Rapport: Sony har dramatiskt sänkt PSVR2-förväntningar - sämre efterfrågan än väntat

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Priset är rena rånet tyvärr, det kommer nog inte sälja så mycket. Produkten är säkert bra, men tror den hade varit mer attraktiv om hela tingesten var trådlös, för så var inte fallet?

Sedan har det med spelen att göra också, en handfull intressanta, och sedan tar det kanske slut.

Spelen kommer inte ta slut. Spel kommer släppas hela tiden, det är inte som att PCVR eller Standalone scenen är död.
Så skulle inte PSVR2 få ett enda till exclusivt spel skulle det ju fortfarande komma spel, vilket gör att har man inget annat än en PS5 så kan det vara bärt.
Att det inte skulle komma ett enda Sony spel nå mer än dessa som utannonserats anser jag högst otroligt.

Skrivet av Kerrai:

Mer än dubbelt så dyrt som PSVR1 gör att jag inte köper.. det hade vart en kul extra, men en kul extra för 8000kr är för mycket för en kul extra.

Det stämmer inte. PSVR1 var du tvungen att köpa till en massa saker. Priset på komplett paket PSVR1 slutade på $50 mindre än PSVR2 vid release.
Däremot har ju värdet på $ ändrats en del.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Superhypad, jag kommer bli bästa lanseringen någonsin.

Lite fundersam över att vi inte fått state of play eller något liknande bara.

Vill man ha VR för runt 3000Kr och vad det innebär tekniskt så är det väl bara att köpa PSVR?
Ska du ens ha en del av tekniken i PSVR2 så behöver du betala 15000Kr idag, då den billigaste lösningen förmodligen är Quest Pro?

Sen är det många som fortfarande inte har koll på VR-legs och vilka lanseringstitlarna är märker jag här.

Ser fram emot att få spela RE8, Synthriders,Tetris effect med mera om bara 3 veckor. Känns overkligt faktiskt när man väntat sedan 2013 på vettig VR.

Redaktör
Skrivet av Kerrai:

Mer än dubbelt så dyrt som PSVR1 gör att jag inte köper.. det hade vart en kul extra, men en kul extra för 8000kr är för mycket för en kul extra.

PSVR var inte sååå billig när den släpptes, ca 4 700 kr för bara headsetet. Med kamera (som krävdes) och Move-kontroller (frivilligt) blev priset nära 6 000 kr. Det sjönk väldigt snabbt, men vid release kostade den en del.


signatur
Medlem

Inte konstigt, då det knappt gått att få tag i PS5 fram tills nu.

CTI
Medlem

Önsketänkade, kostar det max 5000:- och var kompatibelt med Pc, då skulle jag nog slå till.

Men inget av detta kommer slå in.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

VR är stendött, inte så konstigt att man sänker förväntningarna på försäljning av produkter som utvecklades när formatet var inne i ”3DTV är framtiden”-fasen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

VR är stendött, inte så konstigt att man sänker förväntningarna på försäljning av produkter som utvecklades när formatet var inne i ”3DTV är framtiden”-fasen.

Tröttsam felaktig kommentar av herrn
Det är varken stendött eller har nått med nån 3DTV fas att göra.

För övrigt är inte 1-1,5M dåligt om det skulle sälja så pass initialt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att de ens förväntade sig något annat med det priset.

Medlem

Svarade ja för ett år sen, och har en bokning. Men får barn i slutet av månaden, så är ganska osäker på om det kommer gå hem i familjen att sitta instängd i sin egen värld.
Satsar kanske på en SteamDeck istället, så man kan spela på lunchen och dyl

Medlem
Ps5 + playseat + G29 + GT7 + Vr2 = 22a feb

Ja, det är dyrt dyrt, men det ska bli sååååå kul att köra detta med Vr2. Ett absolut köp för mig.
Själv kör jag med en julaftons nedräkning som barnen gör dagarna fram till julafton 😀

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En skrymmande hjälm som helt stänger ute omvärlden känns inte som framtiden direkt.

NuZ
Testpilot

Om det stämmer så kan man nog förstå det. VR är supernischat och många blir som jag, åksjuka. Min MQ2 använder mest kidsen här hemma.

Sedan priset, är ju samma pris som konsolen plus att man behöver äga den sedan innan. Så i runda slängar 13000kr VR


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Svarade ja för ett år sen, och har en bokning. Men får barn i slutet av månaden, så är ganska osäker på om det kommer gå hem i familjen att sitta instängd i sin egen värld.
Satsar kanske på en SteamDeck istället, så man kan spela på lunchen och dyl

Det beror helt på hur ni hanterar att vara föräldrar. Klarar ni att avlasta varandra när det behövs så bägge två får lite regelbunden tid för sina egna intressen (allt bör inte 100% kretsa kring babyn, det är ohälsosamt på så många nivåer) så tror jag det ska fungera bra med VR

Medlem
Skrivet av Piddelito:

En skrymmande hjälm som helt stänger ute omvärlden känns inte som framtiden direkt.

Kanske för att det är i nutid det här släpps. Eller tänkte du VR generellt? Att det är en fluga som inte har en plats i framtiden?

Medlem

Givet köp...på en rejäl rea.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Hur anser du när det är bra för att vara värt pengarna?
Har du testat PSVR2?
Dom flesta som använder VR får inte åksjuka och dom flesta kan vänja bort sig det. Bättre headsets mm gllr även att benägenheten att bli sjuk minskar.

Har du statistik på det?

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Har du statistik på det?

Statestik på åksjuka? Nej
Du vet väll att det finns folk som blir åksjuka av FPS spel på TV/Skärm också men domnfleata vänjer sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av NuZ:

Om det stämmer så kan man nog förstå det. VR är supernischat och många blir som jag, åksjuka. Min MQ2 använder mest kidsen här hemma.

Sedan priset, är ju samma pris som konsolen plus att man behöver äga den sedan innan. Så i runda slängar 13000kr VR

Det finns massa spel för att vänja av sig åksjuka.
Finns många godbitar på Quest 2 man inte bör missa.
Resident evil 4.
Red Matter 1 & 2
In death unchained
mm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Det finns massa spel för att vänja av sig åksjuka.
Finns många godbitar på Quest 2 man inte bör missa.
Resident evil 4.
Red Matter 1 & 2
In death unchained
mm.

RE 4 har jag spelat igenom på MQ2 men blir fortfarande sjukt snabbt åksjuk av VR


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

RE 4 har jag spelat igenom på MQ2 men blir fortfarande sjukt snabbt åksjuk av VR

Även med komfort settings?
kan vara ögonen eller så har du otur att vara ett "mellan läge" på Quest IPD.
tyvärr så har Quest 2 begränsade inställningsmöjligheter där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Statestik på åksjuka? Nej
Du vet väll att det finns folk som blir åksjuka av FPS spel på TV/Skärm också men domnfleata vänjer sig.

Var det ett nej?

Medlem

För mig är occulus den mest använda plattformen. Spelar minigolf med farsan dagligen. Riktigt trevligt sett att umgås med vänner och familj som bor en bit bort faktiskt.

Medlem

Nyheten är BS. Samma journalist, Takashi Mochizuki, har flera gånger tidigare ljugit och det var han själv som hittade på siffran 2 miljoner PSVR2, och nu reducering till 1 miljon, något som Sony aldrig gick ut med från allra första början.

Tre gånger tidigare har han ljugit om Sony, en vardera för Microsoft och Nintendo, där samtliga har varit tvungna att säga till att så inte var fallet.

Att snubben fortfarande kan skriva falska nyheter för Bloomberg, och inte få sparken, är väldigt märkvärdigt.

https://www.gamesindustry.biz/sony-we-have-not-cut-ps-vr-2-pr...

Ni behöver nog uppdatera nyheten.

Medlem

Det tar emot lite att lägga pengarna. Särskilt då alla mina tidigare headsets tillslut har blivit dammuppsamlare. Men det är ändå något som får mig att tro att Sony kan producera titlar som gör att det känns värt det. Så min preorder kommer få ligga kvar och jag får jobba några övertidstimmar denna månad så jag även kan betala mina räkningar 😅

Medlem

Har ingen TV eller PS5:a så det är långt kvar tills jag skaffar PSVR2, men målet är väl att nångång göra det!

Dyr nischad lyxprodukt i en ekonomiskt orolig tid. Recept för dålig försäljning.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Storyn visade sig inte stämma, och har nu även dementerats av Sony.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Storyn visade sig inte stämma, och har nu även dementerats av Sony.

Det ser lite underligt ut när samma skribent skrivit nästan likadana artiklar om kapad tillverkning förr som visat sig vara felaktiga. Han får nog börjat fundera på om källorna han använder är pålitliga.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det ser lite underligt när samma skribent skrivit nästan likadana artiklar om kapad tillverkning förr som visat sig vara felaktiga. Han får nog börjat fundera på om källorna han använder är pålitliga.

Han är en sån där som använder "trust me bruh" som källa.
Det blir helt fel nör man skriver det som nyheter när det själva verket mer är ett rykte och myclet sannolikt ett påhittat rykte.

Men van lyclades, många som rapporterat om detta.
Konstigt att "rapporter" som sprids på samma sätt ang Apples VR satsning inte fått samma spridning i "mainstream" media.
Svaret är att mainstream media gillar skriva om "negativa" saker nästan oavsett vad det handlar om.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar