Medlem
Tankar kring psvr2

Fick hem mitt exemplar i onsdags.
Uppdaterade alla dom titlar jag äger till den, gt7, re8 och No man sky.
Gt7 är än så länge den stora titeln för mig. Grymt bra implementering av vr. Närvaron är nästintill total när jag sätter mig i min racing rigg. Då är det en rigg som enkom är för konsolspelande. Inga "fancy" saker som rör sig, förutom force feedback i min t300.
Resident Evil 8 var också en ren fröjd. Men vr är inte lika bra som i sjuan.

Det som dock fick mig att titta snett på mitt headset var Horizon.
Efter cirka 30 minuters spelande så var jag så åksjuk att fick bokstavligen lägga mig på golvet på toaletten.
Inget mer hände, men mådde så fruktansvärt illa.

Detta fenomen har inte hänt mig någonsin i ett annat vr spel.
Har då mest erfarenhet av original psvr samt Vive.
Och har där kört en mängd titlar.

Är Sony dragskepp Horizon en udda fågel för mig, förutom att spelet inte håller måttet för en "killerapp".
Eller har någon annan upplevt samma sak?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

PSVR2 är min första VR upplevelse så jag har inget att jämföra med men jag är grymt nöjd än så länge. Trots att jag spelade i timmar igår så kände jag inget illamående heller tack och lov. Har kört NMS, demot till Horizon och Moss book 2.
Blev lite sur bara att Moss book 1 inte listades bland PSVR2 spelen så jag trodde bara att 2an fanns. Lite surt att köpa och börja spela det först. Men det är ju inte headsetets fel.

Medlem

Ska försöka testa Horizon i morgon. Dom enda spel jag har haft vissa problem med är Startenders och After the fall. Båda spelen var rätt så buggiga. Jag har också RE8&GT7 och jag tyckte om dom båda. Ska försöka lägga mer tid på RE8 fram över för har bara spelat någon timme i början. Job simulator var himla trevlig och ett steg bättre än Psvr1 versionen tycker jag. Mirage var lite segt och jag väntar nog med det ett tag. Moss var trevligt och stabilt. Synth Riders var riktigt häftigt gillar verkligen vissa låtar och kommer spela mer när jag kan. Tentacular var trevligt och även det så kommer jag spela när det finns tid. Demeo är också väldigt bra men är lite segt och jag kan tänka mig att handkontrollerna kan laddas ur innan en sektion av ett område är genomspelad. No mans sky var trevligt men samtidigt så är det väldigt mycket av allt i det spelet. Så folk kanske kommer att ledsna innan dom kommer så långt. The Light brigade var lite häftigt fast svårt att sikta. And Thumper och Star wars väntar jag lite med. Och om ca 20-30 dagar så kommer Switchback och Saints and sinners 1&2. Det ska bli skoj. Så ingen brist på bra spel direkt.

Medlem

Har spelat väldigt mycket GT7 och det är verkligen extremt skitbra så det har snott den mesta tiden, men även en del RE8 som jag gillar skarpt. Barnen spelade en hel del Horizon idag och ingen klagade på åksjuka.

Moss2, Synt Riders, Job simulator, Tetris och The Last Cklockwinder dessa spel ser lite tråkiga ut men har fått fina betyg så jag får nog ge dom en chans när tid finnes.

Switchback verkar grymt och blir ett gjutet dag 1 köp. Sen verkar det där Pussel spel demot vara rätt sjysst som avkoppling mellan varven.

No mans sky är säkert bra, men hinner inte med ett till 200 timmars spel, kanske efter GT7.

Så jag lider inte heller av någon spel torka.

Och vår PSVR har gått för fullt varenda lediga timme hemma hos oss, var lite rädd att det skulle bli en damm samlande hyllvärmare efter dag 1.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Det enda irriterande med GT7 är att det väldigt länge kostade 349 men efter all hype har det nu ökats till nypris igen.

Medlem
Skrivet av John7612:

Det enda irriterande med GT7 är att det väldigt länge kostade 349 men efter all hype har det nu ökats till nypris igen.

Även prishöjning för RE8, har för mig jag betalade 249kr för det veckan innan PSVR2 releasen.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Fick hem mitt exemplar i onsdags.
Uppdaterade alla dom titlar jag äger till den, gt7, re8 och No man sky.
Gt7 är än så länge den stora titeln för mig. Grymt bra implementering av vr. Närvaron är nästintill total när jag sätter mig i min racing rigg. Då är det en rigg som enkom är för konsolspelande. Inga "fancy" saker som rör sig, förutom force feedback i min t300.
Resident Evil 8 var också en ren fröjd. Men vr är inte lika bra som i sjuan.

Det som dock fick mig att titta snett på mitt headset var Horizon.
Efter cirka 30 minuters spelande så var jag så åksjuk att fick bokstavligen lägga mig på golvet på toaletten.
Inget mer hände, men mådde så fruktansvärt illa.

Detta fenomen har inte hänt mig någonsin i ett annat vr spel.
Har då mest erfarenhet av original psvr samt Vive.
Och har där kört en mängd titlar.

Är Sony dragskepp Horizon en udda fågel för mig, förutom att spelet inte håller måttet för en "killerapp".
Eller har någon annan upplevt samma sak?

Så sjukt, GT7, klarar av ett race sen så är jag kallsvettig och yr, har g29 ratt och playseat evolution,
Horizon känner jag inte ens av nåt i, då har jag allt på ”advance” och gå med handkontrollen ingen teleport


signatur

Enjoy!

Medlem

Jag blir väldigt påverkad av klättringen i Horizon.
Resten är ingen fara men just klättrandet känns av snabbt och det är ju en hel del klättrande 😅

Kör advanced control scheme.

1
Skriv svar