Ubisoft lägger ner tre spel, Skull and Bones försenas (igen)

Robot
Ubisoft lägger ner tre spel, Skull and Bones försenas (igen)

Skepp ojoj + nedsläckning av tre icke-utannonserade titlar.

#skull-and-bones, #ubisoft


Redaktör
Ponny

På förekommen anledning:


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tråkigt! Kan inget annat än hoppas på att det var tre dålig titlar som las ner.

Medlem

Man undrar ju om det finns någon som ser fram emot Skull and Bones efter det som visades förra året.

Medlem

Läste precis en twitt från Jeff Grubb, att Ubisoft ville bli uppköpta, och har frågat runt, men att ingen har velat köpa dem pga alla problem de har. Och nu kommer denna nyhet upp.

Om det stämmer, är svårt och säga, men skulle inte förvåna mig om det finns någon sanning bakom det. Tänk att gå från att ha varit en utav de större och populärare utgivarna, till att desperat vilja bli uppköpta...mycket som ej står rätt hos dem.

Medlem

Nu sitter jag tack och lov inte i ledningen hos ubisoft men käre tid det måste väl ändå rulla några huvuden med denna produktion.

Medlem

Bajs, var säkert Rayman 😢
Eller har en uppföljare utannonseras till den serien ännu?

Medlem

De kanske borde klättra upp i ett torn och låsa upp fler bra spelidéer?


signatur

I drank what?

Medlem

Kan nog vara vågat att lägga ner nya IPn för att sats allt krut på Skull and Bones. Det har ju inte direkt imponerat. Bör nog ha gjort tvärt om. Avliva den halta hästen och satsa på nytt.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tråkigt! Kan inget annat än hoppas på att det var tre dålig titlar som las ner.

Det var tre Ubisoftspel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det var tre Ubisoftspel...

...Som gick in på en bar...

Medlem

Bara att de släpper AssCreed

Medlem

Det är svettigt för utvecklarna när aktieägarna sätter press på dom.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Det var tre Ubisoftspel...

Kom igen nu, de släpper en del bra grejer, dessutom en del nytt eller innovativt. Valhalla, Mario + Rabbids (som är skitbra!), Rocksmith+, Immortals. Visst mjölkar de sina koncept, men utan Ubisoft skulle branschen vara ännu mer likriktad.


signatur
Medlem

Skull and Bones borde nog läggas ned vid det här laget, kan inte vara bra ekonomiskt för Ubisoft att fortsätta pumpa in pengar i ett dött projekt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Skull and Bones borde nog läggas ned vid det här laget, kan inte vara bra ekonomiskt för Ubisoft att fortsätta pumpa in pengar i ett dött projekt.

Jag fattar inte heller att dom fortsätter. Förmodligen är spelet "to big to fail".

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag fattar inte heller att dom fortsätter. Förmodligen är spelet "to big to fail".

Kan tänka mig att de suttit och skissat på NFT's och mikrotransaktioner för olika färgade segel och liknande länge nu. De vet att folk betalar stora pengar för ett online spel där du kan "vara dig" genom att köpa krimskrams, så de håller säkert projektet vid liv så länge som möjligt.

Skulle väl vara kul att "äga" sitt skepp och till och med ha nöjet att betala parkering för det under tiden man är offline, om man nu inte hellre tar avgiften för att lösa ut det varje online session från valfri hamnmyndighet.

Kan tänka mig som sagt, att det är liknande frågor som de sitter med, men jag har väl haft fel förut. x)

Inaktiv

Gillar Ubisofts spel överlag men Skulls & Bones ser väl inte jättehett ut.
Immortals var ett fantastiskt spel och längtar efter uppföljaren.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Bara att de släpper AssCreed

Måste vara det enda säkra kortet de har typ

Releasehästryttare

Tror Sista spelet jag spelade av deras katalog va farcry 4, spelen sen dess blir bara sämre och mer grindiga, fattar inte varför folk är sugna på något av deras framtida spel då alla har samma upplägg.

Snälla låt företaget dö så deras personal kan starta mindre studior som gör bra spel då de har kompetensen att göra det!

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Bajs, var säkert Rayman 😢
Eller har en uppföljare utannonseras till den serien ännu?

Jag hoppas det kommer fler spel i serien men Michel Ancel som var hjärnan bakom spelen jobbar väl i djungeln nu för tiden?

It's not a lake, it's an ocean

Märkligt hur det har gått utför för Ubisoft. Vad är det som händer på företaget?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Som kompisarna å jag har väntat på detta, å så blir det uppskjutet igen... Det va bättre förr...

Medlem
Skrivet av Thane:

Måste vara det enda säkra kortet de har typ

Far Cry-serien säljer som smör.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Det här gör ju att det lilla hopp som finns kvar gällande en framtida release av Beyond Good & Evil 2 smulas sönder ännu mer...


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kom igen nu, de släpper en del bra grejer, dessutom en del nytt eller innovativt. Valhalla, Mario + Rabbids (som är skitbra!), Rocksmith+, Immortals. Visst mjölkar de sina koncept, men utan Ubisoft skulle branschen vara ännu mer likriktad.

Ja, de släpper flera bra spel och de har speciellt gjort det tidigare. Det var bara onsdags-UBI-rantet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jehuty:

Jag fattar inte heller att dom fortsätter. Förmodligen är spelet "to big to fail".

Jag tror att de är så illa tvungna att göra klart spelet då Singapore (där spelet i huvudsak utvecklas) gått in med statlig finansiering i ett tidigt skede.

Vid det här laget är det nog så mycket investerat även från Ubisoft själva att de behöver ha en hit för att dra in utvecklingskostnaderna därav de ytterligare förseningarna.


signatur

Jump in.

Medlem

Tur att S&B ser ut som skit och har inte haft hype för spelet överhuvudtaget.

Ser fram emot The Forest, thats about it

Medlem

Hoppas bara att Malmö baserade Massive ryktade Star Wars spel inte är ett av dom tre som lagds ner. För det är väl officiellt utannonserats va? eller var det bara rykte?

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Kom igen nu, de släpper en del bra grejer, dessutom en del nytt eller innovativt. Valhalla, Mario + Rabbids (som är skitbra!), Rocksmith+, Immortals. Visst mjölkar de sina koncept, men utan Ubisoft skulle branschen vara ännu mer likriktad.

Jag delar dessvärre inte din åsikt och anser ist att Ubisoft numera bara släpper skit. Har inte köpt ubisoft-spel på många år då de inte har någonting som tilltalar.

Antingen copypastar de sina storfranchises med vidriga mtx modeller med boosters och skit

eller

så tvingar de in hbtq-ideér i sina spel. I vissa fall är bara genren och tematiken rent utav tråkig.

Näe, ubisoft är en av få utgivare som jag helt slutat bry mig om.

12
Skriv svar