Singelplayer FPS liknande CoD MW2019? [På Xbox]

Medlem
Singelplayer FPS liknande CoD MW2019? [På Xbox]

Jag har precis spelat igenom singelplayerkampanjen i "nya" Call of Duty Modern Warfare från 2019 (Korkad namngivning, men det är en annan diskussion). Den är kort, historien är ointressant, men tekniskt väldigt imponerande och roligt att spela.

Vad finns det för liknande, inte allt för gamla, spel? Det givna svaret är ju så klart MWII, men vill helst inte betala 600 kr för knappt tio timmars kampanj. Och tycker varken Wolfenstein eller Metro har gett samma känsla.

Har tyvärr inte tillgång till en speldator, så det är Xbox Series X som gäller för tillfället.

Medlem

Metro: Last Light var det första som dök upp i huvudet, tyvärr.

Vet inte om det kan liknas vid Call of Duty som är ganska realistiskt lagd, men Titanfall 2 har en av mina favoritkampanjer genom tiderna i ett FPS-spel. Mycket mer futuristiskt dock, och något mer åt det arkadiga hållet, men väl värt att nämnas åtminstone. Annars kanske Battlefield-spelen kan vara något? Tror det är det närmsta du kan komma. Battlefield V är förvisso andra världskriget, men jag tyckte kampanjen var riktigt bra i det spelet. Likaså Battlefield 1, som är första världskriget. Ser riktigt bra ut visuellt också.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Metro: Last Light var det första som dök upp i huvudet, tyvärr.

Vet inte om det kan liknas vid Call of Duty som är ganska realistiskt lagd, men Titanfall 2 har en av mina favoritkampanjer genom tiderna i ett FPS-spel. Mycket mer futuristiskt dock, och något mer åt det arkadiga hållet, men väl värt att nämnas åtminstone. Annars kanske Battlefield-spelen kan vara något? Tror det är det närmsta du kan komma. Battlefield V är förvisso andra världskriget, men jag tyckte kampanjen var riktigt bra i det spelet. Likaså Battlefield 1, som är första världskriget. Ser riktigt bra ut visuellt också.

Får kanske ge Metro: Last Light ett försök till då helt enkelt
Titanfall 2 har jag spelat, det är ett riktigt bra spel, men som du säger inte riktigt samma känsla.
Battlefield har jag faktiskt inte reflekterat över att det finns en kampanj, men ska absolut testa. Tack för tipsen!

Quake-konnässsör

Kan slå ett slag för Chernobylite också

Men skulle säga att samtliga Metro spelen håller riktigt bra än idag.

Siktar man inte sig på lite äldre spel, skulle jag rekommendera STALKER spelen (Shadow of Chernobyl, Clear Sky, Call of Pripyat). Spelet lever än idag, och moddarna fortsätts att arbetas på från fans. Misery är väl en av de mer kända modsen till serien.

1
Skriv svar