem

Köer blir det nog säkert vid launch hur de än gör. Har varit så i alla mmo. Frågan är hur långa och hur de hanterar det

Och sen i och med founders pack och det är låst till servern man öppnar de på kan de inte förvänta sig att folk kör på ny server om de redan startat på en

Medlem

Så vad ska ni lira för klass? Tänkte starkt att det skulle bli paladin men börjat snegla på gunlancer igen.

Brukar normalt identifiera mig med magikerklasser men tycker det är tråkigt med genderlock, och framför allt att alla magiker i LA ser ut som modeller med kortkort + stort hyllplan. Hade gärna spelat nånting som ser lite mer ondskefullt ut / lite mer som ett monster.. Det kanske mer är en västerländsk-grej.

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Så vad ska ni lira för klass? Tänkte starkt att det skulle bli paladin men börjat snegla på gunlancer igen.

Brukar normalt identifiera mig med magikerklasser men tycker det är tråkigt med genderlock, och framför allt att alla magiker i LA ser ut som modeller med kortkort + stort hyllplan. Hade gärna spelat nånting som ser lite mer ondskefullt ut / lite mer som ett monster.. Det kanske mer är en västerländsk-grej.

Låter som en demonic/shadowhunter.

Själv blir det en gunslinger för jag har så svårt för att spela perfekt på den och det gör det roligt för mig.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Ja ser ut som Zinnervale har gått om Kadan nu och blir förmodligen den största servern

Fy fan, ja utifrån listan så ser ju båda ut att bli stora... blir det stora köer på både Zinnervale och Kadan?... går ju inte säga dagen innan men vad ni tror?

Medlem

Det är cirka 300 guilds listade på Zinnervale nu. Om det är ett medel på 60 personer är det 18000 bara där. Servern är enligt listan cirka 50% större än Kadan. Enligt denna sammanställningssajt https://la-eu-servers.netlify.app/

Medlem

Ser ut som att Zinnervale är helt tjock på folk som tidigare har nämnt. Finns det något snack om att skandinaverna flyttar någon annanstans? Jag och de jag lirar med håller oss till engelska och vi har börjat diskutera ett eventuell byte av server pga den stora populationen som finns där men har inte den blekaste ett bra alternativ skulle vara. Vi följer gärna stora skandinaviska guilder.

Medlem

Tror den är länkad tidigare, men för er som vill ha en uppfattning om prestanda för olika grafikkort med inställningarna på max.
https://www.reddit.com/r/lostarkgame/comments/rxvdv2/lost_ark...

DX11 är det som gäller för EU/NA lanseringen.

Medlem

Thirain kanske?
Om man kollar på denna iaf https://la-eu-servers.netlify.app/
Finns det fler sidor som har samlat info om var alla ska ta vägen?

Finns väl egentligen ingen risk att nån server blir döende än så länge. Långt många fler kommer spela än de som har registrerat sina guilds. Sen kommer även många tröttna på att köa och byta server i sista sekunden.

Medlem

Går servrarna upp vid midnatt eller vilka tider gäller?

Dex
Medlem
Skrivet av Methea:

Går servrarna upp vid midnatt eller vilka tider gäller?

Har för mig att det är 9am PT imorgon. Alltså 18:00 här i Sverige om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av Dex:

Har för mig att det är 9am PT imorgon. Alltså 18:00 här i Sverige om jag minns rätt.

Tack!

Medlem
Skrivet av maskinett:

Finns det något snack om att skandinaverna flyttar någon annanstans?

Högst anekdotiskt, men vårt gille på nittio man bestämde oss för att byta till Thirain. Tror samma kommer gälla fler engelskspråkiga som tidigare var inställda på Zinnervale.

Medlem

Nu finns förladdning

Gnällkuk

Jag är redo för kö och besvikelse!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vilken server blir det nu för folk då??

Medlem

Ser ut som vi initialt ska in på tihrain också, om man kommer in alls. Så om det fortfarande finns någon som letar casualgille (lite blandat förvisso) med 30-40åringar med allt vad det innebär så hör av er. Vi har en discord redo för ändamålet

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Ser ut som vi initialt ska in på tihrain också, om man kommer in alls. Så om det fortfarande finns någon som letar casualgille (lite blandat förvisso) med 30-40åringar med allt vad det innebär så hör av er. Vi har en discord redo för ändamålet

Härligt! Jag hör nog av mig, är något av en ensamvarg egentligen men det är alltid skoj att vara med i en guild. Hur många är ni?

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Vilken server blir det nu för folk då??

Dom två största svenska discordsen kör Zinnervale 👍


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Kommer nog bli lir men kommer nog inte lira på Zinnervale, finns ingen anledning för mig, jag vill bara spela måste inte vara på en server där alla andra är.

Kanske slen eller Calvasus , jobbiga är att kötiderna idag inte är en riktig indikation hur det blir på fredag man kan ju gissa men jag gör som jag brukar skapa gubbe på flera servrar så man får namnet o sen se på fredag vilken man satsar på.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Vilken server blir det nu för folk då??

Tihrain lär jag och närmaste vänskapskretsen satsa på då Zinnervale verkar bli smockad, om vi för i huvudtaget har en chans att välja.

Medlem

Mjo.. Antar att jag kommer testa Zinnervale men om det är kört så blir det Thirain

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Härligt! Jag hör nog av mig, är något av en ensamvarg egentligen men det är alltid skoj att vara med i en guild. Hur många är ni?

Löst räknat 8-20 pers se hur många som hänger på

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Ser ut som vi initialt ska in på tihrain också, om man kommer in alls. Så om det fortfarande finns någon som letar casualgille (lite blandat förvisso) med 30-40åringar med allt vad det innebär så hör av er. Vi har en discord redo för ändamålet

Jag tänkte också hoppa in där, skulle vara kul att gå med.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Ser ut som vi initialt ska in på tihrain också, om man kommer in alls. Så om det fortfarande finns någon som letar casualgille (lite blandat förvisso) med 30-40åringar med allt vad det innebär så hör av er. Vi har en discord redo för ändamålet

Hänger gärna på jag med!

Medlem

Nån som har kommit in?

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Nån som har kommit in?

Nope

Dex
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Nån som har kommit in?

Inte jag heller. Står bara på Steam och försöker ladda hem en uppdatering, men inget händer

Medlem
Skrivet av Dex:

Inte jag heller. Står bara på Steam och försöker ladda hem en uppdatering, men inget händer

Timeout för anslutning händer

Skriv svar