FZ Play - Nybyggande i The Settlers New Allies

Robot
FZ Play - Nybyggande i The Settlers New Allies

Wakkaah spelar det väldigt försenade spelet.

#fz-play, #the-settlers-new-allies


Medlem

Dehär blir kul o se!
Har varit väldigt skeptisk till om det går att återuppliva mysfaktorn i de gamla spelen men blir gärna motbevisad!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Mitt i Melodifestivalen

Inaktiv

Har saknat Settlers. Hoppas det är vettigt.

Moderator

Jag har spelat flera av spelen i serien som ung och älskade det. Ska bli spännande och se vad den här nya varianten har att erbjuda!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Jag har spelat flera av spelen i serien som ung och älskade det. Ska bli spännande och se vad den här nya varianten har att erbjuda!

Ska bli kul att höra vad en som spelat tidigare spel tycker om det. Är försiktigt intresserad själv.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Undrar om det kommer till Steam så småningom. Ubisoft har jue börjat släppa spel där igen.

Medlem

Hittills måste jag säga att det är riktigt mysigt. Känns som Settlers IV i modern skrud.

Men vilken katastrofal release! Ingen marknadsföring alls och inga recensionskoder utskickade till journalister heller. Finns inte en enda recension. På tal om det - när kommer FZ recensera det?

Inaktiv

Bättre sent än aldrig...eller? Försiktigare än försiktigast pessimistisk. Jag tröttnade i betan efter 2 matcher och då gillar jag Settlers och builders.

Redaktör
Skrivet av Mikaelh:

Hittills måste jag säga att det är riktigt mysigt. Känns som Settlers IV i modern skrud.

Men vilken katastrofal release! Ingen marknadsföring alls och inga recensionskoder utskickade till journalister heller. Finns inte en enda recension. På tal om det - när kommer FZ recensera det?

Tidigt nästa vecka!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tidigt nästa vecka!

Perfekt. Tack!

Moderator
Moderator

Spelet har potential och skulle kunna fylla saknaden efter alla fina spel som Settlers-serien har levererat. Dock finns det en del saker som gör upplevelsen mätkvärt sämre. Flera krascher, fula filmsekvenser och en dålig story till kampanjen. Med detta sagt fungerar ändå spelets grundläggande mekaniker bra. Bygga, organisera och strida funkar egentligen, åtminstone grunden. Jag kommer inte spela mer nu, men återvänder kanske efter två eller tre patcher har gjorts.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Hittills måste jag säga att det är riktigt mysigt. Känns som Settlers IV i modern skrud.

Men vilken katastrofal release! Ingen marknadsföring alls och inga recensionskoder utskickade till journalister heller. Finns inte en enda recension. På tal om det - när kommer FZ recensera det?

Troligen ingen budget för det, allt har spenderats på utvecklingen, om och om igen. Den marknadsföring som gjorts, har gjorts, för länge sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har kört Ca 6 timmar och 2-4 uppdrag uppskattningsvis.

Flera krascher, nog högst antal jag nånsin stött på. Det känns inte okej egentligen. Men jag har än så länge kunnat starta om och fortsätta utan att förlora så mycket tid.

Det sagt kul och behåller tillräckligt mycket av settlerskänslan.

Filmsekvenserna tycker jag är tillräckligt trevliga för stt de ska sätta lite stämning och jag tycker inte de är fula personligen.

Köpte med cd key för ca 400 kr. Högre pris än så känns dyrt.

Jag är ett gammalt settlersfan, körde spel 1-3 mycket.

Jag är nöjd, kommer nog spela spelet tillräckligt mycket och ha tillräckligt kul för att det ska vara värt pengarna för min del. Hoppas de lyckas dra in pengar så de fortsätter utveckla spelet. Återstår att se om jag blir mycket nöjd eller bara nöjd.

Inaktiv

Kan någon berätta vad "Shop" innehåller?
Trevlig stream blir att titta på fler gånger

Medlem

Mysig stream! Tycker dom lyckats med känslan ganska bra men hade velat ha mindre grid så man skulle kunna rotera byggnaderna med iaf 45grader för mer variation i samhället.

Moderator

Vill gärna höra mer från andra som testat spelet! Härer finns en kort filmsekvens från Settlers 4. Sätter fortfarande mer stämning än de i senaste spelet enligt min mening. https://www.youtube.com/watch?v=AO1VS3WPlHE

Dock har jag aldrig spelat Settlers för story eller snygga filmer. Men det hade varit ett plus om de åtminstone höll ok nivå.

Medlem

Min kopia (pc) kraschar hela tiden!

Medlem

Väldigt skeptisk. Det finns en viss myskänsla men de förstör det genom att tvinga på mig både story och karaktärer, på ett väldigt dåligt och klyschigt vis dessutom.
Story och karaktärer som inte behövs.

Buggar och tekniska problem är störande men de kan lösas och jag kan leva med det.
Att själva speliden missar är dock svårare, om utvecklarens vision inte fallet mig i smaken finns inget att göra annat än att gå vidare.

Håller lite koll men som det ser ut nu tror jag det blir pass.

Känns tyvärr även lite som att de verkligen inte kommer satsa och följa upp på detta spel. Bortglömt om ett år?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ser sjukt mysigt ut, tappar dock suget när spelet inte finns på steam... Skulle va epic klienten då men låter som att de kan behöva patcha detta lite innan man ska prova det

Medlem

Det kommer komma på steam. Ubisoft kan inte hålla detta spelet därifrån.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar