Varför pratar folk inte om Tinykin?

Medlem
Varför pratar folk inte om Tinykin?

Jag körde precis igenom spelet Tinykin och blev fullkomligt golvad. Jag har tidigare sagt att jag tyckte att 2022 års bästa spel var vampire Survivor men jag tar tillbaka det och ändra mig till Tinykin. Så nära ett perfekt spel det går att komma skulle jag säga. Otroligt mysigt och välgjort. När jag väl kom in i spelet så var det helt omöjligt att sluta släppa det.

Vill verkligen tipsa folk om spelet för det känns inte som de fått den uppmärksamhet som det förtjänar. Finns på game pass.

/M

Medlem

För lite medianärvaro skulle jag säga, hade inte hört talats om det förens nu. Tack för tipset!

Redaktör
Ponny

Ska definitivt kolla in det, efter en medlemsrecension. It had me at Pikmin. Vågar vi tro och hoppas på en sleeper hit?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag körde precis igenom spelet Tinykin och blev fullkomligt golvad. Jag har tidigare sagt att jag tyckte att 2022 års bästa spel var vampire Survivor men jag tar tillbaka det och ändra mig till Tinykin. Så nära ett perfekt spel det går att komma skulle jag säga. Otroligt mysigt och välgjort. När jag väl kom in i spelet så var det helt omöjligt att sluta släppa det.

Vill verkligen tipsa folk om spelet för det känns inte som de fått den uppmärksamhet som det förtjänar. Finns på game pass.

/M

Håller helt med, det är ett fantastiskt spel! Många som verkar ha missat det. Det var så bra att jag var tvungen att skriva en medlemsrecension.

Jag har tjatat på utvecklaren via twitter om att dem måste släppa DLC med fler banor och när jag specifikt bad om en bana med tema källare så fick jag lömska smileys tillbaka. Kanske är det en hint om att det faktiskt är på väg?

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vågar vi tro och hoppas på en sleeper hit?

Jag håller alla tummar och tår för att det är så. Det kan motivera en uppföljare vilekt hade varit guld, men ett matigt DLC hade också räckt långt. Gärna med minst två nya rum att utforska, helst av allt vill jag ha en källare men ett garage hade också varit häftigt.

Dem släppte en uppdatering med time-attack challenges rätt så nyligen. Inget som faller mig i smaken, men kul att dem arbetar vidare på spelet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Den grafiska stilen är rätt svår att komma över, ser ut som moderna barnprogram. Pikmin är ju dock alltid roligt så det kanske kan vara värt att testa ändå.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Den grafiska stilen är rätt svår att komma över, ser ut som moderna barnprogram. Pikmin är ju dock alltid roligt så det kanske kan vara värt att testa ändå.

Karaktärerna kan ge hemska Nickelodeon-känslor men miljöerna är rakt av fantastiska. Det kostar inte allt för mycket, runt 25 dollar, vilket det lätt är värt enligt mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tack för tipset!

Kanon att det finns på Game pass, passar det inte mig kanske någon av ungarna gillar det

Medlem

Super-mysigt spel som gör en glad. Passar perfekt nu när det är mörkt och deppigt ute!
Enda "minuset" för mig är att det var lite svårt att förstå sig på storyn men det är inte ovanligt i spel av denna typen som är så fantasifulla.
Hade lite samma problem i Psychonauts 2 där det blev ganska virrigt ibland när man inte visste vad som var "verkligt" eller fantasi i någons huve haha.

Medlem

Mycket trevligt spel, om än lite oklart vad som ska göras ibland.
Körde färdigt storyn ikväll och funderar på att ta dom sista achievementsen.

Dock får spelet mig att drömma om en uppföljare på Dreamcast-klassikern Toy-Commander (som utspelade sig i samma typ av miljö). Men det lär aldrig hända…

Medlem

Det var på tredjeplats på min personliga GOTY-lista! Strax under Elden Ring och Ragnarök. Riktigt fint spel.


signatur
Medlem

Oooh, har missat det här, ser ju supermysigt ut. Och på gamepass dessutom, installerar och testar i helgen, tack för tipset! 😃

1
Skriv svar