Sony nöjda med PS Plus-strategin, så ingen Game Pass-kopia att vänta

Robot
Sony nöjda med PS Plus-strategin, så ingen Game Pass-kopia att vänta
Medlem

Inte så konstigt, det är en dålig strategi om man säljer bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag sa upp mitt PS Plus för snart ett år sedan, insåg att jag hellre spenderade pengarna på att köpa de ”nya spelen” som alltid lös med sin frånvaro i katalogen.

Medlem

Bra affärsstrategi. Få ut som mycket vinst det bara går på spelen, när försäljningen går ner, släpp det på tjänsten och samtidigt eller senare till PC. En win-win-win situation.

Att kopiera Gamepass strategin hade aldrig fungerat för Sony, då deras spel säljer miljoner kopier och de hade gått miste om allt för mycket pengar på spelen som kostar minst runt 100-milj $.

Medlem

Game Pass togs fram av en anledning och det är inte för att Microsoft ville vara schyssta. Sonys strategi fungerar hur bra som helst för dom, så varför inte fortsätta? En dag kanske dom blir lika desperata dom och då får vi se vad som händer.

Medlem

Jag tycker det fungerar perfekt. Jag gillar att man kan spela lite olika spel som man annars inte hade köpt, men storspelen som man verkligen vill spela igenom tycker jag förlorar lite av sin charm när man får de "gratis". Svårt att förklara, men betalar jag för ett spel så dedikerar jag mig mer till det spelet och får därav ut mer glädje av det. Annars blir det enkelt att man testar 10 minuter för att sedan testa något annat.

Medlem

Kör så det ryker. Funkar det så why not?

Medlem
Skrivet av snubben:

Jag tycker det fungerar perfekt. Jag gillar att man kan spela lite olika spel som man annars inte hade köpt, men storspelen som man verkligen vill spela igenom tycker jag förlorar lite av sin charm när man får de "gratis". Svårt att förklara, men betalar jag för ett spel så dedikerar jag mig mer till det spelet och får därav ut mer glädje av det. Annars blir det enkelt att man testar 10 minuter för att sedan testa något annat.

Jag har aldrig förstått det här resonemanget.... Du vet väl om att du fortfarande kan köpa spel trots att dom finns "gratis" ?

Vad är nästa steg? Jag hoppas spel kostar 5000kr för då får jag ännu mer glädje?

Avstängd

Sen drar ju Microsoft in enorma summor genom att vi använder deras servrar samt när vi får rewards på bing och dom säljer våran information. Så framtiden är ju att tjäna pengar som McDonalds som tjänar mest. Samma system har Microsoft. Så Sony vägrar hoppa på det nya. Därför man kör Microsoft istället för att få fler spel samt göra så dom tjänar mer pengar och fortsätter.

Sony skulle lätt tjäna mer pengar om dom gjorde som Microsoft och satsade på cloud och ville visa dom är mycket bättre på cloud m.m

Tar bara lite tid men efter 10-15år lär dom tjänat sjuka pengar på samma system. Gör massa undersökningar m.m få poäng Sony säljer informationen bygger upp servrar som Microsoft där dom tjänar när anväbdarna använder dom säljer information i alla spel Sony har m.m

Är bara Sony som vill stanna i ett gammalt system som fungerar nu. Någon gång måste dom ju hoppa på cloud och ge oss dag 1 när Sony nu har Activision/Blizzard snart och då lär vi få Diablo IV på Game Pass och Xcloud och Sony får det ej då det inte ingår i den lilla katalogen

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jag har aldrig förstått det här resonemanget.... Du vet väl om att du fortfarande kan köpa spel trots att dom finns "gratis" ?

Vad är nästa steg? Jag hoppas spel kostar 5000kr för då får jag ännu mer glädje?

Det blir ofta så, blir man överöst av content så blir det ofta liggandes.
Jag skulle nog kunna sluta köpa spel helt resten av mitt liv om man bara körde det man hade på Steam och epic games gratis


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jontebula:

Sen drar ju Microsoft in enorma summor genom att vi använder deras servrar samt när vi får rewards på bing och dom säljer våran information. Så framtiden är ju att tjäna pengar som McDonalds som tjänar mest. Samma system har Microsoft. Så Sony vägrar hoppa på det nya. Därför man kör Microsoft istället för att få fler spel samt göra så dom tjänar mer pengar och fortsätter.

Sony skulle lätt tjäna mer pengar om dom gjorde som Microsoft och satsade på cloud och ville visa dom är mycket bättre på cloud m.m

Tar bara lite tid men efter 10-15år lär dom tjänat sjuka pengar på samma system. Gör massa undersökningar m.m få poäng Sony säljer informationen bygger upp servrar som Microsoft där dom tjänar när anväbdarna använder dom säljer information i alla spel Sony har m.m

Är bara Sony som vill stanna i ett gammalt system som fungerar nu. Någon gång måste dom ju hoppa på cloud och ge oss dag 1 när Sony nu har Activision/Blizzard snart och då lär vi få Diablo IV på Game Pass och Xcloud och Sony får det ej då det inte ingår i den lilla katalogen

Fattar inget vad du skrev här, du lever i en fantasi värld

Medlem
Skrivet av jontebula:

Sen drar ju Microsoft in enorma summor genom att vi använder deras servrar samt när vi får rewards på bing och dom säljer våran information. Så framtiden är ju att tjäna pengar som McDonalds som tjänar mest. Samma system har Microsoft. Så Sony vägrar hoppa på det nya. Därför man kör Microsoft istället för att få fler spel samt göra så dom tjänar mer pengar och fortsätter.

Sony skulle lätt tjäna mer pengar om dom gjorde som Microsoft och satsade på cloud och ville visa dom är mycket bättre på cloud m.m

Tar bara lite tid men efter 10-15år lär dom tjänat sjuka pengar på samma system. Gör massa undersökningar m.m få poäng Sony säljer informationen bygger upp servrar som Microsoft där dom tjänar när anväbdarna använder dom säljer information i alla spel Sony har m.m

Är bara Sony som vill stanna i ett gammalt system som fungerar nu. Någon gång måste dom ju hoppa på cloud och ge oss dag 1 när Sony nu har Activision/Blizzard snart och då lär vi få Diablo IV på Game Pass och Xcloud och Sony får det ej då det inte ingår i den lilla katalogen

Antar att Nintendo också vill leva kvar i det gamla och tjäna pengar.

Microsoft gjorde såhär för att dom inte kunde göra spel som sålde bra i den utsträckning som Sonys och Nintendos spel gör.

Hur vet du att Sony skulle tjäna mer pengar än dom själva?
Microsoft har inte gått ut med några konkreta siffror att gamepass gör bra ifrån sig, dom säger att det är hållbart.

Medlem

Sony satsar på att leverera bra spel och kan därför tänka såhär.

Microsoft har officiellt förklarat att det är meningslöst att göra bra spel då deras företag inte gynnas av det i form av fler kunder. Phil var väldigt tydlig med detta i den idag berömda intervjun.

Microsoft är ett företag som jobbar med och tjänar pengar på teknik.

Inget annat.

Det innebär att Microsofts mål är att ha många användare via sin prenumerationstjänst och via telefoner. Det är därför dem strävar så hårt att avsluta affären för att köpa Activision. Dem vill komma åt King och Candycrush, allt annat är sekundärt. Även COD.

Gamepass kommer att vara en sophög med trasiga upplevelser och sopiga spel då ingen egentligen bryr sig. Ägarna är glada över att där finns massor av titlar, kunderna är glada över massor av titlar och detta för nästan inga pengar.

Kvalité, vad är det?

Tror mer på Sonys strategi och hoppas att dem bär framgång i den så att vi fortsatt kan få fantastiska spelupplevelser. Trots en prislapp på 700 kr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Sen drar ju Microsoft in enorma summor genom att vi använder deras servrar samt när vi får rewards på bing och dom säljer våran information. Så framtiden är ju att tjäna pengar som McDonalds som tjänar mest. Samma system har Microsoft. Så Sony vägrar hoppa på det nya. Därför man kör Microsoft istället för att få fler spel samt göra så dom tjänar mer pengar och fortsätter.

Sony skulle lätt tjäna mer pengar om dom gjorde som Microsoft och satsade på cloud och ville visa dom är mycket bättre på cloud m.m

Tar bara lite tid men efter 10-15år lär dom tjänat sjuka pengar på samma system. Gör massa undersökningar m.m få poäng Sony säljer informationen bygger upp servrar som Microsoft där dom tjänar när anväbdarna använder dom säljer information i alla spel Sony har m.m

Är bara Sony som vill stanna i ett gammalt system som fungerar nu. Någon gång måste dom ju hoppa på cloud och ge oss dag 1 när Sony nu har Activision/Blizzard snart och då lär vi få Diablo IV på Game Pass och Xcloud och Sony får det ej då det inte ingår i den lilla katalogen

Folk brukar ju föredra att inte vara en produkt och få sin data såld av företag, men i dina ögon är det alltså något positivt? Vet inte vad jag ska säga om det...

Avstängd

Folk gillar ju rewards i McDonalds app och använder dom flitigt där dom får dom mot att deras information säljs. Vet ej hur flitigt folk använder rewards på Bing m.m för att kunna köpa 1mån gratis Game pass Ultimate. Men just för rewards och gratis när det gäller hamburgare och Game Pass Ultimate är det nog stort och något som massor använder.

Själv använder jag varje dag för att kunna köpa 1mån Game Pass Ultimate gratis.

Avstängd
Skrivet av Neverwild:

Antar att Nintendo också vill leva kvar i det gamla och tjäna pengar.

Microsoft gjorde såhär för att dom inte kunde göra spel som sålde bra i den utsträckning som Sonys och Nintendos spel gör.

Hur vet du att Sony skulle tjäna mer pengar än dom själva?
Microsoft har inte gått ut med några konkreta siffror att gamepass gör bra ifrån sig, dom säger att det är hållbart.

Sony argumenterade flera år mot Spotify och ville forsätta säljs skivor i ett gammalt system. Nu gör dom samma sak inom spel och bara vilja sälja. Framtiden är ju att göra som Microsoft och fler och fler kommer ju välja Game Pass och Xcloud då dom får mest för pengarna och ett sådant system Microsoft och McDonalds har gör att man tjänar enorma summor. Ha ett uroldrigt system att bara sälja spel och inte erbjuda allt på ALLA enheter är bara korkat ju. Även många experter säger att bygga upp samma system som McDonalds kommer göra att man kommer tjäna betyligt mer mot att sälja samt att fler spelare får tillgång till fler spel. Kolla bara på hur rika McDonalds blev med sitt system och nu gör Microsoft samma system kommer erbjuda till flest och kommer asså tjäna mer i framtiden mot Sony. Så bara för Microsoft att tacka Sony som inte vill bygga upp cloud och ett McDonalds system så tjänar ju Microsoft mest ju. Lär ju visa sig om 10-20år att Microsoft system är det som ger mest pengar helt enkelt.

Helt enkelt kommer det totalt bli fler användare hos Xbox i framtiden och dom kommer tjäna mer pengar mot Sony. Men Sony kanske fattar som vanligt långt efter och hoppar på tåget med molnet och att släppa dag 1 samt ge oss rewards för gratis PS+ m.m om 10-20år.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Sony argumenterade flera år mot Spotify och ville forsätta säljs skivor i ett gammalt system. Nu gör dom samma sak inom spel och bara vilja sälja. Framtiden är ju att göra som Microsoft och fler och fler kommer ju välja Game Pass och Xcloud då dom får mest för pengarna och ett sådant system Microsoft och McDonalds har gör att man tjänar enorma summor. Ha ett uroldrigt system att bara sälja spel och inte erbjuda allt på ALLA enheter är bara korkat ju. Även många experter säger att bygga upp samma system som McDonalds kommer göra att man kommer tjäna betyligt mer mot att sälja samt att fler spelare får tillgång till fler spel. Kolla bara på hur rika McDonalds blev med sitt system och nu gör Microsoft samma system kommer erbjuda till flest och kommer asså tjäna mer i framtiden mot Sony. Så bara för Microsoft att tacka Sony som inte vill bygga upp cloud och ett McDonalds system så tjänar ju Microsoft mest ju. Lär ju visa sig om 10-20år att Microsoft system är det som ger mest pengar helt enkelt.

Musikstreaming blev ju stort för att folk inte köpte skivor och istället valde att pirata. Sony släpper spel som säljer som smör och slår försäljningsrekord, så jag känner inte att den jämförelsen funkar. Folk visar gång på gång att dom är villiga att betala fullpris för bra spel och så länge det är fallet så finns det ingen anledning för Playstation att bli McDonalds.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Sony argumenterade flera år mot Spotify och ville forsätta säljs skivor i ett gammalt system. Nu gör dom samma sak inom spel och bara vilja sälja. Framtiden är ju att göra som Microsoft och fler och fler kommer ju välja Game Pass och Xcloud då dom får mest för pengarna och ett sådant system Microsoft och McDonalds har gör att man tjänar enorma summor. Ha ett uroldrigt system att bara sälja spel och inte erbjuda allt på ALLA enheter är bara korkat ju. Även många experter säger att bygga upp samma system som McDonalds kommer göra att man kommer tjäna betyligt mer mot att sälja samt att fler spelare får tillgång till fler spel. Kolla bara på hur rika McDonalds blev med sitt system och nu gör Microsoft samma system kommer erbjuda till flest och kommer asså tjäna mer i framtiden mot Sony. Så bara för Microsoft att tacka Sony som inte vill bygga upp cloud och ett McDonalds system så tjänar ju Microsoft mest ju. Lär ju visa sig om 10-20år att Microsoft system är det som ger mest pengar helt enkelt.

Helt enkelt kommer det totalt bli fler användare hos Xbox i framtiden och dom kommer tjäna mer pengar mot Sony. Men Sony kanske fattar som vanligt långt efter och hoppar på tåget med molnet och att släppa dag 1 samt ge oss rewards för gratis PS+ m.m om 10-20år.

Du menar att det är positivt att massorna vill äta skräpmat istället för ordentlig mat och att företag som vill erbjuda bra mat gör fel?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Sony argumenterade flera år mot Spotify och ville forsätta säljs skivor i ett gammalt system. Nu gör dom samma sak inom spel och bara vilja sälja. Framtiden är ju att göra som Microsoft och fler och fler kommer ju välja Game Pass och Xcloud då dom får mest för pengarna och ett sådant system Microsoft och McDonalds har gör att man tjänar enorma summor. Ha ett uroldrigt system att bara sälja spel och inte erbjuda allt på ALLA enheter är bara korkat ju. Även många experter säger att bygga upp samma system som McDonalds kommer göra att man kommer tjäna betyligt mer mot att sälja samt att fler spelare får tillgång till fler spel. Kolla bara på hur rika McDonalds blev med sitt system och nu gör Microsoft samma system kommer erbjuda till flest och kommer asså tjäna mer i framtiden mot Sony. Så bara för Microsoft att tacka Sony som inte vill bygga upp cloud och ett McDonalds system så tjänar ju Microsoft mest ju. Lär ju visa sig om 10-20år att Microsoft system är det som ger mest pengar helt enkelt.

Helt enkelt kommer det totalt bli fler användare hos Xbox i framtiden och dom kommer tjäna mer pengar mot Sony. Men Sony kanske fattar som vanligt långt efter och hoppar på tåget med molnet och att släppa dag 1 samt ge oss rewards för gratis PS+ m.m om 10-20år.

Jag visste inte att McDonalds hade en prenumerationstjänst utan trodde dom sålde sin mat.
Så ser inte jämförelsen där med gamepass, lånar du dina hamburgare hos McDonalds i några månader?

Gör studios bra spel så säljer dom bra, något inte Microsoft har lyckats med senaste 10 åren.

Tror inte heller McDonalds strategi är bra för spelvärlden, tror faktiskt folk vill spela bra spel än något hopslaffsat skit. McDonalds är ju inte kända för kvalitet direkt.

Om alla spel blir McDonalds kvalitet så kan jag nog tro att många kommer sluta spela, jag skulle vara en av dom.

Jag köper typ 3-4 spel dag 1 per år beroende på hur många jag blir intresserade utav.
Spel som ligger under det steget blir på rea och under det steget blir på ps+.
Så spelen som blir på ps+ ligger oftast under måttligt intresse och skulle alla spel bli så då finns det ingen anledning att spela längre.

Avstängd

Men helt enkelt att när Microsoft gör ett McDonalds system kommer dom tjäna mer pengar helt enkelt. Drar in mer pengar på rewards vi får på Bing m.m deras servrar vi använder och när dom hyr ut spel till massa molntjänster genom licenser

https://youtu.be/bQyJvjCdC8A

https://youtu.be/kJVj3vp-lho

Kolla här hur McDonalds tjänar sina pengar och att nu bygger Xbox upp liknande system. Alla experter säger att Microsoft är den stora vinnaren inom spel som kommer dra in mest pengar. Så fler spel till oss till lågt pris som McDonalds och Microsoft drar in massor 👍🏻❤️ när ni sett dessa videor ser ni nog likheten hur Microsoft nu bygger upp samma system som McDonalds och vad jag menar.

Sonys system lär inte vara så populärt inom 20år när Microsoft tjänar betydligt mer och erbjuder fler spel till lågt pris för kunderna 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

Men helt enkelt att när Microsoft gör ett McDonalds system kommer dom tjäna mer pengar helt enkelt. Drar in mer pengar på rewards vi får på Bing m.m deras servrar vi använder och när dom hyr ut spel till massa molntjänster genom licenser

https://youtu.be/bQyJvjCdC8A

https://youtu.be/kJVj3vp-lho

Kolla här hur McDonalds tjänar sina pengar och att nu bygger Xbox upp liknande system. Alla experter säger att Microsoft är den stora vinnaren inom spel som kommer dra in mest pengar. Så fler spel till oss till lågt pris som McDonalds och Microsoft drar in massor 👍🏻❤️ när ni sett dessa videor ser ni nog likheten hur Microsoft nu bygger upp samma system som McDonalds och vad jag menar.

Sonys system lär inte vara så populärt inom 20år när Microsoft tjänar betydligt mer och erbjuder fler spel till lågt pris för kunderna 👍🏻❤️

Jag är kanske knäpp och tolkar fel, men du inte bara tror utan hoppas att spelvärlden kommer att domineras av kvalitet ala McDonalds? För då tjänar stora dominanta företag som mest pengar?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Jag är kanske knäpp och tolkar fel, men du inte bara tror utan hoppas att spelvärlden kommer att domineras av kvalitet ala McDonalds? För då tjänar stora dominanta företag som mest pengar?

Inom spel kan man hålla hög kvalité ser ju lovande ut 2023 med en massa bra spel på Game Pass och Xcloud som Starfield Forza Motorsport 8 och sen kommer ju en massa bra spel 2024 och Fable 2025.

Så kvalitén försämras inte med Game Pass och att Microsoft tjänar pengar på olika sätt om dom inte säljer så mycket. Snart får vi Diablo IV på Game pass Xcloud m.m när Microsoft kan slutföra affären redan denna månad 👍🏻❤️

Microsoft system för spel är framtiden. Sony skulle ju inte förlora om dom också satsade på det och sålde mindre spel. Som experter säger bara tacka att Microsoft kan bygga upp sitt McDonalds system i lugn och ro när inte Sony och andra vill i nuläget sen när Microsoft köper fler och fler spelföretag får dom hyra av Microsoft och stora vinnaren är Microsoft.

Bättre med fler spel dag 1 på game pass och Xcloud mot att behöva köpa helt enkelt och skulle ju inte betyda att Sonys spel blir sämre i framtiden om dom med sattsar på en liknade modell samt molntjänst för alla enheter.

Medlem

" Förra året släpptes Stray på PS Plus samma dag som det släpptes"

Jag tyckte det var rätt märkligt att Stray fanns att pirata hem dag 1 det släpptes på PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Gamepass kommer att vara en sophög med trasiga upplevelser och sopiga spel då ingen egentligen bryr sig. Ägarna är glada över att där finns massor av titlar, kunderna är glada över massor av titlar och detta för nästan inga pengar.

Kvalité, vad är det?

Det är väl ganska lika på ps plus sist jag använde mig av det.
Mängder av skräpspel.

Jag försvarar ingen av de tjänsterna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd

Jag har slutat med pirat nu när jag får så mycket spel i Xcloud för bara 135kr/mån

Snart fler eftersom Microsoft stänger affären redan denna månad och jag kan spela massa campaign på Call Of Duty senare Diablo IV när det släpps 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

Jag har slutat med pirat nu när jag får så mycket spel i Xcloud för bara 135kr/mån

Snart fler eftersom Microsoft stänger affären redan denna månad och jag kan spela massa campaign på Call Of Duty senare Diablo IV när det släpps 👍🏻❤️

Bra för dig.😊

Medlem
Skrivet av jontebula:

Jag har slutat med pirat nu när jag får så mycket spel i Xcloud för bara 135kr/mån

Snart fler eftersom Microsoft stänger affären redan denna månad och jag kan spela massa campaign på Call Of Duty senare Diablo IV när det släpps 👍🏻❤️

Personligen tycker jag prenumerationer är stressande då det känns som ett krav av mig att spela.

Min fru fick gratis gamepass på sin mail som jag aktiverade, så nu har jag gamepass en månad här.
Då känns det som att jag måste låta bli de andra spel jag spelar för att försöka hinna med gamepass.

Men nu saknar jag mitt resident evil 4, Zelda och Jedi Survivor.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Men helt enkelt att när Microsoft gör ett McDonalds system kommer dom tjäna mer pengar helt enkelt. Drar in mer pengar på rewards vi får på Bing m.m deras servrar vi använder och när dom hyr ut spel till massa molntjänster genom licenser

https://youtu.be/bQyJvjCdC8A

https://youtu.be/kJVj3vp-lho

Kolla här hur McDonalds tjänar sina pengar och att nu bygger Xbox upp liknande system. Alla experter säger att Microsoft är den stora vinnaren inom spel som kommer dra in mest pengar. Så fler spel till oss till lågt pris som McDonalds och Microsoft drar in massor 👍🏻❤️ när ni sett dessa videor ser ni nog likheten hur Microsoft nu bygger upp samma system som McDonalds och vad jag menar.

Sonys system lär inte vara så populärt inom 20år när Microsoft tjänar betydligt mer och erbjuder fler spel till lågt pris för kunderna 👍🏻❤️

Sällan man läser så här på mycket nonsens i ett och samma inlägg. Din jämförelse med mc Donalds är dålig och fungerar inte eftersom de inte är samma typ av produkt. Vilka experter är det du refererar till? Är det Freeman79a här på forumet?

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Sällan man läser så här på mycket nonsens i ett och samma inlägg. Din jämförelse med mc Donalds är dålig och fungerar inte eftersom de inte är samma typ av produkt. Vilka experter är det du refererar till? Är det Freeman79a här på forumet?

https://youtu.be/hV1pJ16FmaI lyssna här efter 3min hur Michael Patcher säger det är McDonalds system Xbox kör nu för att bygga upp sin verksamhet.

Medlem
Skrivet av jontebula:

https://youtu.be/hV1pJ16FmaI lyssna här efter 3min hur Michael Patcher säger det är McDonalds system Xbox kör nu för att bygga upp sin verksamhet.

Eftersom du skrev experter (plural) ber jag om fler källor.

12
Skriv svar